Nu har jag tagit in Bambi
……jag använde hans innebur städade det och la hö,pellets och vatten! och sen placerade jag hans innebur på balkong dörren och öppnade lite så det blev lite luft och lite kyligt :) han tycker att det är jätte skönt!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Ska du ha bambi inne hela tiden från och med nu?
Annars hade jag inte satt ut han igen, eller varför tog du in han? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#! nej bara idag! han är LIVRÄDD för raketer,en vanlig liten raket får honom att platta sig på golvet och darra! men när jag tog in honom var han mycket gladare och säkrare! :) här har ni bild :)
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#2 Fast det är inte så bra, han kan få värmeslag nu.
3# Jo jag vet,det är df jag har öppnat balkong dörren och själv tycker jag att det är kallt nu :/
Jag vill absolut inte att han ska få hjärtattack och dö! :(
Hur många grader är det utomhus hos dig och hur mycket är det inomhus med balkongdörren öppen?
Det vet ja inte!
#7 Har ni ingen inomhus och utomhus termometer?
What doesn't kill you makes you stronger.
8# Nej :/
#9 Okej
Jag som trodde varje hushåll hade en sådan
Nu har en stoor eldraket hamnat i vår balkong och den sprängdes här! som tur så var bambi här inne! :/
men ni har väl balkong? har ni inte typ inglasat?
Jag hade dock inte tagit ut honom nu eftersom han har varit inne ett x-antal timmar nu
Som Frida säger så skulle inte jag ta ut honom igen nu.
Oj! Hade det inte räckt att ta in honom några minuter innan tolv? Nu har han ju varit inne väldigt länge för att vara en ute kanin.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#15 Inte mycket värre än på utställningar väl?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#16 - Jag har inte en aning, har aldrig varit på en utställning.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#17 Det borde ju inte vara det. Med tanke på att man brukar lämna kaninerna halv nio på morgonen och hämtar dem halv fem eller liknande, och oftast - i alla fall på vintrarna - är det ju inomhus.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Säger precis som Dermot att dessa timmar kaninen varit inne inte är direkt längre än vissa utställningar. Det tar mer än ett par timmar för den att börja fälla vinterpälsen.
jag hade honom några timmar inne,han mår jätte bra nu! och igår var han kall som jag sa så var det kanske bara 5 grader skillnad mellan inne och balkongen>! för att jag stängde av elementen och öponade fönstren och dörrarna :) så han var kall i pälsen och i öronen när jag kände! :)
#20 Hur kan det vara så lite skillnad?! Hur kallt har ni inne?
För vet ju hur dem balkongerna ser ut :=D
21# jag öppnade ju dörrarna och stängde av elementen ;)
#22 Men det var ju minusgrader inatt?? Då måste ni haft bara noll grader typ i lägenheten?
#22 Då måste det ju ha varit iskallt inne?
24# Jo jag vet det var verkligen kallt :P,men vi var så många och vi var mest i andra rummet och kollade på raketerna så vi kände inte så mycket men sen när man gick så fruss man hahaha
#25 Tror dock inte riktigt på att ni hade runt 0 grader inomhus i vanligt rum.
Det går inte att få 0 gradigt inomhus i lägenhet, rummet värms upp av alla andra rum i huset.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Det är ingen fara för kaninen att va inne ett par timmar.. Jag menar hur gör man på inomhusutställningar på vintern? Kaniner dör inte av att komma inomhus..
Jag tycker att det var bra att du tog in honom så han slapp bli livrädd :)
#27 Nej precis, med TS sa att det skillde 5 grader mellan inne och ute, vilket ju är omöjligt eftersom det var 4-5 minusgrader den natten där TS bor precis som här (TS bor samma område som min svärfar)
#29 Eftersom hon inte hade någon termometer(som jag uppfattade det) så var det väl bara en uppskattning? Och det är ju inte jättelätt att gissa temperatur.. Kaninen mår bra och det är det viktigaste :)
Som t.ex på LU sitter kaninerna i utställningslokalen från fredag-söndag. Vissa redan från torsdagen. Dock är utställningslokalen svalare än vad man har i ett bostadshus. Men ändå.
Vädret pendlar ju enormt nu oxå för de som har kaniner utomhus. Inatt hade vi 14 minus. Nu är det 0 grader. Så det har blivit 14 grader varmare än inatt.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#30 Men då får man ju skriva att man tror och inte att det är så ;)
Jag tycker att du gjorde helt rätt som var där för bambi om han var rädd! det viktigaste är ju att han mår bra nu :)
Håller med #33.
Han tar ingen skada av detta utan istället så har han ju fått sällskap och kommit bort från det han tyckte var läskigt!
Jättebra!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#32 Hon sa ju att det kanske var 5 graders skillnad.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus