Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 423 ggr
sara-amazing
0

(S) Dvärgvädurs tjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har en dvärgvädurs tjej på cirka året som jag nu en tid funderat över att sälja. Men inte ännu är säker över.

Namn: Herra
Färg: Viltgrå
Ålder: Ca. 1 år
Ras: Dvärgvädur
Om Herra:
Lilltjejen är en djuraffärskanin, hon är svår att få trygg. När hon är på bra humör är hon väldigt kelig och mysig. När hon däremot är på dåligt humör så ska hon ha som hon vill, annars kan hon bli rent av aggressiv, det är dock sällan.
Jag har henne frigående inomhus vilket hon är van vid. Så länge jag inte har besök som sover över hemma så är hon rumsren, det var hon dock inte halva första året med mig, så det tar väldigt länge innan hon slutar revirmarkera. Hon kissar inte i sängar för att hon inte vet bättre, snarare för att hon blir svartsjuk när andra hälsar på eller när hon bestämmer sig för att något är "hennes".

Jag har inte möjligthet att ha henne utomhus, och jag vill inte för allt i världen ha henne instängd heller. Och undrar om någon annan kan ge henne ett bättre hem, kanske utomhus? (Nu vintertid är det givetvis svårt att slussa ut henne..)

Jag är inte beredd att ge upp henne hur som helst, men undrar om någon har ett hem att erbjuda som skulle passa henne bättre.

När hon är trevlig så:
*Lyssnar hon till sitt namn, förstår enkla saker som "Gå ner därifrån", "Kom hit Herra" och liknande
*Jag kan gå ut med henne utan koppel och hon lyssnar när hon går för långt och liknande
*Är hon rumsren till hundra och pussig

Låter tösen som någonting för dig? Hör av dig. Vi finns i Norrbotten, Älvsbyn.