Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1794 ggr
michellekrantze
1

Söker avelshona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hermelin hane utan stamtavla, han är otter/manteltecknad (?).

Trevligt temperament, fin päls och fina färger, bettfelskontrollerad. Han är väldigt social, vänlig men bestämd och pussar dig gärna.

Jag vill ha första tjing på en av ungarna, honan ska helst vara hermelin eller av dvärgras. Gärna hoppinriktad. Hanen är spänstig och lätt på tassarna men något kraftig för sin sort.

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

CorneliaAndersson
0

Asså jag har en liten tjej (Borgargatans Alexi) som idag fyllde 6mån. Hennes pappa är en lejonhuad kanin (Svart Otter Brokad) och mamman är en hermelin (Viltisabell).

Hnnes färg är Svart Otter Brokad. Lite hoppad, men vi tränar lite då och då, eftersom jag vill att det ej går så jätte snabbt fram. :)

Inte stamtavla dock ;/

Finns i Norra Skåne :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Clariiz
0

#1; Man ska aldrig para två brokade/mantlade kaniner med varandra. Det ger 25 & vitscheckar. Dvs kaniner som dör i svåra magsmärtor i väldigt låg ålder.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

CorneliaAndersson
0

Oj. Såg ej att den var mantlad. Och det är nåt fel på datorn som gör att jag ej kan se bilder.

sorry #0 ;(

/ Cornelia Andersson,

dermot
1

#3 Det står ju att han är manteltecknad ? :p

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

CorneliaAndersson
0

skrev att jag missade det ;)

/ Cornelia Andersson,

[EllenAlicia]
0

gullig

michellekrantze
0

Hon var väldigt söt!

Skåne är dock en bit, jag bor i Linköping östergötland. Stämmer det som skrevs ovan om att man ej ska para två mantlade/brokade så är det ju ingen bra idé. Jag är heller inte helt säker på hans färg, han verkar vara både mantel och otter då han har brunt vid näsa, öron och ben samt hals… Häftig är han iaf :)

michellekrantze
0

Jag har också en annan hane, Romeo.

Romeo är en lejonhuvad kanin, vit blåögd. Båda föräldrarna är vit blåögda och är renrasiga (lejonhuvade) men köpta utan stamtavla. Mamman är korthårig och pappan långhårig, Romeo är ännu bara 2 månader, han har mycket päls. Lägger in en bild men har desvärre ingen bra ännu.

BusBella
0

#8 Hon kan väl inte vara korthårig om hon är en renrasig lejonhuvad?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

michellekrantze
0

Jämför man med min bebis på bilden så är ju mamman korhårig, men med sina "toffsar", ungefär som den brokade honan ovan.