Trist att rensa burar på vintern.
Det är så trist med vinter. De frusna vattenskålarna kan jag leva med och att jag måste ha vantar mest hela tiden.
Men jag hatar att göra rent burar på vintern, det är faktiskt inte ett dugg kul. På sommaren går de på spån med endast halm i husen. Det går snabbt och enkelt att göra rent. Nu har de spån och halm, det är ett tjockt laget att gräva sig igenom och sen är allt fruset i botten ändå. Tar en mindre evighet att göra rent för att inte tala om hur mycket burströ som man kastar.
Nej jag vill ha sommar och värme nu. Jag vill inte hacka mig igenom fler frusna kisshögar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Nä, inte är det kul på vintern inte. Turligt nog har jag inneburar till mina som står på balkongen och då är det lätt att spätta loss det som är fastfruset. Kommer ihåg vilket helsike det var i träburarna..
Usch håller med, men mycket enklare med plastburar.
Jag har inomhusburar i plast (som #1) i en friggebod, samt några vanliga uteburar i trä. Inneburarna är relativt enkla att städa, men uteburarna? Ett helsike, det blir bara att ta bort det översta lagret och lägga på ett nytt lager över det fastfrusna. Inte så kul
Jag har dock toalåda i de flesta burar vilket underlättar hos vissa (jag tar in dom och tinar upp dom i badrummet på golvvärmen haha
) men hos vissa hjälper det inte då alla inte vill kissa enbart i lådan, bajsar gör dom överallt men det gör inget då det bara är att sopa upp.
Håler med vill ha sommar nu!
Så himla svårt att hålla rent bra, eftersom mycket fryser :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.