Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2679 ggr
Mingle
0

(S) Vi vill också flytta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

LETAR DU EFTER EN MYCKET TREVLIG KANIN TILL DIG ELLER DIN FAMILJ?

Känner du att ras inte spelar någon roll då du ändå inte tänker ställa ut kaninen? Kan du tänka dig att samtidigt stödja ett viktigt projekt i och med ditt köp?

Projekt Örestad är ett försök att återuppliva en gammal, svensk ras på samma sätt som grundaren tog fram den. Kaninen du köper går att ställa ut i klassen Gårdskanin och en del lämpar sig till Kaninhoppning! De säljs bl.a. öronmärkta och med härstamningsbevis. Mjukpälsade!

Fler bilder finns på min hemsida: http://www.mingle.se/ljusvattnets/index.html

Här kommer bild på honan Acadia…

Mingle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sen en hane som heter Amboseli…

Mingle
1

Denna söta hona heter Athalassa…

Mingle
0

Sen kommer en rolig prick, hanen Blackness (han är riktigt mörk brun)…

Mingle
0

Denna hona kanske blir till salu, beror på om jag behåller en till hane istället. Namnet är Brownsea (mörk brun)…

Sweety
0

Åh! Bilden i #2 är helt underbar… Sjukt söt! Kyss

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Mingle
0

#5 Ja Athalassa är hur söt och snäll som helst… Glad

Mingle
0

Transportmöjligheter över hela landet finns i oktober så passa på! :)

Mingle
0

Brownsea är tingad liksom en av hanarna.

Mingle
0

Leverans upp till Luleå och från Luleå via E4 ner till Sundsvall finns i slutet av oktober, liksom in mot landet…

Mingle
0

Blackness blev det som flyttade! Glad

Bara en supermysig hane kvar som gärna blir någons kelis. Är dessutom väldigt vacker och lugn!

4 snälla och söta tjejer finns också kvar för er som vill ha en mysig kelis! 2 av dem ser ut att stanna på dvärgstorlek (Blair och Beaumaris - se annat inlägg!.

Mingle
0

Puttar upp för dessa godingar! Finns både i storlekarna dvärg och liten… :)

spacesheep
0

Vilka är det som finns kvar? Blev lite förvirrad!

Mingle
0

De som är kvar är:

Acadia (vikt 2,1 kg) - zobel brun hona
Beaumaris (vikt 1,9 kg) - zobel brun hona
Blair (vikt 2,1 kg) - viltzobel hona
Athalassa (vikt 2,3 kg) - viltzobel hona
Amboseli (vikt 2,4 kg) - mörkbrun zobel hane

Blair och Beaumaris finns på bild här: http://kanin.ifokus.se/discussions/4e5cd81888f472456e00daa2-s-kaninunge-ny-bur-till-kanonpris

Letar fodervärd till Bolton (hane, vikt 2,1 kg), eller möjligtvis Brownsea (hona, vikt 2,1 kg), men då får köparen inte bo alltför långt borta. Båda är mörkbrun zobel och Bolton är ljusast av de mörkbruna. Han finns på bild här: http://kanin.ifokus.se/discussions/4e7b484688f4725240000792-letar-fodervard-till-hane

Du får självklart veta mer om deras personligheter om du undrar! Flört

Mvh Therese

spacesheep
0

#13 Tusen tack! :) Då jag inte är intresserad av utställning skulle jag nämligen gärna hjälpa till med ett sådant här projekt om det skulle komma till en ny kanin. Är inte alls säkert om det blir så, beror lite på inställningen här hemma + hur burtillgången ser ut. Men då har jag lite mer kött på benen!  Athalassa har nämligen fångat mig lite… hehe

Mingle
0

OK! Du är välkommen att höra av dig om ögonblicket är det rätta! Nås bäst via mail: therese@mingle.se

Mitt främsta mål är alltid att få fram kaniner som är friska och med bra temperament så därför väljer jag föräldrar och linjer med största noggrannhet. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att avliva kaniner så de som inte funnit nytt hem får bo kvar till rätt köpare dyker upp. Med andra ord så påverkar ni köpare i allra högsta grad i vilken takt rasen tas fram (när det gäller min del i projektet) då man ska ha plats för alla. Ni är minst lika viktiga som de som vill hjälpa till att ta fram rasen genom Avel (för du tänkte väl till kel?). Dessutom får man en mer sällsynt kanin…

Athalassa är en mycket lugn och snäll tjej med fantastiskt mjuk päls. Mamman är från Tyskland och pappan bor i Skåne. Du skulle säkert bli supernöjd med henne! Glad

Mingle
0

Puttar upp tills vidare (ska göra en ny annons)!

Brownsea och Acadia flyttade i november. Bolton stannar.

Kvar finns Blair, Beaumaris, Amboseli och Athalassa. Ett gäng personligheter… Flört