Hjälp ang. kanintoalett!
Hej! Jag flyttar snart hem min dvärgvädurshona som har bott hos min kompis under ett halvår och hon är ungefär 8 månader. Där har hon aldrig haft någon toalett eller liknande och nu när hon flyttar hem till mig ska jag börja använda en kanintoalett i hennes nya innebur (trekant) och tänkte att ha kattsand i toan (spån i buren). Men ska jag vänta med att sätta i toan tills hon valt sitt hörn eller ska jag sätta i toan direkt? Är rädd att om hon skapar sitt hörn och jag sen sätter dit toaletten (och lägger i lite bajs o kiss) så byter hon hörn? Eller att om jag sätter i den direkt så kanske hon aldrig kommer förstå att det är där hon ska kissa o bajsa?
tips? tack! :)
jag tycker du ska se vart hon bajsar och kissar och sedan lägga i!
Fråga kompisen vad hon har för hörn nu. :)
Annars tror jag inte det spelar någon roll, har hon haft en toalett innan, sätter hon sig troligtvis på den. Annars får du ju byta efter hennes val. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Okej tack för ditt svar! :)
#2 dermot
hon har typ inget hörn utan hon sprider ut allt tyvärr speciellt nu när hon varit med sina ungar i en större bur :/
#4 Åh jaha, läste fel, trodde det stod att hon "alltid" haft toalett :)
Men ja, du får väl träna henne! :-)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
om du inte har en toalätt så har jag en till salu :)
#4 Japp får ta o göra det! :)
#6 Edling
Vad är de för färg och strl och vad kostar den? :D
#7 vad menar du xD jag är seeg som jag skriver ofta här :)
Sätt in toaletten och hoppas att hon använder den ;) Haha skämt åsido men det brukar ändå gå bra.. Mina sketgrisar till dvärgvädurar kissar (nästan) bara i toan.. Även om inte allt hamnar där så gör det städningen enklare.
#9 edling
haha svarade fel xD Jag undrade vilken storlek, Vilken färg? toaletten du säljer är och vad den kostar? :)
#10 Nonu
Okej :) men många säger så olika.. alltså att jag ska vänta till hon skapar sitt egna hörn o sen sätta eller att jag ska sätta direkt xD
den kostar 30 kr lite gnagningar men nästan inga kissfläckar då jag har tagit bort det om du köper den får du ett tips? att städa om du inte vet det :)
kolla på inläggen (S) ngra tillbehör :) för mer info xD
den finns i värmland/karlstad och jag tror den är för DVV kollar hur stor den är snart
okej super! letar efter just en vit nämligen! :D
# Jag tror inte att det finns så mycket "rätt och fel", lita på din egen magkänsla.
Personligen hade jag satt in den med en gång då _jag tror_ att det är bra att ha den där från början, mina kaniner hade nog sagt: "nä nu vill jag inte kissa i den konstiga lådan när jag redan gjort mitt hörn så mysigt!" Så det är vad jag hade gjort..
#16 Tack för tipset! :)