Holländare ungar i vår
Tänkte nu kolla om det är någon som är intresserad av en holländare till våren. Ska ta min första renrasiga kull nämligen. Så ungarna som har bra teckning kan man få stamtavla på om man vill. Dock måste jag ju regga föräldrarna också men vad jag har förståt så kan man ställa ungarna innan dem är reggade.
Ungarna kommer att bli svarta. Ev järngrå om honan har det i stamtavlan. Har inte fått den än eftersom hon ska reggas nu i höst. Men största chans är svarta. Om det blir någon bra tecknad järngrå så behåller jag den nämligen själv. 
Pappan kommer att bli Norrgårdens Knut och mamman kallar jag Rachel. Båda är svarta med bra teckning. Dem ska ställa i december och januari. Jag kommer troligen para henne i början av mars. Då kommer ungarna att vara leveransklara i maj.
Om ni är intresserade så skriver jag gärna upp er. Inget bindande. Vill bara kolla om det är några som är intresserade.
Bilden är på mamman Rachel. Hon är en mammagris. Hon vill helst inte att någon annan rör henne. Vi jobbar på det. Knut däremot är mycket framåt och har mycket energi. Har bara haft honom 3veckor så han har inte träffat så mycket folk än men jag är säker på att det inte kommer att bli några problem.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Oj just det www.freewebs.com/christmast har bara börjat på den dock så finns inte jättemycket men jag jobbar på det sakta men säkert. Har en liten bild på hanen med. Ingen jättebra men är en bild iaf. Han är en riktig sötnos.
Putt
vart kommer de finnas? :)
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Oj just det glömde bort att skriva det. I blekinge. Tyvärr har jag inte körkort än och vet inte kom jag hinner ta det i vår. Men det går ju att få kaninen att åka med någon annan en bit. Har en kanin som är från Dalarna så det funkar. Åker också nån runda varje år till skåne och öland.
Putt
Blir ev ingen kull eftersom min hona troligen inte kommer att komma upp i rätt vikt. Då blir det nog ingen kull i år.