Vilken färg?
Har länge undrat vad denna kaninen är för färg. Ägde honom när jag var liten men han fick tyvärr avlivas 2009.
Skulle han alt. vara en Havanna eller något i den stilen?
En bild när han var liten.
Och en bild när han var fullvuxen.
En havanna är det inte.
#2 Tänkte väl det, en Havanna är väl mycket mörkare?
#3 Ja det är dem. Han kanske kan vara en isabella? Dock är jag lite osäker.
#3 Havanna är brun :)http://www.kaninfarg.se/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker han ser isabella ut, då han har en blåaktig ton över bland annat masken (i ansiktet).
Tycker också det liknar en isabella, en ljus sådan, men det är ju långhår, så de bleks ju lite :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag säger oxå isabella. Havana är chokladbrun.
Jag tycker mer han ser ut som en ljus madagaskar, han är mer "gul" än vad en isabella någonsin blir och inte lite mjuk i färgen som en isabella.. Mer grådaskig som en isabella, inte blåaktig
#9: Isabellor blir lätt att se ut sådär på vintern. Mina föräldrars hona ser ut sådär och hon är garanterat isabella. På min skärm är det en solklar isabella i alla fall. 
Tack så mycket för alla svar! 
Mend et är ju sommarbilder? Plus att den är långhårig, då blir färgen ljusare.
#12: Skrev fel, menar att de lätt ser ut så på sommaren, dvs att de blir "gulaktiga" i färgen.
Säger också isabella. :)
Jag tänkte också på madagaskar men det är lite svårare på långhåriga. Har du stammen på kaninen? Skulle kanske vara enklare att gissa om man vet föräldrarnas färger.
Tyvärr har jag inget härstamningsbevis eller stamtavla. Vi kunde fått med det men i sånna fall skulle det skickas i efterhand. Dumma som vi var så valde vi att inte ta det.
#17 Det finns som sagt en del olika nyanser på isabella ;) Vissa är väldigt mörka och ser då blå ut, på samma sätt som en madagaskar kan variera mellan i stprt sett helgul/röd till väldigt mörk.
Plus att fluffet gör att färgerna ser lite annorlunda ut.
Jag har sett "några" madagaskarfluff, och de ser inte ut som ts kanin.
#18 Vet
Tänkte bara att det kanske möjligen kunde hjälpa lite grann. Man får ju ändå ett nys om hur färgen ser ut i grunden elr vad jag nu ska säga :)