(S) Vit blåögd vädurshona
Då jag fick tillbaka Carrie (en av mina uppfödningar) då ägaren blev sjuk så har jag funderat en del kring min fina "Keso".
Keso, som egentligen heter Sweety's Cherry Coke, sparade jag från första början som en bra avelshona då hon är obesläktad med alla de stora hopplinjerna (men ändå har en hel del bra klassade kaniner bakomn sig), men eftersom hon och Carrie är väldigt nära släkt och för att inte fastna i min Avel så har jag bestämt mig för att sälja henne.
Tyvärr blev hon lite mindre än vad jag hoppats på (hennes föräldrar vägde både 3 kg), men hon lyckades ändå kläcka ur 9 ganska stora bebisar i sin första kull.
Keso är en helgo tjej med hjärtat på rätta stället. Hon är kul att hoppa och försöker alltid, även om det inte alltid går så fort. Hon är klassad medelsvår i bana (och den höjden har hon inga problem med. Hon har en pinne i rak) och är elit i höjd. Hon fick även testa längd hemma precis innan kullen och då hoppade hon 160cm.
Keso är som sagt obesläktad med alla stora hopplinjer och fungerar därför väldigt bra som avelshona. Hon är också en väldigt trevlig tjej både i buren, hagen och famnen. Skulle definitivt kunna funka som kelkanin i barnfamilj.
Hör av dig om du vill veta mer om min fina Keso.
jennyn.k@hotmail.com eller 070-3512225

Vart bor du?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Skulle transport kunna ordans till hudiksvall? Skulle vara jätteintresserad i sådana fall
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
Bor i Västerås (1h från sthlm, uppsala, örebro) men transport brukar ju alltid kunna lösas. Om inte tidigare så kan jag nästan garantera att det kan fixas i samband med kistamässan i början av januari.
#3 Okej, skulle du ha möjlighet att transportera henne till Stockholm c så har jag hittat transport :)
Vilket datum eller när som helst? Jag ska till kanske till Sthlm i helgen.
# 5 Mailade henne nyss men tror hon åker 16 december :)
Om jag åker i helgen så kan jag kolla om någon kan ta henne till stationen den 16:e. Men ej helt säkert att det går…
# 7 Okej för hon skulle åka vid 18.30 den 16 December men hon visste inte riktigt tiden då hon beställer sista minuten biljett.
SÅLD