Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 2095 ggr
[ÖstergärdetsKaniner]
0

Mitchi och Björn har träffats!

I Lördags (7/1) så träffades Solvikens Mitchi och Ljungnäs Björn, det blev åtminstonde två lyckade parningar, så nu ser vi fram emot små teddybebisar inom en månad! Glad

Mitchi är vit blåögd och Björn är madagaskar brokad, wienertecknad, blåögd.

Förväntade färger är vit blåögt, gul/svart japantecknat och madagaskar, med eller utan wienerteckning och brokning. Dock kommer de ungar som inte blir wienertecknade att bära på anlaget Glad

Hör gärna av er vid intresse!

Mvh, Julia

http://ostergardets.weebly.com/

[ÖstergärdetsKaniner]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitchi på sin favoritplats.. Tidningskorgen Glad

Mannez
0

Vart bor du? Är intresserad, såvida det inte är för långt bort.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[ÖstergärdetsKaniner]
1

Underbara Björn Kyss

[ÖstergärdetsKaniner]
1

Mitchi igen Glad

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#2 Jag bor på Tjörn, Västra Götaland. Transport till Göteborg & Skåne finns regelbundet, även andra platser kan ordnas, bara att fråga Glad

[ÖstergärdetsKaniner]
2

En till bild på Björn Glad

[ÖstergärdetsKaniner]
1

Nu är det inte långt kvar! Mitchi har börjat att boa och dra päls från magen! Dygn 25 idag… Glad

Borgbackens
0

#7, Vad roligt, hoppas allt går bra! :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#8 Tack! :) Det ska bli jättekul!

bambiiii
0

vill  verkligen ha en unge, ska prata med mammma…..så söööööta de kommer att bli

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#10 Gör så :) Jag tror på underbara temperament på dessa bebisar, då mamma kanin och pappa kanin är helt underbara! Mitchi är frigående och är som våran lilla hund :) Björn är så gosig han med!

Maila vid intresse ostergardets@gmail.com

kaninfantasten
0

Lycka till, kommer att bli ursötaGlad

/Erika

Ljusta
0

De kommer garanterat att bli jättesöta bebisar, men tänk på att inte garantera till någon köpare att de är 100% teddy. För pappa kanin är inte säker teddy.

Inte för att det spelar någon roll, de blir ju pälsiga hur som helst, peking som teddy :)

Ljustadalens kaningård

[ÖstergärdetsKaniner]
1

#12 tack! :-)) #13 varför skulle han inte vara det? :) både mamman o pappan är Teddy ( Björns föräldrar) så visst borde de bli garanterade teddys :)

Ljusta
0

#1 Har du sett dem som vuxna (över 2 år i sommarpäls)? Björn ser inte riktigt teddy ut, men jag kan ju ha fel såklart :)

Ljustadalens kaningård

[lolloita]
0

Så här såg Björn ut som 8 v baby och här är han inte klippt…

[lolloita]
0

en till…

Ljusta
0

Bebispäls säger ingenting om hur vuxenpälsen blir, inte heller ettårspälsen säger något om hur den blir som vuxen. En teddy brukar ha välpälsade öron, inte typiska lejonöron (som vuxen). Men det spelar ingen roll som sagt, vill inte förstöra tråden. Har själv gått på sååå många nitar när jag avlade på teddysar så jag tycker att det är bra som uppfödare att upplysa eventuella köpare om det finns oklarheter i stammen, speciellt om det är okända stammar.

Ljustadalens kaningård

[lolloita]
1

Nej, det vet jag…har själv sett ett antal olika pälstyper både på mina dvärgteddys som jag hade tidigare och även teddyvädurarna som jag har nu.

Jag ville bara visa hur han såg ut när han var runt 8 veckor och de bilderna som Julia satt in, där är han inte mycket äldre…några veckor äldre bara.

Så okänd är inte stammen, Stjärnornas Sirius och Hörröds Tootsie bla