Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1068 ggr
Oscar L
4

Bygg en ordentlig utebur !

Hej!

Jag skulle bara vilja uppmana all om att bygga en säker utebur då någonting väldigt tragiskt hände mina utekaniner. Runt buren har vi ett nät på va 1.20-1.40 m som en räv lyckades hoppa över och inte nog med det så lyckades den också ta sig in i deras hus genom en öppning där en normalstor kanin kan komma igenom utan att behöva "åla sig". Bygg buren av ett starkt matrial gärna med tak för att undvika hoppande rävar då dom hoppar väldigt högt samt rovfåglar. Har haft kaniner i den buren i ca 6-8 år och detta har aldrig inträffat förut. Hoppas verkligen jag kan hjälpa någon med detta inlägg :)

MvH

Fridaaaa
2

Jag skulle aldrig ha mina kanin i en bur utan tak eller botten utan fullständig uppsikt.

Men bra inlägg!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CorneliaAndersson
1

skriver som #1 ALDRIG utan tak. Men håller med, ett bra inlägg :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

imsuchadiva
1
dermot
0

Rävar tar sig in där rävar vill ta sig in Flört Tyvärr…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

strössel-kawaii
0

#4 men det blir ju svårare för räven att ta sig in i en bur med tak och golv osv. och vissa burar kanske dom inte kan komma in i.

http://kaninbus.blogspot.com/

dermot
1

#5 Självklart. Men om räven har bestämt sig så tar den sig in. (Undantag finns givetvis, t.ex om man ha de i stall eller liknande där det inteär öppet)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~