(S) Fortfarande Tillsalu
Monty
Världens snällaste lilla myspojk ♥
Passar perfect som första kanin eller hos en barn familj..
Han älskar att hoppa & rör sig mycket i selen..
Han är en lejonhuvad djurvärgvädur och Rex blandning.
Svart Wienerteckand men en söt vit nos :) ♥
Vi finns i Dalarna men transport kan ordnas till stockholm & småland.
Sen har jag en till liten dam tillsalu..
Jasmines Karisma ♥
Hon är avlad för hoppning och är riktigt duktig.
Så hon vill komma till ett hem där hon får fortsätta att tävla :)
Det är viktigt att hon kommer till någon som har haft kanin förut och är beredd på att hon inte är helt enkel.
Annars är hon en jätte mysig & snäll kanin med mycket fart & energi ♥
Det börjar bli rätt brottom att få bort dom nu..
Ingen som vill ha en helmysig hoppkanin ? :)
…
varför ska du sälja dom? :O
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
Det har hänt en sak, tyvärr..
Det är väldigt svårt, och det sista jag skulle göra.
Dom betyder så otroligt mycket :(
Men jag känner att jag inte har något val.
Är dem vana inne eller ute??
Tänkte om ja kunde ställa upp som joure om de skulle vara så, men dock bara inne kaniner.. I alla fall till 1 kanin.
#10 - Dom bor i ett kaninstall.. Men det är nog samma temperatur där som ute :-/ Dom brukar få vara i ett rum i huset några timmar i veckan då jag inte vågar sätta dom i komposthagar utan tillsyn då det finns räv här som tagit några av våra höns :/ jaa.. och när jag inte hinner ta ut dom i selen så är det där rummet att bra sätt att låta dom springa av sig i.
Men det kanske inte gör någon skillnad när dom bor ute..
putt
Jag kan inte ha kvar dom så mycket längre nu :/
putt
Monty är verkligen urgullig.
tack :)
Ja, han är jätte söt !
put
Bor 5 mil över Kalmar. Finns en tom bur här till någon skutt som vill flytta hit. Förlorade precis mina 2 rexar. Gillade båda två
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
ja, bra ! vi åker ju till Lessebo några gånger om året… förmodligen borde vi vara där till jul :)
Villken skulle passa dig bäst?
Har ingen plats längre. Tyvär
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

#18 Vågar man ha en kanin i hundgård? Eller gräver dom sig ut? Annars så har jag ev plats för en kanin. Eller skickar du med en bur?
#20 av egen erfarenhet så ska man gräva ner galler/nät om man ska ha de i hundgård.
…………………………………..

Hm, okej då kan jag nog inte ha kanin där. Synd.
#22 kan man inte typ lägga kompostgaller på marken?
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Kanske det. Men jag vill kunna släppa in hundarna smidigt där utan att behöva plocka ut en massa. Räcker med att ev "jaga" kaninen.
Ahh ok. men köp en innebur? ;) (hoppas du ej tror att jag ''tvingar'' dig att försöka, bara ger tips? ;) )
/ Cornelia Andersson,

Dom bor ju ute nu. Är väl inte bra att ta in dom då?
Ahh jusste, har du inget garage då?
/ Cornelia Andersson,

Jo men tyvärr ingen plats i det. Ska jag ha kanin vill jag att den ska ha gott mm plats.
Jag kan inte ha kvar dom länge till nu :/
ska du ha något för dom? för om du inte ska ha det så kan jag ta dom om du kan fixa leverans till örebro?
karismas 2 döttrar mår jättebra och är underbara:)
//Sandra Johansson
Åh, Karisma var ju för sööt!
#30 - Åh va roligt att höra! Ska ner till småland igen i typ Mars, kan vi ta det då kanske ? :)
#31 - Tack!! :)
bara säga till när du ska häråt :)
//Sandra Johansson
#32# Varför få det att låta som att det är fullkomlig panik med kaninerna när an ha kvar dem ända tills mars?
Nödlösning.
#35# I fyra månader? Då är det enligt mig inte panik.
snälla tjaffsa inte om petitesser.
hon kanske kände att det var panik just då. tiden har gått och hon kanske har kunnat fixa en nödlösning under tiden.
hon (ingen annan heller) ska behöva berätta sitt livs historia.
så snälla alla gnällisar sluta gnäll inne i säljestrådarna, jag som kanske läser för att ev köpa vill inte läsa ert tjaffsande. ta sånt privat istället.
#37# Nej då oroa dig inte, självklart ska men inte behöva förklara något när man panikartat försöker slänga iväg sina "älskade??" kaniner och sen plötsligt ändå kan ha dem flera månader till.
#38 jag oroar mej inte.
har erfarenhet av livet och vet att det som en dag kan kännas som panik lugnar ner sej och blir levbart. med levbart menar jag att det går att leva med men behöver ändå åtgärdas.
Vad jag vet så är det här en säljestråd. Ta annat snack i PM.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#39# Vad hände med att inte diskutera? Eller det gäller bara för andra men inte för dig?
38 - Du ska inte säga något som du inte vet ett skit om. Förlåt, men jag blir bara så arg.
Mina kaniner var mitt allt, jag menar det. Det fanns ingenting jag älskade så mycket. Nästan varje helg åkte jag ut och tävlade. Dom var mitt liv, allt jag brydde mig om.
Men en sak hände och både jag och kaninerna fick lov att panik flytta från min mamma till min pappa.
Att då inse att jag skulle tvingas sälja dom var det svåraste som någonsin hänt mig.
Nu bor dom i ineburar på ett dass och när maten tar slut vet jag inte vad jag gör.. vi får kämpa fram pengar..
Det är panik, för kaninerna behöver ha det så bra som möjligt så fort som möjligt.
Vi löser det med mat i fyra månader till, det gör vi..
Men kom inte och säg att jag inte älskar mina kaniner och bara slänger bort dom.
Dom är det finaste jag har..
Och jag tvingas sälja dom!
Är det någon som förstår hur svårt det är?
Usch vad tråkigt att höra, förstår hur svårt det måste vara att lämna ifrån dig dina ögonstenar. Skulle aldrig vilja tänka tanken på att behöva gör det mot min kära Bello! Hoppas allt löser sig för dig!
Har du skaffat ett fint hem åt dem nu? :)
Mina kaniner är också allt för mig! Förstår hur jobbigt det måste vara!
// Kram Tilda!
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
förstår hur jobbigt det är. du ska inte behöva förklara dig eller känna skuld! hoppas allting blir bra :)