Kaninunge kvar hos mamman
En fråga bara, läser lite överallt om att det inte är någon ide att skaffa en till kanin om man sedan innan redan har en som lever ensam, speciellt inte om det är en hona då hon kommer försvara sitt revir. Men nu till min fråga, om jag tar en kull på min hona, kan jag då spara en unge som fortsätter leva med henne? Är det bäst att spara en Hona eller hane? (kastrerar såklart om de är av olika kön). Tacksam för svar
först o främst hur gamal är din hona?
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
Hon är ca 6 Månader för tillfället, kanske 7. Dvv

Jag har en hona som bor kvar hos sin mamma. Hon är nu 8 månader gammal och mor och dotter fungerar jättefint ihop, har aldrig sett något bråk eller att någon av dem försöker dominera den andra.
Har tidigare haft två kullsystrar som bodde ihop men delade dem vid ca 6 månaders ålder då jag tyckte att den ena honan försökte ta över.
Lycka till!
http://chagallskaniner.weebly.com
Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur
Okej, kulnast höra! Tack för snabbt svar :)
okej hur mycket kan du om kaninungar?
annars fungerar det oftast om du köper en kastrerad hane och sätter in honan i hans bur
finns redan massor kaniner och vad gör du om du inte blir av med ungarna
//Sandra Johansson
Haft många kaniner innan, dock inte haft kaninungar tidigare. Finns många små-kusiner som vill ha, och annars gör det inte mig något om de blir kvar, bor ensam så bara jag som bestämmer över hur många burar å kaniner jag vill ha. Kunskapsmässigt så är jag mycket intresserad och läst allt som går att läsa, både på nätet och i böcker.
okej då är det bara du hittar en fin hane:) lycka till
//Sandra Johansson