varför vibbrar det äns kanins kinder ?
varför vibrerar det i ens kanins kinder när man stryker,smeker, där ?
det gördet på min kanin, alltså vibrerar, inte gnislar ?
Så gör min ena kanin också, när hon tycker det är riktigt mysigt så "vibbrerar" tänderna/käkarna. Men det är nog ett slags gnisslande. Fast det inte låter så.
/Jessica
Japp, när det är mysigt så gör de så :)
Min ena kanin älskar när jag maserar kinderna på honom ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Som de andra säger så gör de så när det är skönt :) Tror de tuggar med små snabba rörelser.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

om dom som alla andra säger tuggar lite smått så är det skönt ! :D
men kaniner har också kännselhår där,(morrhår) så man ska undvika att hålla på att pilla på dom för mycket för det är oftast inte skönt för kaninen, och det kan vara det som rycker :)
#4 Kallar man morrhåren för känselhår? De har ju inte direkt känsel i själva håret, roten mer kanske. De är inte som på en insekt.
Mina har ingenting emot att man gnuggar och kliar på eller runt morrhåren och där se sitter. De bara njuter, annars säger de till :)
/Jessica
#5 Ja, morrhåren är ju till för att känna av hur stor kaninen är. De ska vara lika långa som kroppen är bred, så de vet om de kommer igenom hålet eller inte. Så ja, de känner av om morrhåren går emot något.
/Karin
#6 Jo ja det vet jag! Men tex så känner de ju inte om man klipper av dem. Så det blir inte riktigt "känselspröt" utan mer bara hår. Men klart att de använder dem för att känna av sånt osv.
/Jessica
När jag rör min kanin på kinden och klappar då HoOPPAR han upp ipå mina knä och lägger sig med benen ut
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Det kallas väl känselspröt öven fasten de inte har känsel i själva håren utan i roten..
Mvh Tanja
Ok, då vet jag.
/Jessica
Fast det är känselhår som kaniner har, känselspröt har insekter. Bara för att inte förvirra :P
/Jessica
#11 Då har vi rett ut det ;) Menar samma men säger olika, men rätt ska vara rätt! Nu har vi lärt oss något nytt idag! (bra för mig som sov på föreläsningen…)
#8 Vilken gosesugen kanin du har! Han verkar lita på dig till 110%!
/Karin
haha.. Okej. Jag tror nog att det är jag som vet nu.. ;) Tack för upplysningen!
Mvh Tanja
12# tack tack! ja han är gosig! han gör inte det på mamma BARA MIGGGG! haha det kan jag tro! han följer efter mig över allt och sen försöker ha hoppa upp på mig när jag kommer hem! :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3