(S) 2 utekaniner bortskänkes
Hej,
Pga allergi så måste vi försöka omplacera våra två kaniner. Loppan (en kastrerad hane, och Chili (ej kastrerad hona). De är syskon och har tillbringat all tid ute.
Chili ar blivit lite skygg, troligtvis pga av för lite människokontakt på senare tid, men Loppan är en social och tillgiven kanin. Då vi trodde att vi köpte två tjejer, så har de fått två kullar med kaniner, innan vi hann kastrera Loppan, så vi har haft fullt upp med att placera ungarna.
Chili och Loppan är födda 1 Juli 2010. Loppan är vit och guldig och Chili är brun och vit. Båda är halvlejon, men det syns inte på Chili. De är mycket gulliga mot varandra, och skulle gärna vilja komma till samma hem.
Vi har en utebur och alla tillbehör, om man vill ha den, som kan ingå. Loppan och Chili bor i Huddinge söder om Stockholm. Transport av dem och bur kan ordnas om det inte är för långt.
Hälsningar Patricia
ja bara undrar, vilekn ras?
En fråga: Varför särade ni inte på dem efter första kullen?
#1 Står i texten, lejonkorsning :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 snarare så hade det varit bäst att ta bort ungarna då det blir en stark inavel som man helst vill undvika. närmast brukar man ta kusiner och para inte syskon (syskon brukar endast uppfödare som vill ha fram en ovanlig teckning dock så vet de ju vad kaninerna bär på)
dessutom så är "föräldrarna" brokade vilket kan ge vitscheckar (klicka och läs) och det är inget bra :/ sen verkar de ju inte ha något H-bevis så hur vet man då att dom inte bär på bettfel & sjukdomar?!
fast nu blev det lite OT och olyckorna är redan skedda ;)
TS, du kan annonsera på
http://www.abc-annons.se/
om du har facebook, kan du gå med på:
http://www.facebook.com/groups/192299797477936/
http://www.facebook.com/groups/241509045869280/
Lycka till med att hitta ett hem åt dom (:
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Vilka fina småttingar, och Huddinge ligger ju nära mig också. Fast ska ju inte ha fler kaniner nu egentligen. Tänker precis som Fridaakesson, varför särade ni inte på dem när dem fått ungar?
#2 ah jag sog det nu :)
Hej,
Vi särade på dem så fort vi upptäckte första kullen, men det var i februari i år och ungarna var redan 2 veckor. Det var en väldigt kall vinter så vi ville inte störa i deras mysiga bo. Så när vi upptäckte ungarna var det redan för sent… Nästa kull kom 5 veckor efter den första. Så ja det var en olycka…
Ingen av ungarna har hamnat tillsammans och vi hade inte hjärta att ta bort dem. Vi frågade även veterinären som sa att det är mycket vanligt med inavel bland kaniner och att de inte tar skada som många andra arter, vad vet vi, vi litade på dem som sa sig veta.
Tack för tipsen, vi har redan försökt sälja dem på blocket, detta blir väl den sista utvägen som vi definitvt inte vill ta till. Så svårt att få ut fler kaniner bland vännerna nu.
såklart dessa små kaniner kommer få ett SUPERBRA hem då fom är så söta
#6 jag menade inget illa med mitt inlägg (#3), utan att 2 brokade föräldrar tyvärr kan ge vitscheckar, länkade även dit så att ni kan läsa på :)
alltid bra att veta om köparna senare skulle höra av sig osv, det är tyvärr inte lätt att hitta hem till kaniner nu men jag hoppas ändå att de hittar bra hem (:
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!