Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 2830 ggr
LiKA
1

(S) Blå lejonhuvad hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Nu är det så att jag funderar på att sälja min ena kanin, Luna. Jag känner att jag inte kan ge henne den uppmärksamhet och tid som hon behöver, och vill att hon ska komma till ett hem där hon får det.

Luna är en busig och nyfiken flicka. Dock är hon något skygg av sig, och det är en av orsakerna till att jag känner att jag inte klarar av att ha henne kvar. Hon skulle nog passa mer till en kaninvan person, och jag känner att jag inte är den rätta för henne och hennes personlighet :-/ Hon behöver någon som kan ta sig tid till henne, och vänja henne vid att inte vara så rädd.

Hon vill inte gärna att man tar på henne när hon är i buren eller springer fritt, då pilar hon iväg direkt. Men har man henne i famnen i ett stadigt tag, så är hon lugn och fin och låter en göra det mesta.
Hon är lugn när man klipper klor och borstar henne. Dock så sprattlar hon något när man lägger henne på rygg, men accepterar efter några försök :-)

Hon är jätte snäll och bits aldrig. Kommer gärna fram och puffar på en när hon springer fritt, och ska vara med och vara ivägen när man håller på med något i hennes närhet :-) Så nyfiken är hon allt!

Jag fick ej med härstamsbevis, men har fått en del information om henne och hennes släkt ifrån uppfödaren, som man självklart får med!
Färger såsom svart, blå och havanna finns med i ledet.

Namn: Luna
Kön: Hona
Ras: Lejonhuvad kanin
Färg: Blå
Ögonfärg: Brun
Pälstyp: -
Född: 28/4 2011
Uppfödare: Svartvidets kaniner

Priset är diskuterbart. I första hand är det hemmet som spelar roll, då jag vill att hon ska komma till en tålmodig ägare som kan ge henne den trygghet och uppmärksamhet hon behöver!

Vi finns i Östhammar, ca två timmar nordöst om stockholm, men transport går, från våran del, att ordna till stockholmstrakten då och då :-)

Vill ni veta mer om Luna eller känner intresse, så finns jag att nå här såklart, men även på min mail: liinda93_@hotmail.com

För tillfället så bor hon inne, och det är nog lite för sent att ta ut henne nu, med tanke på vinterpälsen.. Dock så har vi en innebur som man kan få med gratis, om det behövs. Den är dock inte hel och något skev, men fullt användbar om den bara ska användas nu under vintern. Mått och bild kan visas på begäran.

Ska även försöka ta fler och bättre bilder på henne.
Mvh, Linda Axelsson

LiKA
2

En till bild av Luna. En riktig fluffboll är hon :-)

LiKA
0

Putt

LiKA
0

Ingen som kan tänkas vara intresserad av henne ens till våren då hon kan va ute istället för inne?

Hon är inte en helt omöjlig kanin, om jag fick det att framstå så! Hon kan va otroligt gosig och framåt till och från också. Men hittils har det varit på hennes villkor, om jag uttrycker mig så :-)

LiKA
0

Putt

LiKA
0

Putt..

LiKA
0

Putt

LiKA
2

Nyare bild.
Profil:

LiKA
2

Snett framifrån:

ninnakm
0

Kan det där vara min kanins dotter? Aurora ;)

LiKA
0

Kan vara det? :-)

LiKA
0

Mamman heter iallafall Aurora…vet inte om du menade att din kanin heter det, eller dottern till din :-)

ninnakm
0

Jo min heter det, alltså Sagornas Aurora, köpte henne från Moa:)

LiKA
0

Då är det hennes dotter! :)

ninnakm
0

Vad fin hon är, precis som sin mamma!;)

ninnakm
0

Vad fin hon är, precis som sin mamma!;)

LiKA
0

Ja eller hur! Riktiga skönheter :-) inte intresserad av att samförena de igen då? ;)

ninnakm
0

#16 Lägger ju ner min uppfödning - tyvärr, så måste ju tyvärr också sälja Aurora :/

LiKA
0

#17 Åja, det var synd :( Får leta vidare efter någon som kan tänkas intresserad då :) lycka till med Aurora!

LiKA
0

Putt!

LiKA
2

Luna har nu fått bo i en egen bur under de senaste veckorna. Hon bodde tidigare tillsammans med min andra hona som är en aning dominant av sig. Och man märkte skillnad direkt när de separerades! Nu är Luna mycket lugnare och säkrare på sig själv. Hon vågar ta för sig mer, och är inte alls lika skygg som förut.

Hon söker trots det fortfarande efter ett nytt hem. Transport kan som tidigare nämnt ske till Stockholm (även runt om i Uppsala) från våran del, men jag kan även ta tåget och möta upp t.ex halvvägs, på andra ställen i Sverige. Vill dock inte att Luna ska behöva transporteras allt för långt då hon trots allt fortfarande är något nervös av sig :-)

LiKA
0

Putt!

LiKA
0

Putt

LiKA
0

Är det inte ens någon som kan tänka sig vara fodervärd åt henne en stund framöver?

Eller till och med hjälpa mig med att omplacera henne?
Vet inte vart mer jag ska vända mig. Är ej på utställningar eller div. kaninevangemang, och jag känner inga med kaninintresse förutom ni på kanin.ifokus.

Efter nyår så kmr jag flytta till en liten lägenhet där det är platsbrist, och jag börjar känna mig stressad över hela situationen :(

Kanske jag borde pröva blocket?

LiKA
0

putt.

LiKA
0

Putt!

BusBella
0

Du kanske kan testa med Kanin-net, lejonkaniner iFokus, omplacering iFokus och zoonen?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

LiKA
0

Tack, ska pröva det :)