Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1421 ggr
ninuuus
0

Lilla tysk vädur

Jag har nyligen köpt en lilla tysk vädur och på rasbeskrivning står det att de kommer väga runt 3,5 kg. Är det någon som har någon aning om vilka mått kaninen brukar hamna på? Dvs, längd, höjd osv i cm? Vore tacksam för svar så man vet hur stor lillkillen blir!

Fridaaaa
0

Kommer hamna på 0,7 kvm.
Alltså måste måtten vara minst Längd: 120 Bredd: 60cm Höjd: 60cm

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

#1: Hon menar vilka mått kaninen kommer hamna på, inte buren. Glad Alltså hur stor den kommer bli.

Fridaaaa
0

#2 Aha tänkte på bur, eftersom man inte brukar direkt prata om "mått" på kaniner ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[myran96]
0

jag kan kolla hur stor en av mina lilla tyskar är:)

Chieko
0

Åh, skriv gärna mycket om hur han är! Funderar på att skaffa en så småningom ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

ninuuus
0

Vad snällt, tack så mycket :) Han är hur trevlig och go som helst, älskar att leka med sin pinglande boll, samt med sin pinne. Han brukar kasta iväg bollen/pinnen så får jag ta upp dom och ge på nytt, osv haha!

Han var väldigt lugn från början och orädd, åt från handen första dagen och kom fram och gosade. Hur lätt som helst att plocka upp utan motstånd eller liknande, och så har han varit enda från början. Han älskar få massage och bli pillad på, man kan i princip göra vad man vill med honom utan att han misstycker!

Stör sig aldrig på ljud eller liknande heller (har precis flyttat så massa tunga saker har slängst i golvet och saker kastats hit och dit =mycket oljud tyvärr) men han blinkar aldrig till ens utan är mest nyfiken.

Han är också väldigt lättlärd, min favorit är såklart "puss" så man får en blöt puss på munnen!

Haft honom ca 1 1/2 månad.

Chieko
0

#6 Han låter jättehärlig! Det jag reagerar mest på är att han inte bryr sig om ljud, för det gör min nye pojke väldigt mycket. Vi diskade nyss och då sprang han och gömde sig i sitt hus, fast där är han så trygg att han kan sträcka ut sig utan problem. Funderar på att ta bort huset så han vänjer sig… Men det ska vi inte diskutera här, din tråd ju :D

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Smågrå
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tysk (hona) är åxå lugn och bestämd, hon har börjat att visa att buren är hennes och att man skall ta det piano där, hon kan vända sig om och vara lite tjurig ibland men hennes nyfikenhet tar överhand efter en stund och då skall allt vara som vanligt igen, anser hon! Glad

Här sitter hon i korgen med klippta äppelgrenar och tycker att det är så som det skall vara!

Smågrå
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Höstpromenad