Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 844 ggr
dermot
0

Hur många kullar/hona?

Hur många kullar anser du en hona som max bör få? Eller har ni ingen speciell gräns? (Avelssyfte då givetvis).

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

CorneliaAndersson
0

Jag tror att det är väldigt olik :) Jag hade MAX tagit 1-2kullar per år, och sedan ''hållt'' på så länge honan verka må bra och är i bra hull.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Mannez
0

Mina honor får runt 1-2 kullar per år och runt 5 år så tas hon ur aveln. Hanarna tas också ur aveln vi 5 år. Men det beror sig ju också på på individen. Om hon verkar må bra och är i fint hull.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Viccan92
0

Håller med de tidigare. Dock tar jag bara när hon är 5år om hon är pigg och kry. Har hon fått många stora kullar tidigare brukar jag låta henne gå i pension då istället. Hanar få hålla på så länge dem orkar.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

dermot
0

Tack för era svar!

Putt

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Clariiz
0

Jag tycker max 1-2 kullar per år, och sammanlagt max 4 kullar under hela honans livstid.
Samt att honan ska få sin sista kull senast vid 4 års ålder, så att hon kan gå i pension senast tills hon fyller 5. Gärna innan-

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com