Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1307 ggr
gaabriellaaa
1

vilken teckning har min kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker dethär är så otroligt svårt. På härstamningsbeviset står det att min kanin är svart undermantlad men jag klurar så på om han faktiskt är undermantlad eller övermantlad? Obestämd behövs en bättre bild så säg till! tack på förhand.

[EllenAlicia]
0

söt är h*n

Körsbär
0

Hur ser magen ut? Ifall den är undermantlad borde det vara vit där, eller?

gaabriellaaa
0

#1 tack!

#2 magen är ju inte direkt helvit men mer vit än svart iallafall, så du har nog rätt i att han är undermantlad Glad

Smågrå
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar i liknande bana på denna kanin, är hon svartmantlad eller ?

[Luppa]
0

Man kallar en kanin med för mycket färg för undertecknad, eftersom det är det vita som är teckningen.

Smågrå
0

Så med andra ord är trådskaparens kanin undertecknad eftersom att den har förmkt svart !

Katti
1

Fast rent logiskt så borde det ju vara tvärtom när man även säger mantel. D v s undertecknad eller övermantlad. För manteln är det ju faktiskt för mycket av!

PrinzeZz
1

Det beror också lite på hur man säger själv, jag tycker det låter mer logiskt med övermantlad då det faktiskt är det kaninen är. manteln är ju den svarta färgen och inte den vita färgen Glad

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

gaabriellaaa
0

#7 & #8 precis så var det jag tänkte också, därför blev jag lite fundersam Tungan ute

Jag ville veta eftersom jag skulle skicka en anmälan men den är redan skickad nu och där skrev jag att han var undermantlad  Glad

[Wera]
0

#9 Jag skulle hellre vilja säga att han är övermantlad istället för undermantlad som du skrev, alt. undertecknad.

Zvintos
2

#9: Fast om han är undermantlad eller övermantlad är inget man brukar skriva i ex anmälan till utställning, utan man skriver kort och gott bara manteltecknad. Glad

gaabriellaaa
0

#11 det var anmälan till SM i hoppning Flört Det brukar inte behövas annars men just på SM skulle det skrivas Glad

#10 jo jag vetGlad men som sagt så skickade jag iväg anmälan redan efter att #2 hade svarat så gjort är gjort Flört kan inte tänka mig att det spelar så stor roll.

Zvintos
1

#12: Fast vad skulle det spela för roll i hoppning om det står övermantlad eller undermantlad? Borde ju räcka att skriva manteltecknad kan jag tycka. Tungan ute

Katti
0

Ja, det är ju upp till domaren att bedöma! Men anmälan kanske inte var till en utställning? Fast jag tycker ändå att teckningen heter manteltecknad Skrattande.

gaabriellaaa
0

#13 jo det är sant, jag vet inte varför teckningen behövdes alls så Flört

Clariiz
1

Man kan inte bara säga brokad då? En feltecknad mantel är ju brokning.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com