Låna ut hane till parning
Vad är normalt och vad tycker ni är rimligt att hanen i parningens ägare får för del av ungarna?
En summa för lånandet utav hanen till parningen?
En unge?
Hälften av ungarna?
Gratis?
Osv osv listan kan göras lång.
Undrar bara vad som är vettigt att begära när man lånar ut sin hane.
Jag har lånat ut min ena hane en gång och tog då 100kr, då min hane inte är renrasig. Men tråkigt nog fick honan inga ungar så jag erbjöd en omparning. Men ägaren till honan valde ist att köpa en unge ur kullen jag hade just då, och jag gav henne då 100kr billigare på ungen då hon ändå redan betalat 100kr. :)
Men jag tror de är rätt olika från uppfödare till uppfödare om hur de gör :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
100kr :)
Vad man väljer beror lite på vad man kommer överens med. Drygt 200kr tar jag för PARNING (plus fria omparningar om honan går tom) om jag inte kan tänka mig en unge ur kullen, annars väljer jag en unge ur kullen.
Jag tycker att en unge ur kullen eller pengar för en unge ur kullen är en bra överenskommelse, samt fri omparning om det inte skulle ta första gången. Halva kullen är lite väl mycket eftersom honkaninägaren kommer stå för foder och omvårdnad under kullens uppväxt.
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
Jag har parat några hanar innan, Då har jag tagit 100kr för en PARNING som håller på tills honan säger ifrån. Har även fått en liten kull en gång på 2ungar då tog vi en varsin unge (:
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Det beror sig på, till kompisar är det gratis eller mot en unge. För andra är det 100 kr eller en unge. En unge tar jag bara om det är nödvändigt då. :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
Brukar ta priset av en unge. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Okej tack så mycket! :)
Nr.1: Min hane är renrasig med stamtavla osv, men det blir nog ändå rimligt.