Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1619 ggr
ho0mii3z
0

Hemskt ledsen! (varning känsliga)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min kanin lider, det är uppenbar nu. Har haft henne i 5 år, och hon har avföring som sätter dig i rumpan på henne hela tiden om man måste ta bort hela kakor från. hennes rump hål sticker ut, de är liksom utbuktande.

Förra sommaren åkte vi in akut till rosvikstulls djurklinik, hon höll på att dö. Men fick en massa mediciner som vi medicinerade med, men ingen förbättring.
Igår hade hon sp ont att hon grät när jag var tvungen att tvätta bort bajskakorna ur skjärten från henne.

Hon är mammas lilla älskling, jag kommer alltid älska henne som mitt eget barn, vare sig hon ficnns kvar i livet eller inte.

jag är så ledsen för jag måste avliva min bästa vän.
Jag vet inte hur jag ska kunna klara det.

vem är jag som ska få leka gud över någon annans liv? Men samtlidigt har inga mediciner hjälpt. jag är hjälplös!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

mingopingo
0

Så ledsen för din skull. Har själv en hona som väldigt ofta har lös avföring. Men hon tål uppenbarligen inte pellets. Så länge hon får hö och lite örter så mår magen bra på henne. Vet inte om du har testat att bara ge hö?

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

KaninEmma
0

Åhh..vad tråkigt :'(

// Emma :D

Jussse
0

Oj, vad tråkigt :'(

spiritedaway
0

Hemskt :(
du får tänka att du hjälper henne från lidande.

MH1994
0

så hemst! Gråter

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Veero
0

hemskt :'(((

Oriel
0

:|

-' Rebecca Johansson

Jenny-NN
0

Nä vad hemskt:( Det är så hemskt att mista en vän (men det är väl bra att ta bort hennes lidande), lider med dig.

Min kompis har en kanin som också hade "bajskakor" i rumpan, fast hennes gick bort.

Nuffekanin
0

Tycker jättesynd om er båda två, men jag tror att det är bäst med avliving :(

Jag förstår att det är jättejobbigt, men om din kanin lider så mycket så är det bäst så. Om hon lider ännu mer blir det nästan djurplågeri (inte för att vara taskig) att inte avliva henne.

Jätteledsen, men det är det bästa du kan göra :(

Mvh Nuffelover

Zvintos
2

#9: Tråden är 2 år gammal, kanske fel typ av tråd att göra "aktuell".

Nuffekanin
0

#10, oj det missade jag helt! :/ sry

ho0mii3z
0

Bunny avlivades 2009.04-02
 Dem fann cancer i hela buken ochsom hade en stor tumör i ändtarmen, hon var utom allt hopp.

Jag saknar henne!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag