Hur många kullar/hona?
Hur många kullar anser du en hona som max bör få? Eller har ni ingen speciell gräns? (Avelssyfte då givetvis).
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag tror att det är väldigt olik :) Jag hade MAX tagit 1-2kullar per år, och sedan ''hållt'' på så länge honan verka må bra och är i bra hull.
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Mina honor får runt 1-2 kullar per år och runt 5 år så tas hon ur aveln. Hanarna tas också ur aveln vi 5 år. Men det beror sig ju också på på individen. Om hon verkar må bra och är i fint hull.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Håller med de tidigare. Dock tar jag bara när hon är 5år om hon är pigg och kry. Har hon fått många stora kullar tidigare brukar jag låta henne gå i pension då istället. Hanar få hålla på så länge dem orkar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Tack för era svar!
Putt
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag tycker max 1-2 kullar per år, och sammanlagt max 4 kullar under hela honans livstid.
Samt att honan ska få sin sista kull senast vid 4 års ålder, så att hon kan gå i pension senast tills hon fyller 5. Gärna innan-
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com