Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 9496 ggr
Suskiv
0

Få bort urinlukt i obehandlat trä.

Just nu används inte vår lilla bur så den är inflyttad i förrådet. Tyvärr har träet sugit urin så hela buren stinker (vilket inte märktes ute när de var en massa sppån över). Det är inte precis trevligt och eftersom det bara är nät mellan vårt och grannarnas förråd så luktar det ju hela byggnaden.

Några tips? på hur man kan få bort urinlukten? Jag funderade på om man kunde skura buren med såpa. Vet inte om det fugnerar dock.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Wand
0

Skura med såpa, och sedan sprayar du en spray som heter Piss Off. Den sprayen är fantastisk på såväl textil som trä. Den tar bort både lukt och fläckar.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Eriikaa
0

Har du testat att skrubba med Grumme såpa? :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Rita-S
0

ättika tar bort urindoft jättebra :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

zezagena
0

Håller med #3 Ättika med varmt vtn, låt ligga på över natten, men kan ta tid innan lukten försvinner

Paddiz
0

Finns ett medel som heter Scent Stop som tar bort lukten efter kattkiss och hundkiss. Det tar oxå bort lukten av spyor och bajs. Ett väldigt effektivt medel och det är miljövänligt.

Ta kontakt med de som säljer Scent Stop.
www.scentstop.se 

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Suskiv
0

Åhh vad bra med tips?. Ska nog börja med Såpaskurnig och ättika för det har jag hemma.

Mailade Scentstop och ska se vad det tror om att behandla buren med det. Annars ska jag kolla upp Piss off.

I värsta fall är golvet faktiskt utbyttbart, min pappa tyckte det var en bra ide att göra utbyttbart golv istället för att behandla buren med lack eller färg.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Rita-S
0

det håller jag faktisk med om. Ättika har varit använt som doftborttagare i många dussintalls år. Mamma tog bort doft av kattkiss på en teltduk som legat i ett förråd och tydligen varit kattlåda åt alla grannskapets katter i några år >_< Hon tog bara konsentrerat ättika, duschade på, lämnade det nån timme och spolade med trädgårsslangen rent. Behövde dutta på litet mer på enstaka fläckar sen bara.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida.