Veterinär imorgon (tisdag)
Imorgon åker jag och Trollet till veterinär Bo Runsten på Blå stjärnan i Göteborg. Det är han som har hand om alla exotiska djur i SVTs Djursjukhuset om ni sett det. Jag var där med Nougat en gång också för allmänkoll och han var mycket trevlig.
Vi ska i alla fall kolla upp Trollets nysningar och fuktiga nos, samt (hoppas jag) göra en allmän koll av hela skutten, tänder osv. Vi har tid 10.30, så skriver väl runt lunch hur det gick!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Hoppas allt går bra!
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
Hoppas att det går bra, och att ni finner ett svar på nysningarna! Håller med, Bo är jätteduktig!

Lycka till!
Bosse hittade inget, och kaninskrutt behagade ju vara torr om nosen och låta bli att nysa när han var inne… ;) Men han könde och kollade över hela kaninen, inga fel på honom som han hittade. Så tanken nu är att det är allergi och att vi ska hålla extra koll på när han nyser och vad det kan vara som utlöser det. Om någon vill läsa om hela dagen så skriver jag ett långt inlägg med bilder på min blogg!
/Karin
Kaninen kanske är allergisk av spånet du har? :)
Har trasmatta och papperspellets dvs bland det minst allergena man kan ha :) fint hö från bonde också, så det borde inte heller damma. Ska se om det räcker att spraya höet lite med vatten så det inte KAN damma, samt städa mer noga här hemma.
/Karin
Aha okej :) Jag har haft en kanin förrut som nös utan snorighet osv.. Men det var så att hon var allergisk mot spånet jag hade så jag bytte till ett annat som inte var dammigt och hon slutade nysa. :)