Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1978 ggr
Ninjapig
0

ERA Bolådor (Bilder)

Hejsan! Jag är lite nyfiken på hur era bolådor till kaninungarna ser ut! :)
Lägg gärna upp lite bilder här och beskriv gärna hur de är byggda samt storlek!

// Kram Tilda

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

bambiiii
0

tass

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[myran96]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min bolåda som pappa och jag har byggt själva :) vet inte direkt måtten men den är iaf till för mellan stora kaniner :)

Zvintos
0

Jag har enbart 1 bolåda i nuläget, den är tro det eller ej gjord i plexiglas. Tungan ute Den är förstärkt och håller utan problem till dvärgvädur. Har haft lite olika varianter tidigare, då i OSB eller annat virke. Samtliga har varit byggda enligt minsta lagliga mått för kanin 3-5kg, men enbart använda till dvärgvädurar.

En i OSB.

En i listvirke och "plywood" (kommer inte på namnet).

Och så den i plexiglas, som är "målad".

Norberg90
0

Har tyvärr ingen bild när det inte är boat i lådan, haha.

Men man ser på ett ungefär. Jag vet för tillfället inte vilka mått mina lådor har. Först är det själva lådan, sen utbyggnad för att det inte ska bli en smal gång in brevid lådan. Det gjordes så efter att min ena hona fick för sig att ha ungarna brevid bolådan ut mot dörren.

Så själva utbyggnaden kan de inte vara i. Förstår ni? :P

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

s_u_ss
0

Man tager vad man haver Skäms och hon håller precis på att boa och det mörka som syns är ungarna :), så jag antar att hon inte klagar på "bolådan", som är av plast och köpt på rusta, till mina Brahmahöns ,som rede…

Ninjapig
0

Super, tack allihopa! :D
Någon som har någon bolåda eller så att rekommendera ifall man vill ta en kull när det är kallt ungefär -12 grader ute?
Om man har utekaniner med isolerade burar? :)

//Kram Tilda

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

[linneasandberg]
0

håller på att bygga en i slöjden på skolan, men Vilken färg? är ok att måla lådan med? :3 Vill gärna måla eftersom jag är rätt kreativ av mig Oskyldig så jag ska fråga vilka märken dom har i slöjden!

Kan lägga upp bild när lådan är färdig! Skrattande

millib
0

#3 har ni limmat plexilådan, eller hur har ni gjort? Och vad menar du med förstärkt? Blev nyfiken

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Zvintos
0

#8: Den är ordentligt limmad, ja (limpistol). Med förstärkt innebär att vi satt som triangulära "reglar" åt alla håll i alla hörnen, som gör att taket blir mycket mer stabilt och inte sviktar.

millib
0

#8 smart! Sugen på att göra en liknande fast inte en bolåda utan ett hus

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

[Wera]
0

Jag har två som liknar #3 men dom är just nu omålade, ska dock slipas och målas vita i vår/sommar tror jag.

Jag har även en sådan här, dock används den inte till kullar utan enbart som bolåda och sitthylla i hagarna ute. Dock lite nerskvättat av kiss hehe

[Wera]
0

Har även en sådan här variant, lite större (främst högre) än de andra två omålade som jag skrev om i #11, den här ska dock målas samtidigt som dom andra. Tungan ute Den här har (som ni ser) en rund ingång, dom andra har bara en spillkant nertill och helt öppen upptill.

[Wera]
1

Vi har två sånna här också men dom är inte heller till kullar utan de står bara som skydd i den stora gården ("hundgård") Glad