Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1337 ggr
malinroth
0

Horn på örat??

Min systers svärföräldrar har en kanin på ca13-14år hemma. Syster ringde just och frågade vad det är för fel på kaninen, han har fått något som ser ut som ett horn på ena örat. det är vitt och hårt och har växt ut ungefär halvvägs ut mot öronspetsen. Runt detta horn är det små vita prickar som ser ut att också ska bli sådana horn? Han verkar inte berörd av det hela. Jag har inte den blekaste aning om vad det kan vara?? Har någon av er hört om eller varit med om något liknande?

Förhoppningsvis kommer kaninen att få somna in snart, han lever lite på övertid enligt min mening. Han lever frigående i hela villan och har det bra så men han ser inte ut att må så bra längre, pälsen är katastrof och ögonen mår inte bra osv.

[Wera]
0

Men gud vad konstigt det lät, kan hon fixa en bild kanske man kan se vad det kan vara?

Suskiv
0

Jag tänker spontant Cancertumörer av nått slag.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[linneasandberg]
0

cancer tror jag! För på hundar kan det likna en "vårta" eller "skorpa" som egentligen är cancer, kanske samma med kaniner!

malinroth
0

Jo jag har fått en bild, kan lägga upp den senare om jag hinner. Cancer ja kanske.. Men det är alltså ingen vårta eller skorpa utan sticker ut och ser ut som en hunds hörntand typ.. Mycket märkligt!

Ambellah
0

Jag skulle också gissa på tumör av något slag.

Som sagt, lättare att avgöra om man får se bild :)

Mvh Alice och Morpen :)