Dag 30 snart kaninungar!
För 30dagar sen så blev min kanin parad. Så nu går man runt och väntar på att det ska komma små bebisar snart. Kände på hennes mage ikväll och man kände lite sparkar och så blev magen hård och sen lite mjukare och sen stenhård igen.
Dom sissta dagarna har hon varit argare än vad hon brukar vara!
Hur många dagar har era kaninhonor gått tills dom har fått ungar?
Mina har fått dag 29 & dag 32 :) Så dina bebisar kommer nog närsomhelst! :D
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Okej, hoppas dom kommer snart men hon boar inte. Men har hört att dom kan göra det precis innan :)
Vissa honor boar precis innan bebisarna kommer, så du behöver inte oroa dig, hon fixar det säkert alldeles galant! :) Lycka till!
Åh så spännande!! Jag hoppas oxå på smått här hemma beräknat till den 7 dec dvv. Är så himla svårt o se om hon e dräktig eller går tom bara.. Suck! Säger de igen.. Gravtest för kaniner skulle inte va helt fel!! ;-)
#3 Okej, har varit lite orolig över att hon ska föda dom utan något bo osv. Det är här är hennes första kull. Parade henne förut men det blev inget. Men det är bara att vänta och se :)
#4 hahha det skulle verkligen underleta att ha gravidetet test till kaniner ;)
#6… HMMM. Jag undrar… kanske…. det borde kanske funka? Med människotest? Jag måste undersöka det här *öppnar universitets-sökmotorn*.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#7 Snälla, kan inte du uppfinna det? och p-piller eller annat p-medel till kaniner för att man ska vara 100% säker på att de inte ska bli dräktiga av tjuvparning ;)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Hehe :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Ja alltså kaniner som blir dräktiga producerar ju andra hormoner än de som inte är det så nog ska det gå att testa för det! Återkommer om jag hittar något…
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
#8: Även om P-medel fanns till kanin så är det ändå inget 100%-igt. Se bara på människor som blir gravida trots P-medel. 
#11 Tusan! Det har du rätt i;) Liiite svårt att fixa P-medel på hanarna haha. Fast Lina R är så duktig så hon hittar på något :D Jag är inte så smart:P
Mvh Emma
JAAAAAAA Lina R är super duktig! ;) Märks att hon ''pluggar på'' en del ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Hahah även om jag lyckas hitta informationen om det så är det ju inte alls säkert att utrustningen för att testa finns lätt-tillgängligt =).
MEN, bara så ni vet, inseminering av kaniner är verklighet numera =). It's da latest news inom produktionsvärlden.
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
Mina hanar vill inte inseminera, de vill humpa bumpa och veeeerkligen humpa bumpa. Humpa bumpa på alla honor som finns i samma rum som de själva ;)
Mvh Emma
Ja mina hanar med.. Jag personligen blir sååå uppvaktad av min dvv hane.. Och med jämns mellanrum försöker han para sig med mig när jag sträcker in armen i buren… :-)
Det är olika från hona till hona och dräktighet och dräktighet. Jag har haft en hona som fick sina ungar på dag 28. Det senaste har varit på dag 33 än så länge.
En del boar direkt efter de blivit parade, eller efter någon vecka (då tror man lätt att de är skendräktiga och blir väldigt överraskad när ungarna kommer, men en del honor vill väl vara förbereda…) och en del boar någon timme innan och vissa boar minuterna innan de föder. Men gemensamt för alla honor är att de brukar fixa det ypperligt! första kullen kan dock bli lite tokig då det är helt nytt för honan men de brukar snabbt fatta galoppen.
Om inte ungarna redan kommit så kommer de säkert imorgon! Lycka till :)
Min hona gick till dag 31, då boade hon bara några timmar innan så de kommer nog vilken dag som helst :)
Inga kaninungar idag men det är bara vänta och se. Hon är lika glad som brukar vara dock lite tröttare. Ibland kommer det upp tankar "tänkt om hon inte får några" Men som sakt det är bara att vänta och se :)
Skulle gå ut och ge kaninen mat för en liten stund sen och då ser jag att föder! :D Hur länge tar det tills själva förlossningen är över?
#20 Va roligt :) Det brukar gå fort. Klara på max en timme brukar de vara!
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Hoppas allt kommer gå bra! :D Rapportera gärna sen hur det gick och hur många det blev! :3
*spännande*
I give you all my love, rabbits...<3
*tass*! :D
Kram Emelie och djuren!<3
Spännande! Hoppas att allt går bra! :)
Än så länge har det inte hänt något, kanske va "falskalarm" Men hon är betydligt annurlunda än vad hon brukar vara så det kanske är på G!
tassr
Mitt tips? är att lämna henne ifred. Om man är där och stör så kan honan knipa igen (ett tag) och det är inte alls bra. Jag har haft många hundra kullar och två gånger har jag råkat se delar av en förlossning. Då smyger jag mig ut igen. Det är väldigt mycket större risk att något går på tok om honan blir störd!
Av den anledningen föds också de flesta kullar på natten.
#27! Aha! Du är ju Skullebos =)! En gammal räv i gejmet :D. Jag älskar din "Skulleboburen".
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
Tack det var trevligt att höra! Speciellt som jag för någon vecka sedan fick värsta hatmailet för att den buren var djurplågeri och jag vet inte allt…
Tyvärr har IKEA slutat sälja SLUGIS-lådorna, så det finns en ny version av Skullebo-buren (det har funnits många versioner genom åren!). Men det här är den senaste, med en annan sorts IKEA-lådor!
#29 Gud så fin! Härligt för dina kaniner :)
#29 Haha, va? Djurplågeri?
Japp, såhär:
Hej ! det finns böcker ,som beskriver ,hur man bygger kaninburar , de jag har
sett på din sida , ÄR under all kritik , det du vill med din sida är att du
säljer djurf !! inte till att hjälpa andra med att bygga ritningar till kaninbur
!! jag anser att du är inte seriös i ditt handlande !! gör alla kaniner en
djurvänlighet , ta bort de hemska burarna .
Jag svarade och ifrågasatte varför hon mailar mig när hon inte har något att säga, bara för att vara dum. Jag utgick från att det var ett barn som skrivit men det visade sig vara en vuxen kvinna (om vederbörande inte ljuger). Hon säger sig ha tagit hand om fosterbarn sedan -87 och att säga vad man tycker och tänker i alla lägen är en styrka hos varje människa….
#32 Hur i hela världen kan dina burar vara "under all kritik"?? 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#32 Märkligt…
Men alltså, hur går det ts? Ungarna borde väl ha kommit nu?
#25 När komm ungarna???? Bilder????
Hjärtliga Hälsningar Mariëlle och Janine Bos
www.nossanskaningard.weebly.com
Har det blivit något ?? Är så nyfiken!!
Hjärtliga Hälsningar Mariëlle och Janine Bos
www.nossanskaningard.weebly.com
har dom kommit nu :)