(S) kanin hane och hona Helsingborg
Har två kaniner till salu, som snart är lite desperat att de kommer till ett bra hem, då jag snart flyttar. Var vänlig kontakta på mejl, asse-1993@hotmail.com, då jag inte är inne här så mycket. De finns båda att finna i Helsingborg. Priset spelar ingen roll så länge de hamnar i ett bra hem.
Det är hanen Dumbo( ej kastrerad) som är en vädurskanin som är uppfångad då mina grannar beslöt sig för att "släppa honom fri". Jag skulle kunna tro att han är något år, lite halv tam, inte svår att klippa klorna på, har sina mysstunder och använder sig av toalett. Han är brun och vit, väger sisådär 2 kg och är ej öronmärkt.
Sen är det honan Mezo, som är inköpt som vän till Dumbo, som just för tillfället delar bur med Dumbo( en bur som är delad i mitten med ett galler, så antagligen är hon dräktig). Hon är en lejonkanin, grå förrutom vit kring nos och svans, oerhört tam då hon tillhörde en barnfamilj innan som tog hand om henne mycket väl, som tyvärr inte kan ta tillbaka henne då deras son blev allergisk. Använder sig inte av toalett, är ca 7 månader.
Innan var det tänkt att min mamma skulle ta över dem när jag flyttade därav att vi införskaffade en vän till Dumbo men nu i efterhand så har hon insett att hon inte har ork eller tid till de detta… Därav att de är nu hemma hos min pappa med mig.
Vänligen kontakta om det är frågor eller tips? på vad jag kan göra då jag snart kommer få lite halft panik över detta.