Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 890 ggr
Mannez
5

Bella har fått ungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har äntligen min första kull fötts! Skrattande För bara en timme sedan. Fyra små bebisar. Ingen död än så länge. Det är tre rosa och en svart. Har kontrollerat boet och ingen liknar en mupp (missbildad kaninunge). Så jag hoppas att det blir bra. Det är även honans första kull, men än så länge tycks det gå bra. Bella dricker och äter redan. Så hon verkar må bra. Skrattande

Är så glad att jag nästan hoppar ut genom fönstret!

Kommer att göra en bildtråd där vi får följa ungarnas uppväxt.

Jag är själv medveten om att det är lite fel årstid. Men jag har redan fixat extraburar och eventuella hem.

Boet (har ett hur, men jag lyfte undan det när jag kika på dem, boet är även större än vad det ser ut på bilden):

Hälsningar Amanda och kaninerna

Mannez
2

Mamma kanin

Lejonhuvad kanin, ser inte direkt utseéndemässigt ut som ett lejon. Långa öron och nästan ingen man. Men underbart temperament.

Mannez
2

Pappa kanin

En lejonhuvad kanin också, bra man och bra kropp. Underbart temperament! Små och fina öron.

bambiiii
0

ett stort grattis till dig och ninerna! :)

jag förstår att du är så glad!

jag håller tummarna och hoppas verkligen att de klarar sig i en dygn!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Mannez
0

#3 Japp, kommer nog knappt kunna sova inatt. :)

tokmaja78
0

Man blir lika glad varje gång de kommer små bebisar. O lika nervös blir jag varje gång att de inte ska gå bra.. Grattis till ungarna! Springer själv ut och in o kollar min tjs hona som ska ha nu och nu är de inte långt kvar! Kommer nog ikväll eller i natt!

Mannez
0

#5 Vad spännande!

Ungarna lever fortfarande :). Tjocka är de med! Har lagt märke till att två av de rosa är lite blå/gråtonade. Men inte mycket. :) Känns som en evighet innan de kravlar ur boet.

-Fuzzy-
0

Grattis !! Hoppas att det går bra !!

Hjärtliga Hälsningar    Mariëlle och Janine Bos

www.nossanskaningard.weebly.com

[Wera]
0

Grattis, alltid kul med kullar Glad Särskilt om det är den första! Lycka till med dom små. Skrattande

#2 Om jag får säga det tycker jag inte riktigt att han hade särskilt bra man (+ att man inte ska ha så mkt kjol) om man följer standarden. Dock tror jag inte du avlar för utställning? Tungan ute Så då är det väl skitsamma.

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Grattis! Glad

Norberg90
2

#8 De flesta Lejonen har mycket mer kjol än sådär. O det trimmas bort till utställningar. Ett lejon som inte har någon kjol har knappt någon man heller.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Doggiemeister
0

e rätt så säker på att jag kommer få små ungar här snart….. hittade min hona utanför sin bur tillsammans med hanen min…… undrar hur ungarna ser ut då….. eftersom han är en rexad hermelin och hon är en hermelin löwen……

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#11 Hermelin löwen finns ingen ras som heter, kanske är det en lejonhuvad kanin eller en blandning mellan hermelin och lejonhuvad kanin? Glad

[Wera]
0

#10 Det stämmer nog, är egentligen inte så insatt men jag vet dock att de helst "ska" ha betydligt mer man än så? Glad Visste dock inte att kjolarna trimmas, det är ju lite "fusk" ?? Tungan ute

Mannez
0

8# Ja, håller med om kjolen, men i verkligheten är han fluffigare :)

[Jölia]
0

Grattis!

Mannez
0

#15 Tack!

[_hsleiufhbtv]
0

Grattis :D

[EllenAlicia]