Kvalster, löss, loppor?
Någon som tror sej veta vad det här kan vara?
Kan tilläga att det är i nacken.
Kaninen (på bilden) har varit lite irriterad på det, på sista tiden..
Hon äter, dricker, hoppar på som vanligt.
Orolig för min gumma… 
Kommer fler bilder, kommentera inte förrän jag säger till, tack!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
…
Hälsningar Johanna ~
..sista bilden. :)
Hälsningar Johanna ~
Någon som har erfarenhet av Ivomec?

Hälsningar Johanna ~
ser inte bra ut…
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Tycker du ska ta henne till vet. så snabbt som möjligt. Kan ju i värsta fall vara något smittande, och jag antar att du inte vill ha hela besättningen nersmittad.
Lycka till och hoppas det löser sig på bästa sätt! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#4, Nej.. Imorse var det nästintill inget, men när jag kom hem från skolan såg det ut sådär..
Hälsningar Johanna ~
#5, Jo, ska försöka ta henne till vett..
Hon bor just nu ensam inne i mitt rum, så tror inte att de smittar någon av de andra, som bor ute då..
Tack! 
Hälsningar Johanna ~
Tycker också att du ska ta henne till veterinären!
Hoppas att det löser sig! 
#7 Det kan ju bäras med dig. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Har behandlat ohyra på smådjur med ivomec flera gånger, inget jag rekommenderar. Be om stronghold, det är 1000 gånger bättre.
Ska köpa Stronghold (som #10 rekomenderade) idag, och behandla henne med det. Sen får vi se hur det går. Om det inte blir bättre, åker vi direkt till vetrinären :)
Tycker ni att jag ska ge de som bor utomhus också? Ser inga symtomer på de, men kanske, för att vara på den säkra sidan..? :)
Hälsningar Johanna ~
Tänk att vad man än lägger ut här så ser det inte bra ut, och veterinär ska kontaktas omgående ;)
Det är relativt vanligt att lejonhuvade/teddysar blir kala i nacken, varför vet jag inte men det behöver INTE bero på ohyra.
Du har en enorm fördel, och det är att hon är vit. OM hon har ohyra i pälsen, så syns den.
Granska henne ute i dagsljus, blås i pälsen och se om du ser några små korn, de behöver inte röra sig. Särskilt vid svansroten och upp mot ryggen brukar det finnas mycket om kaninen har ohyra.
Kolla igenom ordentligt, hittar du inget så är det förmodligen fällningsrelaterat.
OM du hittar något: bada henne i ohyreschampo eller droppa Flusa på henne. Jag rekommenderar att man droppar ovanför svansroten, dels för att mängden ohyra är störst där och dels för att huden i nacken är så himla känslig.
#12, Har märkt det.. Haha.
Har kollat igenom pälsen, men inte hittat något..
Hon fick maskmedel för ett tag sedan, det kan inte vara någon biverkning från det tro? :)
Hälsningar Johanna ~
Jag har haft flera Lejon (dock hanar) som fått en sån där fläck i samband med fällning, det har inte varit ohyra och pälsen har alltid växt ut igen.
Har även haft ohyra på mina djur i vintras, då fick de inga symptom alls bortsett från just prickar i pälsen. Ingen avskavda nosar, ingen klåda eller kala fläckar någonstans.
#13 Vad fick hon? Axilur eller starkare? Osäker på om det kan ge såna effekter, men omöjligt är det nog inte.
Såg nu att hon verkar besvärad av fläcken… Men som sagt om du inte hittar något så är det nog ingen fara?
det kan inte va ringorm? .. bara en tanke
// Michis
#16 Ringorm ger väl utslag? Huden ser ju fin ut på denna, bara pälsen som släppt
#15, Axilur fick hon.. Läste på bipacksedel, där stod det ingetting om sådanna bieffekter.. Wierd..
Ska köpa Flusa idag, och droppa på henne iaf, så får vi hoppas att hon blir bättre :)
Hälsningar Johanna ~
Hoppas allt ordnar sig, kan inte vara ringorm för då är det en röd ring (har jag för mig) uttan nått i. Tror det är nått annat. :)
#18 Problemet med Flusa är att det KAN bli hudpåverkan även där… Kan hända att de tappar lite päls.
Det var rätt intressant att se hur mina kaniner regagerade, jag flusade 30+… De allra flesta reagerade inte på medlet för fem öre, men ett par honor blev som galna och flög omkring inne i buren och bet mot svansen. En av dem hade ungar, hela kullen blev likadan. Det roliga var att de var släkt, de obesläktade reagerade inte.
#20, Hm, det lät ju inte värst bra det heller.. :/
Hon är nog ganska känslig har jag märkt, som när hon gick på maskmedel, fick hon väldiga problem med magen..
Foderbyten är också inte skärskilt lätt med henne.. :)
Men köper Flusa iaf, väntar dock med att behandla, för att se om det kan vara pga fällning eller liknande :)
Hälsningar Johanna ~
Flusa är dock relativt milt… Allt som du droppar på kaninen kan ge hudreaktion.
#22, Så bra då :)
Hälsningar Johanna ~
Kollade igenom pälsen noggrannare idag, och huden i nacken och vid svansroten är torr.. Därför pälsen "lossnat". Så tror inte att det är någon ohyra..
Hon flyttade ju in till vintern, efter att ha bott ute hela sitt liv.. Kan det ha något med det att göra?
Eller har huden blivit torr pga. fällning?
Finns det något man kan göra? Någon kräm eller liknande?

Hälsningar Johanna ~