Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 2300 ggr
[Aynaz]
0

Vattenfalaskorna fryser!

Hejsan.. Jaop vattenflaskorna till mina kaniner fryser till is typ VARJE dag! Det är så jobbigt. Jag kommer hem runt halv 4 hela veckan förutom fredagar . Tycker synd om kaninerna också dem är skittörstiga när jag ger dem vatten :( Det tar en hel del tid att ''frysa'' upp dem med vatten eller vad nu man säger..

Vet någon om man kan göra något så att dem inte fryser eller något?

Körsbär
0

Ha en skål istället. Jag har flaska och fyller den med varmt vatten, då fryser den inte lika snabbt och så fyller jag den bara till hälften. :)

[lucke]
0

Finns termoskydd också, som ska skydda både mot värme och kyla- dock vet jag inte hur efffektiva de är..?

bambiiii
0

använd skååål;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Vattnadal
0

Flaskorna fryser ju snabbt i pipen, även om det inte är fruset i flaskan. Jag har skålar åt mina på vintern. Rostfria, som jag kan kasta i backen för stt slå sönder isen. Lägger i lite hö/halm i skålen så fryser den långsammare. När den frusit på ytan kan kaninerna fortfarande slicka hål på isen och dricka.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Aynaz]
0

Okej, så jag ska ta en skål isstället? :)

Sweety
1

Jag rekomenderar skål! Vattnet fryser långsammare och när det väl är fryset kan kaninen slicka på isen för att få i sig lite vatten. Glad

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Ja, tycker också att de ska ha skål på vintern. Fyll på nytt vatten åtminstonde 2-3 gånger per dag beroende på hur snabbt det fryser. :)

[Luppa]
0

Skål är definitivt bättre när det är under noll. Inte så bra att slicka på kall metall heller ;)

Fridaaaa
0

Fast även om du har skål, måste det ju bytas några gånger/dag :)

Jag har inte skål, pga mina kaniner sprätter spån ii det plus att dem hängörade doppar öronen i = inte bra när det fryser.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wera]
1

#2 Termoskydden fungerar inte tycker jag, det är ju främst pipan som fryser vilket gör att de inte kan få sig vattnet i vilket fall. Pipan blir kall direkt då den är gjord i metall (?)

Använd keramik eller plastskål istället, pendla mellan två olika skålar, då är det bara att ta in den frusna skålen på morgonen, ge den andra skålen med nytt vatten och gör om samma sak efter skolan efter att den frusna tinat, då går det fort. Glad

Jag använder aldrig flaska på vintern p.g.a. detta och klart det fryser varje dag när det är minusgrader, även med skålar.

Fridaaaa
1

#2 Termoskyddet är värdelöst ;)

Zvintos
0

Att komma ihåg också är att kaninen ska ha vatten minst 2 gånger om dag under vintern, eftersom det fryser såpass fort. Detta står i L80. Glad

Jag kör också skål till mina nu när det är under 0:an. Så mycket smidigare.

Linnet
0

Skål är ett måste på vintern, funkar inte med flaska. Lite bökigt är det ju med skålar som fryser fast osv, men det finns ingen annan lösning, flaska är ju helt värdelöst på vintern, fryser direkt.

Fridaaaa
1

Jag har dock hellre flaska, för vill inte att mina kaniner ska få frösna öron :/

[Wera]
0

#14 Jag har 6 kaniner med hängöron och fluffig teddypäls på det, ingen doppar öronen i skålarna? Hänt en gång förra året, lite is på örontippen men jag värmde bort det med handen, och det har inte hänt sedan dess.
Tycker ändå att du bör överväga och byta. Tungan ute

Fridaaaa
0

#15 Mina gjorde. PLus att det tar inte lång stund innan skålarna är fulla med spån :/ Kan nämligen inte hänga upp skålar i boden

[Aynaz]
0

Tack alla!

#14 jo men jag tänkte occkså på det.. det kanske funkar med flaska om jag byter på morgonen innan jag sticker till skolan så kan jag byta igen när jag kommer hem..

Tror jag nöjer mig med flaska faktiskt.. det är värdelöst. mina kaniner är vana vid flaska och vägrar dricka ur skål..

Sweety
0

Jag vill bara påpeka att min vattenskål inte står på golvet utan hänger från gallret. På så sätt kan det som hände #9 inte hända mina kaniner. Flört

Fridaaaa
0

#17 Har du testat några dagar att låta dem har skål ?:)

Fast det blir får långt mellanrum, då pipen fryser inom en halvtimme-timme

[Aynaz]
0

#19 Japp , men dock va de på sommaren men tycker inte det spelar någon roll! Bara att det fryser till is på vintern.. ifall du förstår ;)

Fridaaaa
0

#20 Vadå spelar ingen roll?
På vintern kan det inte gå 8-9 timmar mellan byte av vatten dagtid, då har kaninen inget vatten på flera timmar. Jag har flaskor jag byter emellan flera gånger/dag vintertid

Sweety
0

#20 På sommaren ska man inte ha skålar då det enkelt han landa pollen och kryp där i. Då är det bättre med flaska. Flört

:holmgreen:
0

Sen kan det ju vara svårt att byta så ofta om man går i skolan eller jobbar länge , men då får man ju såklart försöka byta så ofta det går istället. :)

[Aynaz]
0

Oki doki ;)

[Aynaz]
0

#21 Jag menar att jag har provat att ha vattenSKÅL på sommaren ..

[Wera]
0

#17 Jag tror inte på att dina kaniner vägrar dricka ur skål? Dom kommer börja dricka tillslut, när dom är törstig dom kan ju inte bara "törsta ihjäl" och skål är som sagt naturligt.

Bruden-Mbuti
0

hörde om en kanin som hade frusit fast med tungan mot skålens metall.

de fick ta in kaninen så den fick tina upp tungan samt att de behövde ha koll på den så den inte hade skadat sej.

är det de rostfria som de kan frysa fast i?

keramikskålarna spricker inte de när isen fryser till is?

vilken skål är den bästa vattenskålen vintertid?

:holmgreen:
0

Egentligen så kan väll kaninerna frysa fast i vilken skål som helst, typ i plast skålar kan de frysa fast med tassarna eller öronen, samma sak med rost fria, så vilken skål de än har så kan de ju fortfarande frysa fast på nåt sätt.. :)

Fridaaaa
3

Det var en som gav tips?, hur hon gör på vintern i hästarnas vattenhinkar: hon la en boll där i, för den guppade omkring i vattnet, då fröst det inte lika lätt eller snabbt :)

[EllenAlicia]
1

andvänt skål+flaska

Lina R
4

Jag har sagt det förr och säger det igen:

Flaska i minusgrader är vansinne!

Om kaninen får en skål så kan den dricka det den behöver medans vattnet fortfarande är en skön temperatur. Ur en flaska tar det lång tid att få i sig samma mängd vatten, då det fryser snabbt i pipen.

Har du kaniner i en bod, köp märlor och häng upp Akitaskålen i det.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Sweety
0

#27 Jag använder en plast skål och ingen av mina kaniner har någonsin frusit fast. Glad

Fridaaaa
0

#31 Det är inte bara att "köpa" och sätta dit. Tar testat att hänga upp skål innan, men en av mina honor har lyckats flera gånger att dra bort den, hur vet jag ej

Sweety
0

#33 Precis samma sak gör en av mina hanar. Jag har typ "bundit fast" vattenskålen i gallret och nu sitter den där, än idag.Flört

[Wera]
0

#27 Jag skulle tro att det är någon form av stål eller metall som de kan frysa fast i. Jag har det till en av mina kaniner men…

keramikskålarna spricker inte nej, dom går dock mycket lätt sönder om man skulle tappa dom med isen i, har hänt mig flera gånger. plastskålar är det bästa alternativet vintertid, då kan man även slå ut isen.

#28 Men om en kanin ska frysa fast i en skål måste den ju ligga kvar med örat eller vad som helst hur länge som helst i skålen, det är ju inte bara så att den "vips fryser fast" på en sek i vattnet, det tar ju en stund. Men när en kanin slickar på en ex. en metallskål fryser den fast precis som är dumma små barn slickar på lyktstolpar haha. Glad

Norberg90
0

#33 En av mina kaniner dunkar så förbannat med sin matskål (Akita) o en av de andra lyckas få loss de från nätet trots att de har pinnar som man viker åt sidan. Så där har jag satt fast med kattstrypare. Inte ens jag kan få lös de ;)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Fridaaaa
0

#34 Haha okej får kanske testa att sätta fast på annat vis, har ju inget galler, så får väl komma på något annat vis:)

[Wera]
0

#37 Om du inte har galler hur har du då satt upp flaskorna? Har du krokar i väggen eller skruvat upp dom på något vis? Glad

Fridaaaa
0

#38 Har ett hål i ena väggen (den som gränsar till Albins sida) så pipen sticker in där och sedan sitter den fast på andra sidan :)

Sweety
0

#37 Om du inte har galler vet jag tyvärr inte vad du ska göra.. haha. Obestämd Jag har alltid haft galler så har aldirg behövt tänka i några andra banor. Oskyldig

Fridaaaa
0

#49 Hehe nä då är det inte lika lätt ;)

Suskiv
0

Det går ju även att ställa keramikskålar på en höjd och på det sättet slippa spån i vattenskålen. När vi bytte bur så hade vi inte längre dörrar som öppnades åt sidorna utan nu öppnas de uppåt och neråt. Så vi kan inte längre hänga akitaskålar på gallret. Istället har vi keramikskålar stående på deras sitthyllor (ja kaninerna får bra med plats på hyllorna trots skålar)

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Borgbackens
0

Jag har akitaskålar till alla mina niner. Har då satt fast de på väggarna i facken genom att skruva in två skruvar, och linda ståltråd imellan, sen bara hängt skålarna på linan, och böjt till fästerna.
Ingen har lyckats tragit loss någon skål hittils, trots att de alla älskar att slänga runt saker Flört

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Fridaaaa
0

#43 Vill inte ha ståltråd i burarna, ifall någon pigg eller liknande sticker ut, väldigt lätt hänt med ståltråd.

Borgbackens
0

#44, Var väldigt noga med att böja in änden riktigt, kollar till de varje dag. Har aldrig hänt något. 
Men ska fixa något annat istället för ståltråd, såfort jag kommer på något :)

Ska kolla om pappa har någon tålig tråd imorn, som jag kan sätta dit istället ;)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Fridaaaa
0

#45 OKej bara jag som är nojjig och rädd att dem ska skada sig på det hehe :)

Lina R
0

Har man nät så kan Akita "låsas" fast från utsidan, genom att man vänder piggarna utåt. Det är fysiskt omöjligt att få loss skålen från gallret då.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Papaya
1

Jag har också hört att det ska fungera med en boll i vattnet för hästar. Då kanske det kan fungera med en pingisboll eller liknande för kaniner? Pingisbollar väger ju inget, så då kanske de flyter lite väl högt upp, men någon lite tyngre boll kanske. Eller om man sätter på en liten tyngd på pingisbollen kanske… Intressant idé i alla fall. :)

Jag använder flaskor (innekaniner) så jag kan inte prova idén med riktiga "testkaniner" tyvärr.

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Norberg90
2

#47 det är inte omöjligt. min ena hona har lyckats, så nu är den kattstrypt.  inte kanin alltså ;)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

love popcorn
0

Säger som #8 deras tunga kan fastna också har jag hört ps har inte läst i genom allt

hälsningar cornelia med kanin och hund

(har bara haft den i en dag)

http://corneliafashion.devote.se/

[EllenAlicia]
0

#50, kaninernas tunga brukar inte fasna i flaska

Fridaaaa
0

Dem slickar ju så fort så hur kan dem fastna då?
HAft utekanin sedan jag föddes, vi har inte haft kaniner som fastnat med tungan.

#47 Om man har galler ja ;)

Clariiz
1

#52; Fast man står ju inte och vakar över kaninen hela tiden. Och fastnar de lär de rycka loss sig oerhört snabbt.
Hur som helst måste det vara hemskt kallt att slicka på pipen.

Nej skål vintertid. Det går alltid att lösa, bara man orkar fixa & trixa lite.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Fridaaaa
0

#53 Man lär nog märka på kaninen om den har suttit fast, den lär ju ha ont på tungan i så fall.

Sweety
1

Igår åkte jag och köpte nya vatten skålar. Mest för att jag är så lat och inte hinner tina isen på morgonen. Nu mera tar jag in skålen med is i och sätter ut en ny. Funkar super bra. Flört

Chieko
0

Har inte läst alla kommentarer man man kan ju använda sig av både skål och flaska. Om kaninerna föredrar flaska kan de dricka ur den när det fortfarande går, och sedan kanske de upptäcker skålen också.

Servera gärna lite ljummet vatten såhär på vintern, blir skönare för dem.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Clariiz
0

#54; Det tror jag inte man gör. De döljer ju smärta och tungan visar de ju inte så ofta.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Fridaaaa
0

#57 Nä det vet jag, tror nog ändå det hade märks på något vis.
Men det är vad jag tror.

Lina R
5

Flaska vid minusgrader = inte för djurens bästa, utan ägarens bekvämlighet.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Fridaaaa
1

#59 Flaska är inte mer bekvämt än skål för ägaren? Tycker inte jag i alla fall.

Lina R
0

Folk gnäller ju om spån i skålen och att det är svårt att hindra tippning…

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Fridaaaa
0

#61 Det är inte klagan, det är sanningen.
Och om man inte kan komma på ett bra sätt som fungerar för sina kaniner, vad ska man då göra?

Clariiz
0

#62; Det går att lösa. Jag har skål till alla min 13 kaniner nu under vintern. Flera av dem älskar att kasta med grejer, eller gräva runt i buren så det kommer spån i skålarna.
Men det går att lösa!
Det handlar bara om hur mycket man själv orkar lägga ner sin tid på det.

Kastar dom runt den, sätt in en stor tung porslinsskål. Skvätterer de, sätt fast den högre upp. Simple as that!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

emms
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som inte har galler i buren kan ju göra som jag gjort på bilden nedan. Häfta fast lite nät eller liknande, och sätta fast skålarna med ståltråd. Om man bara viker in ändarna så skadar dom ju sig inte. Ni har väl pinnar och hörn på sitthtllor osv? Dom har ju tjock päls som skyddar dom.

Och om det kommer in mycket spån, lägg då halm utanför drickplatsen. Eller kanske en liten matta.

En flaska fryser mycket fortare än en skål. För nipplen kanske bara innehåller ca 5 ml och 5 ml fryser fortare än 4dl. När jag hade mina kaniner ute dom senaste vintrarna så bytte jag vatten innan skolan, efter skolan och på kvällen. Hade dubbla uppsättningar skålar och bara körde in dom i diskmaskinen på kvällen.
Mycket smidigt!

Skål är 100 gånger bättre än flaska på vintern och på varma sommardagar. För kaninen får i sig vattnet fortare varma sommardagar och lika så på kalla vinterdagar. Samt att det fryser långsammare.

Resten av året tycker jag flaska funkar bättre :)

Emma

Fridaaaa
1

#63 Det låter precis som att du påstår att jag inte lägger ner tid på att komma på lösning?! Det gör jag kan jag säga.
Jag har testat att ha vattenskål på sitthylla, men dem välter ner den när dem busar och när dem skuttar upp & ner.
Testat på golvet = massa spån i.
Testat att sätta upp mälor och sedan en akitaskål = dem lyckats få bort den flera omgångar.
Tom på ideér nu.
Så inte snällt att anklaga folk för att inte engagera sig osv.

#64 Vägrar ha ståltråd i mina burar.

emms
1

#65 Det är ju ståltråd på akitaskålarna…

Emma

Fridaaaa
0

#66 http://webshop.gnagarboden.se/akitaskal-p-141-c-182.aspx sån har jag testat, och dem är inte vassa, ståltråd är vasst.
Och ståltråd är inte så stabilt heller.

Lina R
2

Bygg en triangelformad gallerpelare. Då kan du använda Akitans låsfunktion. Själv har jag 5 honor på lösdrift i kompostgallerhage inomhus och de har annat för sig än att välta skålar. Samma gäller de i burarna. So what om det kommer lite spån i? Dom dricker ju ändå bara under den första halvtimmen skålen har fyllts på, sen är det ju gryst. Eftersom man ändå ska byta två ggr per dag vid minus så ser jag inte problemet. På sommaren har jag flaska av hygienskäl, och ger isflaskor de kan ligga vid vid extrem hetta (över 23 grader).

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Denna kommentar har tagits bort.
Clariiz
1

#65; Det är absolut inte så jag menar. Jag vet att du lägger ner tid på dina kaniner.
Men det går att lösa!
Håller verkligen med #68, kaninen dricker direkt när de får vatten så om det kommer skit och spån i sen gör väl detsamma. De får ändå nytt vatten senare.

Annars är det väl bara att ställa en tung skål på en hylla och spika fast kanter runt. Det är helt omöjligt för dem att få loss.

Eller bara ha halm/en matta i en den av buren och ha mat och vatten där. 
Jag har löst det åt alla mina på ett eller annat sätt, så att säga att det inte går tycker jag inte man kan göra. För det går.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Bruden-Mbuti
1

nu har jag löst det relativt bra.

på ena sitthyllan la jag såndär silvervadderat tyg som är till bilars framruta. hoppas ni fattar.

spikade fast det så det går upp på väggarna och ställde skålen i hörnet längst in. i morse fanns bara en liten tunn isskorpa på ytan.

hoppas hoppas nu det funkar tills det blir varmare nätter igen.

måste nog byta tyget några gånger men det blir inte så dyrt. hittade det för 19kr på jula och en bit räcker till två

Chieko
0

#71 Bara inte kaninerna biter för mycket på det så är det nog bra. Det är inte så bra för dem om de tuggar i sig tyget dock…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Bruden-Mbuti
0

än så länge har ingen bitit på tyget.

hade en boll hemma, typ studsboll, la i den å det funkade i några nätter. i morse var den fastfrusen.

Fridaaaa
4

Har satt in skålar till mina nu. fungerar bra till jättekaninen, sådär hos flickorna men ska ge det en chans

Papaya
0

Vad kul att du har provat med boll! :) Upplevde du att det var värt det, eller kan man lika gärna vara utan?

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Pelzi
0

Om det kommer spån i vatten skålarna sätt dom på hustaket/sitthyllan.
Eller häng dom i gallret.

Om kaninen slänger ivägvattenskålarna bygg en ram på hustaket och sätt dit en tung porslinskål med vatten i så svårt är det inte! :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Suskiv
0

Hustaket är vekrligen kanon. Våra kaniner begraver sina pelletsskålar men vattenskålarna håller sig rena eftersom de står på taket/sitthyllan.

Fridaaaa
3

Mina flickor hade möblerat om bland skålarna igår när jag kom ut, hittade ena vattenskålar i matskålen haha :)

Suskiv
0

#79 he he. Prova en tyngre skål, då kan de inte slänga runt dem.

Vi har dessa skålar: http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=19097&prodid=2953&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D19097 och de ligger still uppe på hyllorna.

Fridaaaa
0

#79 Idag hade dem inte rört dem när jag kom ut :)
Så hoppas det håller sig så ;) Annars får jag ha dem skålarna som matskålar och skaffa lite tyngre ^^

jahadu
0

Jag har fortfarande flaskor till mina (mest för att jag inte har extraskålar hehe) men det funkar bra eftersom jag är hemma hela dagarna och kan springa lite extra fram och tillbaks. Det är verkligen inte bekvämt med flaskor, men skålar vet jag att mina hade vält ut och då hade jag gnällt över det så enligt mig ligger de lika.
Hur som helst så har jag inte råd att köpa skålar så det får bli extra spring istället =)

[toftaholmskaniner]
0

Jag har billig plastskålar från ÖB (5kr/st). De är halvmjuka i plasten så ger man ett litet tryck i bottnen så åker all is ut i en "hel" kaka.
Toppenbra tycker jag.

Fridaaaa
0

#82 Hur ser dem ut?

Clariiz
0

#85; Jag har liknande från ICA Maxi, funkar super! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

jahadu
0

jag har också använt plast, tycker det är mycket smidigare än keramik eller stål =)

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Nu på vintern har jag aktitaskålar samt jokerskålar. De fungerar bra bägge två, men jokerskålarna är snäppet bättre! Det är bara att hålla dem upp o ner så "glider" isen ur, skulle den vara frusen så häller jag lite, lite varmvatten i och sedan glider isen smidigt ur. Akitaskålarna får jag ta in o tina.

Akitaskålarna kan mina kaniner kasta omkring, även om jag låser fast dem så att inte ens jag kan få loss dem, men jokerskålarna sitter som berget! Glad

[toftaholmskaniner]
3

Lätt som en plätt, billigt som f*n Skrattande

Melli-sen
0

Jag har skålar nu på vintern som hänger på gallret.

Joker är favoriten eftersom det går lättast att få ur isen. Jag har några Akita och några stjärnskålar. Inga i plåt nu på vintern… (testade det förra vintern dock).

När det är riktigt kallt tar jag med en liten hink med varmt vatten där skålarna får ligga några sekunder, så isen släpper lättare.

I jokerskålarna funkar det oftast att peta upp isklumpen med en kniv…

Jag har några dvärgvädurer och har inte märkt problem med öronen, fast skålarna hänger som sagt på gallret.

Mvh. Ann E    Mellerudskaniner och Dvärgvädurer         www.mellis.n.nu

KaninPiggelin
0

Man kan skaffa en riktigt tjock och stor skål (inte jättestor kanske :P) så att vattnet inte fryser lika fort och sedan bara fylla på med varmvatten :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Fridaaaa
0

#87 Smart! Ska helt klart kollas upp ;) Ser smidigt ut! :)

Dipsie'n'Poo
0

Har både flaska och skål nu på vintern. Dock bara till en. Får se imorgon om hon lyckats vända den upp och ner eller om den hänger kvar… :/
Provade först till den andra, men hon välte ut den på nån minut. :/

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Suskiv
0

Ni som har kaniner som kastar runt med skålarna, ge dem andra leksaker att kasta runt med så bör de låta skålarna vara ifred.

[HoppNicka]
0

Jag sätter en stickad strumpa runt flaskan så fryser den inteGlad

Clariiz
0

#93; Det hjälper ju dock inte vid pipen, och det är det som fryser snabbast.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Fridaaaa
0

#93 Fryser i nipplen ändå jättesnabbt
Plus att stickad strumpa hjälper inte direkt mycket:)

[HoppNicka]
0

Mina vattenflaskor fryser aldrig när jag har en strumpa på iallafall.

[EllenAlicia]
0

#96, jo pipen fryser :) det gör mina flastor efetr 10 min eller mindre

Fridaaaa
0

#96 Vart bor dina kaniner då? Bor dem ute i minusgrader, vet jag att en tjock strumpa inte fungerar, har nämligen själv testat. till & med dubbla tjocka tjocka strumpor. Plus att det hjälper ju inte själva nipplen, för det är där det fryser först.

[HoppNicka]
0

Dom bor oftast i minusgrader och det funkar för mig.

Fridaaaa
0

#99 Känt på nipplen? För den fryser först, och att sätta strumpa på flaskan, hjälper inte nipplen,för det vattnet som är där "värms" ju inte :)

[HoppNicka]
0

Min kanin bor i ett stall som är max -4 kallt och jag känner på den vaje dag och jag har aldrig sätt att pipen har varit frusen :) men du kanske har dina kaniner ute i mycket kallare och då fryser ju vattenflaskan mycket lättere :)

Fridaaaa
1

#101 Max -5 grader blir det i boden som dem är i :)
Man kan inte se om den är frösen eller inte xD Kulan fryser fast och då kommer inget vatten ut

[HoppNicka]
0

Men jag byter vatten vaje dag och testar så att vatten kommer ut och så det funkar

Dipsie'n'Poo
0

Svar på min egen fråga: Hade vattenskål till kaninen som gillar att slänga runt saker hela natten. Och hon välte inte ut det! :D Dock frös vattnet till is, men själva skålen satt kvar på gallret. Ska snart ut igen och se att hon inte haft ut allt… :/

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

ella99bella
1

#46 kan duinte sätta vanlig tråd då och "slå in" spikarna i typ tidningspapper?

Mvh/Ellen<3Glad

Fridaaaa
0

#105 Har skålar uååe på sitthyllan nu, längst in :)

ella99bella
0

ok va bra! ;)

Mvh/Ellen<3Glad

Fridaaaa
0

#107 Än så länge har det fungerat ;) hoppas det fortsätter så! :D

duumle
0

använd "stål-skål" eller vad det är, då kan du bara dunka skålen mot väggen så lossnar isen o så :) smidigare än flaska & keramikskålar

[Wera]
1

#109 Bättre med plast då "stål" drar till sig kyla.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.