Ersättning till kaninungar?
Har en liten uppfödning av tysk jättesheck och idag fick jag lov att bli fostermamma till en av ungarna. Nu undrar jag om man kan ge modersmjölkersättning för bäbisar till kaninen? Jag har inga möjligheter att få tag på te.x Esbilac på ett par dagar…
Jag hade sempers modersmjölksersättning till en kaninunge en gång, visserligen ersätter den inte alla näringsbehov.
Kaninungen jag hade fick sempers ersättning och dia från mamman då jag höll i mamman.
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Mata med mamman?
Annars finns lammnäring på Granngården, dock i typ 5kg hink, och om jag minns rätt så håller de bara en månad när man öppnat burken.
Den är iallafall helt okej att ge kaniner :)
Lägg mamman på rygg å låt den dia. Den bästa mjölken!
Varför kan du ej få tag i espilac ;)??
Om du letar så har jag en esbilac förpackning som du kan ta för en LITEN peng ;)
Den är bara tagen VÄLDIGT LITE AV då jag bara hade en kaninunge att mata i typ 2 eller 3 dagar. :)
Finns i Norra Skåne om det är av intresse..
Annars kan man, som ovan skriver, lägga mamman på rygg och låta ungen dia :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
modersmjölksersättnng för barn skiljer sig jättemycket från hur kaninmjölk ser ut.Kaninmjölk innehåller mycket fett och lite laktos, dess sammansättning är anpassad efter att kaninmammor diar två gånger pre dygn. Modersmjölksersättning till barn innehåller mycket laktos och lite fett och är anpassad efter att människor ammar/flaskar flera gånger per dag.
Så nej människoersättning är inte så jättebra eftersom det är två helt olika produkter.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Man kan väl ge moderersättning för katter till kaninungar?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6, Ja, jag har gett kattungeersättning, vilket fungerade jättebra. Så det kan man ge.
#7 Ja för jag har för mig att mamma gav det när hon nappade upp Alex :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med #5 att man inte ska ge ersättning för människor till kanin.
Man kan väl ge valpersättning till kaninungar?
När mina hamsterbebisar var 4 dagar gamla, så rymde deras mamma så jag köpte valpersättning åt dem (blev rekomenderad) & matade dem (tänk så små dem är). På burken står det att det är för både kaniner, marsvin osv..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥