En transportbur, två kaniner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag har en transportbur till min kanin just nu. Men snart kommer en till och jag undrar ifall dom kan åka i samma transportbur eller ska jag skaffa en till till henne? Kan man ha två kaniner i samma transportbur eller är det inte bra?
Tacksam för svar! Så här ser transportburen ut! :)
Jag tror nog det går om det inte är alltför långa sträckor, men då bor dem väl ihop annars också?
Om det är två kaniner som bor ihop så tror jag det går bra. Men att låta två kaniner som inte bor ihop, åka i samma transportbur är att be om trubbel. En annan sak om det är en avdelad transportlåda. Men en sån på bilden skulle jag aldrig sätta in två kaniner som inte bor ihop.
#1 Vi brukar åka till Gotland från Linköping, det är kanske för långt?Ja, dom bor tillsammans.
#2 Så jag kan ha båda i den då, ifall dom bor ihop annars? :)
Om det är en stor transportlåda ja och om dem bor i hop, men en "Normalstor" transportlåda tycker jag är förliten för 2 kaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Har ingen vidare bra koll på hur långt det är, hur lång tid tar det?
5# ca. 3 timmar
4# Den jag har nu är till en lite hund/ katt.
5# ca. 3 timmar
4# Den jag har nu är till en lite hund/ katt.
#7 Det är nog gränsfall att dem klarar av det tror jag, kanske skulle behövas en större bur då eller att dem åker i separata burar, jag vet ju ingenting om sånt här då vi inte brukar transportera våra kaniner så ofta så lägg märke till att jag skriver TROR.
det går inga problem. fick hem mina kaniner i en lite kartong alla tre satt i samma en resa som tar några timmar.
#9 okej, då får dom nog dela transportbur då. :)
#7 Jag hade valt större. Hade inte velat att mina kaniner satt trångt några/flera timmar:)
#7 Jag hade valt större. Hade inte velat att mina kaniner satt trångt några/flera timmar:)
#10 jag skulle gjort så om dom bara ska resa tänk på alla utställare som har små lådor till sina kaniner och åker flera timmar till utställningar. ska dom därimot övernatta i lådan bör det vara större bur alt. två burar men har du en bur dom ska vara i när du kommer fram duger det gott med en lite bur under själva resan.
Har bästämt mig nu, ska skaffa en till transportbur. :) Men vilken tranportbur är bra? Atlas?
Jag tycker atlas burarna är absolut bäst! atlas 10-20 brukar vara lagom till dvärg kaniner.
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Får man med matta i atlas buraran? Vilken model är bäst till en dvärgteddy? :)
#16 lite olika beroednde vart man köper. nja skulle nog säga kanske altlas 20 är inte så insatt i deras storlekar :)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
NU har jag skaffat en transportbur! DEt blev en atlas , vet ej vilken model (det står "ATLAS 10-20-30 OPEN") men det fins 3 öppningar, en i taket (galler), en dörr och en man kan lyfta av överdelen, den är förresten blå. Hoppas den blev bra! :) Fick med matta och drick/mat skål! ;)
Det är snarare säkrare för djuren att transporteras trångt, det minskar risken för skador då de inte kan åka runt i buren om man ex. behöver bromsa eller svänga tvärt.