Rädda djuren!
Hej!
Botox är ett närv gift. Det räcker med ett glas botox för att döda hela sverige. Djur som inte dör av detta dödas med koldioxid. Vill ni läsa lite mer så klicka på denna länk.
Snälla tänk på alla djur som dör. Det ända ni behöver göra är att klicka på denna länk, skriva ert namn och epost, brevet står redan skrivet sen är det bara att klicka på skicka.
Vi hoppas kunna få forskarna att använda celltester istället för djur!
Varje röst kan göra skillnad! Tänk på alla oskyldiga djur som dör i onödan.
Snälla sprid detta!
Jag lär väl bli lynchad nu, men djurförsök behövs faktiskt. Visst kan man göra mycket försök på cellnivå och det är också den första delen av tesning som görs på cellnivå men sen behöver man testa på hela kroppen. På cellnivå kan du inte se om ämnet skulle påverka fosterutveckling, minne, utveckla cancertumörer, påverkar andning och liknande saker.
Självklart ska testdjuren ha det så bra som möjligt. De ska ha stora burar med aktiviteter, bra foder och så bra omvårdnad som möjligt. Tesning ska ske med djurets välbefinnande i centrum och är testerna smärtsamma så ska djuret få smärtlindring och lugnande vid behov. Avlivning av testdjur ska ske snabbt och så stressfritt som möjligt.
Alla som sitter här har använt mediciner som är framtestade på djur. Igen av oss skulle vilja chansa med att använda en medicin som inte är testad på djur. Ingen vill se fler katastrofer i stilen med Neurosedyn-skandalen och för att slippa fler sånna skandaler så måste ämnet testas på djur (och senare även på människor) innan det släpps på marknaden.
När det kommer till botox så verkar de flesta tro att det endast används för att ta bort rynkor, så är det inte. Den används vid flera sjukdomstillstånd och utan djurtester hade man inte vetat hur ämnet fungerade och utan djurtester hade man inte kunnat forska fram vilka doser som är säkra.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#1 men varför är djur mindre värda än oss människor? Varför ska just dom straffas? Bara för att dom är "små" och "värdelösa" så ska man ändå inte offra djuren för oss människor. Så tycker jag!
#1 Vi är redan för mycket människor i världen, de behövs inte mer ! och varför ska djuren utsättas för något vi vill veta ? testa de på människor istället och sluta ta oskyldiga och hjälplösa djur, ta människor som är frivilliga till de eller dom som sitter inne för livstid istället.
Djurförsök är självklart inte bra.
Men finns inte mycket att göra mer än att skicka in protestlistor, att sluta köpa saker kommer inte hjälpa då många inte kommer att sluta med det, så dem kommer tjäna på det ändå tyvärr.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har skickat medelande,själv klart ska man inte göra försök på djur,fatta bara att djur oxå har känslor VAD HAR DJUREN GJORT DE????
usch jaa…… ja ska be alla mina kompisar att skicka medelandet
Självklart ska jag sprida denna inlägget! på facebook.se osv
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Nu har jag spridit detta via mobiltelefon och facebook.se
Jag ska skriva ut papper som handlar om det och hänga upp de där pappa jobbar och i skolan!
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#6 Åhh vad snällt!
#3 håller med dig! Frivilliga människor istället för djur.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
7# Kan göra mera för djurens skull<3 det är vårt ansvar och ta hand om djuren oxå,även om det inte är våran
Om vi inte testat på djur vem ska vi testa på då. De fattiga i tredje världen, jag menar vi utnyttjar ju dem redan som billig arbetskraft så vi kan väl utnyttja dem som labbråttor också. Det är ju ändå för många människor.
10# Men varför djur? jo för dom är redan som billig arbetskraft så vi kan väl utnyttja dem som labbråttor också men så är det inte,utan djur så kan ingen människa överleva,tänk t.x. på de som inte har sällskap bara med en kanin t.x. och kaninen dör vad tror du det skulle hända då,jo man skulle helt enkelt ta bort en del av sitt liv,kan man utnyttjar djur så kan man utnyttar människor oxå! och så är det
#11 Men varför ska man ta människor?
Det är samma sak. Håller med Suskiv.
Jag är djurmänniska, alltid varit kommer alltid att vara.
Ni som anser att man inte ska testa på djur, ställer ni upp som labbråttor istället?
Gällande djurförsök, så kommer man aldrig undan det till 100%. Jag är helt emot djurförsök för kosmetika. Men jag kan inte säga att jag är emot djurförsök för ex läkemedel, när jag vet att jag använder smärtstillande odyl om jag behöver. För mig blir det hyckleri. Att komma ihåg är också att inte bara vi människor har nytta av djurförsök för läkemedel. Även djur behöver och får läkemedel.
Kort och gott:
Nej till onödiga djurförsök (kosmetika).
Men jag kan inte säga nej till djurförsök för läkemedel i nuläget.
Jag är, som NinniH, emot djurförsök på onödiga grejer som t.ex smink mm men inte emot för mediciner osv, tänk om vi inte fick fram mediciner?
Jag gillar inte djurförsök till smink, botox och annat sånt onödigt skit men om det skulle vara nått viktigare som läkemedel och djuren får ha det bra och inte behandlas som skit. Ja, som NinniH skriver.
#9 Ah, själv bidrar jag med 100kr till Djurens Rätt!
Men behöver man döda djur för smink?? neej för att man överlever inte om man har smink,de provar på djur för att se om det går att använda sprutor för att förstora läpper osv. vf ska djur förkäna det?
*har inte läst hela tråden, så kanske upprepar något*.
Jag gillar verkligen inte djurförsök…
Men samtidigt tycker jag det är bra om man kan få fram mediciner för sjukdomar eller så. Smink och sånt rent ut sagt onödigt skit tycker jag är sjukt dåligt att testa på djur, finns absolut ingen mening med att ha smink egentligen. Det är för att vi ska känna oss snygga. Jag tycker faktiskt att det i många fall är extremt fult med smink. Tycker man likagärna kan kladda på lite lera som brunkräm eller vad tusan som helst. För det hela handlar ju tydligen bara om yta nu för tiden…
I alla fall, jag tycker som sagt att det kan vara bra till mediciner. Jag har själv migrän, men jag avstår gärna från mediciner (av andra orsaker också dock).
Jag hade gärna blivit labbråtta. Jag lider gärna om djuren ska få lida. Finns säkert en del som håller med, men det finns säkert ännu fler som tycker tvärtom.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

Faktum är att testning på frivilliga människor blir allt vanligare, och det är självklart det absolut bästa sättet att göra det på. Männiksor är ju trots allt i slutändan ändå de som ska ha resultatet. Jag känner många som ställt upp som testobjekt för diverse saker. Så se till att så mycket som möjligt av alla tester ska utföras på människor. Och om man ändå ska behöva testa på djur, se till att ha de så bra de bara kan!
för det är ju trotsallt vi människor som vill ha det, inte djuren så varför utsätta ett oskyldigt djur för någonting som människan vill ha? Det är ju för vår skull man gör det. Djuren förtjänar bättre…
#20 Men man tar fram medicin för djur med, det är ju inte fel eller hur?
Vi människor håller på utrota alla djur, när dom dör gör vi de också för vi överlever inte utan dom ändå så håller vi på skära av skallar på apor, rycker pälsar från levande djur, trycker apor i små rör och en massa mer onödiga saker,styckar 1000 tals delfiner,kossor,hästar,tigrar,pandor,grisar,valar m.m.
Vi människor har ett val, de finns säkert flera stycken som skulle kunna ställa upp på att va försöks djur men ändå utsätter vi djuren som inte har ett skit med de att göra, dom har inget val.
Sen varför använder dom så mycket farliga ämnen i sminket å läkemedlet så dom måste testa de?
Jag tycker alla djurförsök är fel fel fel! Oskyldiga djur som behöver utstå sånt här - nejtack!
Det är forskare vi snackar om, kan inte dom forska fram någon annan försöks-metod?
#22; Väldigt bra fråga! - varför använder dom så mycket farliga ämnen i sminket å läkemedlet så dom måste testa de?
Jag är emot djurförsök mot allt utom det livsnödvändiga. Mediciner behöver vi, både för människors och djursskull.
Smink - usch nej!
Det finns 100-tusentals olika märken och varje märke har flera miljoner olika produkter känns det som. Jättebra att man kan använda smink, men det räcker nu.
Det behövs inte miljontals olika mascaror som påstås göra under med fransarna på massa olika sätt, inte fasiken har jag då märkt någon skillnad!
Listor hit och dit är jättebra absolut! Men man kan skriva på hur många listor som helst, men det är inte det som spelar roll!
Så länge man tar en alvedon när vi får ont i huvudet, eller målar på lite nagellack, eller smörjer in oss med hudkräm/solkräm, eller drar lite puder över ansiktet så stöttar man djurförsök.
Vill man verkligen göra skillnad så köp icke djurtestade produkter! Lätt som en plätt.
Efterfrågan = Produktion och det kan ingen lista mäta sig med!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#25 Icke djurtestat betyder bara att slutprodukten inte är testad på djur. De ämnen som ingår i produkten är dock testade på djur.
Grejen är inte att de använder farliga ämnen i smink så det måste testat. Nej grejen är den att utan tester så vet de inte om produkten är farlig eller inte.
Personligen så anser jag att mediciner behöver testats på djur, innan vi går över på test på människor (det är nästa steg i testordningen), men vi kan inte hoppa över djurtesterna eftersom det är inte etiskt ok att ha ihjäl människor om det skulle råka visa sig att medicinen har som biverkning att den skapar cancertumörer, ger hjärnskador eller andra riktigt farliga biverkningar som slutar med döden för testobjekten.
När det kommer till smink så är ingredienserna redan testade på djur. Så att testa slutprodukten är onödigt. Om det dyker upp en ny ingrediens så borde det räcka med att testa bara ingrediensen istället för att testa den i femtielva olika blandningar.
Det är lätt att säga att smink är onödigt, men vart drat vi gränsen mellan smink och medcin. Solskyddssmörj tex ska det räknas till smink eller medicin? Botox, är ju uppenbarligen både medicin och "smink".
Nisom tycker att man ska testa på djur kolla här1 denna diskutionene är på iFokus läs längst ner vad de har skrivit (längst ner ) asså sista meningen på diskutionene
oj! den längs upp det 0# visade allra försy
Putt för de som inte såg det!