innekanin på promenad?
Kan en innekanin gå ut på en promenad på vinter??om den är typ ute varje dagfrån sommar till höst elr nått(om det inte regnar)
Hej!
Ja, du kan ta ut en innekanin på vintern för att promenera, men jag rekomenderar det inte om det är under nollgradigt. Och bara i ca tio minuter.
Det spelar ingen roll om kaninen är ute och går varje dag, den bygger ändå inte upp ngn päls ;)
Aha,tack….Bra att veta =D

Då det är nollgradit och ca. 10min :)
om det är fullt med snö ute då??

Långhåriga kaniner får snökockor i pälsen. Kan inte svara för korthåriga, då jag bara har långhårigt ;P

#4 Spelar ingen roll :D
Okeey!!
DEt är precis samma fråga som jag ställer, jag sak köpa en kanin och vill gärna gå ut en promenad med den ibland :) men om den får snö i pälsen(långhårig) då kan man väll föna den så att snön smälter och sen torka rent eller fortsätta föna? :)
#8 Bättre att bara handdukstorka
Jag hade inte tagit ut en innekanin om det är under 5 plusgrader ute, och då max 10 min. Innekaniner är bättre att ha inne, och utekaniner ute enligt min mening, i alla fall vintertid
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men kan man gå en promenad med den nu på vintern i 10 min? Vill ha en innekanin men på sommaren så ska jag hoppa och springa med den och såklart även gosa och kela men jag vill gå en promenad ibland, ungefär någon gång i veckan, så kan jag ta ut den i 10 min? fast då ska det vara lite varmare än ad det är just nu- i stockholm(11-15 minus)
#10 Ja deet kan du :)
Dock inte när det är -11 ;)
What doesn't kill you makes you stronger.
#10 Om du läser vad jag skrev i #9 Kan man göra det, men helst inte när det är minusgrader :)
Man ska helst inte ta ut innekaniner när det är kallt, dom kan bli förkylda ;)
#13 5-15 min är ingen fara att göra då och då:)
14# nej det är det inte :D