Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 677 ggr
Salish
1

Rinnande öga - veterinär?

Jag har en kanin som har haft ett rinnande öga till och från, och det har inte blivit bättre även om jag gett henne ögondroppar. Hon är pigg och kry i övrigt och verkar inte må speciellt dåligt. Borde jag ta henne till veterinär? Hur mycket brukar en ögonundersökning kosta? Har dragit mig för att gå till veterinär då många veterinärer bara föreslagit avlivning för allting, och det känns som om det inte är nödvändigt i det här fallet.

love popcorn
0

putt, vet ingenting så fråga inte mig =D

hälsningar cornelia med kanin och hund

(har bara haft den i en dag)

http://corneliafashion.devote.se/

Eriikaa
0

Har du testat med koksaltlösning? :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Salish
0

Ja, men det har bara hjälpt några dagar och sen kommer det tillbaka. Det är alltid samma öga.

[sstorm]
1

Jag tycker att du ska gp till en veterinär. Rinnande öga som inte går över kan vara farligare än man tror. Min veterinär obducerade en kanin som haft rinnande öga som inget vet på. Den hade en böld innanför ögongloben. Så ja, veterinär besök kan vara värt ett försök.

Salish
0

Nu har vi bokat en tid för undersökning på måndag! Hoppas att dom hittar vad som är fel på min lilla Chelsea… Läste nånstans att det kunde vara pga tilltäppta tårkanaler och då behövde man spola tårkanalen, vilket man gjorde under narkos. Men jag är lite orolig över att kanske behöva söva henne, hon är ju ändå 6 år.

Salish
0

Nu har vi bokat en tid för undersökning på måndag! Hoppas att dom hittar vad som är fel på min lilla Chelsea… Läste nånstans att det kunde vara pga tilltäppta tårkanaler och då behövde man spola tårkanalen, vilket man gjorde under narkos. Men jag är lite orolig över att kanske behöva söva henne, hon är ju ändå 6 år.

Salish
0

Förlåt att det blev dubbelt! Sidan hängde sig!