Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2574 ggr
Chieko
5

Ny kanin idag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hämtar en skutt idag! En rexflicka som heter Farferis Amfibia, tänker dock kalla henne Fia. Hon är viltgul manteltecknad och jag kommer förhoppningsvis kunna ställa henne lite. Annars är mest tanken att hon ska vara till sällskap! Hon ska bo i köket, på bilden ser ni hur jag har fixat och donat idag!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

bambiiii
0

Vad roligt! grattis! vad fint du har gjort det! :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

Fint kaninen får det :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chieko
2

Tack :D Är som en tidig julafton idag, pirrar i hela mig!

/Karin

[Djurlinnea]
0

Åh vad kul! :D Och så fint hon kommer få det! :D

NaDa...
0

Vad kul!
Bilder senare? :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Chieko
0

Självklart! Kommer hem runt 19 skulle jag tro

/Karin

farferis
0

Hon kommer få det jätte bra hos dig karin :)

Fint du gjort! Ska bli så kul å följa er.

kaninsnobben78
0

vad fint du har gjordt

mlinz
0

Vad roligt! Vilken härligt Hage! Dock så tar hon sig säkert över kompostgallret förr eller senare :P

[Sara-]
0

Vad roligt! :D

Och du har ju gjort det grymt fint till henne :)!

[linneasandberg]
0

Åh vad fint och roligt det ser ut! önskar jag kunde ha det så i mitt rum men dom skulle säkert hoppat över ;( Grattis! :D

Chieko
4

#9 Jag hoppas att jag kommer få lov av min sambo att bygga en grind till köksdörren, den kommer bli lite högre då. Hoppas hon stannar i den här ett tag :)

Här är en bild på min sötis! Tagen med mobil så inte jättebra kvalitet dock. Hon är så söt min flicka! Sitter i huset i stort sett jämt när jag eller sambon är i köket, liten fegis. Så tar bort huset när jag är med henne, då skuttar hon runt och undersöker, äter, dricker, gör sina behov och tokar ^^ Hoppade upp på tidningen jag satt och läste förut, hade den i händerna (i luften), hon satte först upp framtassarna och sen hoppade hon upp ^^

/Karin

NaDa...
0

Awwii ♥

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Chieko
2

En på flickan som blir utlockad med morot :)

/Karin

[Djurlinnea]
0

Herregud så söt! :D

CorneliaAndersson
0

oj oj oj vilken liten plutt :''3

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Chieko
0

Oj oj indeed… Kom på att jag aldrig kontrollerat könet på Fia, trots att jag vet hur svårt det kan vara att avgöra. Så kollade nu… Och blev lite orolig. Slängde iväg ett mail till uppfödaren med frågan när hon senast kollade. Jag tingade ju henne när hon var tre veckor, inte säkert att hon kollat efter det… Får väl tänka igenom hur jag ska göra om det visar sig vara en hane… Ska ju mest ha som kelkanin men hade velat ställa, därför jag valde en hona så jag slipper kastrera pga skvätt och lukt osv… Och eventuellt ta en kull om hon får bra poäng. Dock ska jag ju mest ha som kel, och då är väl kanske en kastrerad hane bättre… Hade nog halvt tänkt att ta en unge ur hennes kull i så fall, men nu får vi ju se… Kanske blir att kastrera denna då (om det visar sig vara en hane) och köpa en ny hona senare att ställa då :/

/Karin

kaninsnobben78
0

Vad söt kanin

Cameliont
0

Om hålet är runt är det en hane (inte alltid snoppen syns på små ungar). Honor har en mer avlång springa. Grattis förresten!

Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com

Chieko
0

#19 Jo jag vet, könsbestämde en kull på 10 ungar förra våren och fick inga klagomål, därför jag är lite orolig… Ska kolla på bilder och fråga en kompis. Men lutar åt att spara denna oavsett, och så kastrera och köpa en vit rödödg hona till våren/sommaren istället ^^

/Karin

Cameliont
0

#20 Åh, ska du köpa en Udela? Hi hi!

Chieko
0

#21 Haha ja, det var det jag var inne på först! Men var så sugen på att ha kanin att jag övergav den idén (fanns ingen kull så här års (eller jo, men blev ingen vrö i dem)). Men då kanske jag kan avvakta tills jag hittar en fin vröhona som kan bonda med min skutt och ställas och kanske ta kull på :)

/Karin

Chieko
0

Sambon var ju sådär intresserad av att hjälpa till… Men detta ser man liite på, dock inte tillräckligt tycker jag själv… (Fint att visa upp bajs på fötterna med… Lillen har bajsat en del blindtarmsavföring här och var, och trampat in lite under foten, vill inte bråka med att ta bort det idag)

/Karin

Chieko
1

Tog lite andra kort när jag ändå hade kameran igång ;) Blev dock inte så bra, svårt att fota nyfiken skrutt!

/Karin

Branderud
0

Såg inte i detalj eftersom bilden var lite långt ifrån men jag tycker också det ser ut som en hane!

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

Cameliont
0

Ser ut som en pojke från min skärm med.

Clariiz
0

Tycker också det ser ut som en pojke..
Supersöt i alla fall, oavsett kön! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

dermot
0

Yepp, pojk! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Chieko
0

Ja jag och min kompis har bestämt att det är en pojke, nu ska jag bara bestämma nytt namn XD

/Karin

BusBella
0

Jobbigt att du inte fick vad du trodde, man tycker väl att en uppfödare skulle ha vetat det. Men han var jättesöt iallafall.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Chieko
0

#30 Ja, jag borde väl ha kollat också. Men är nöjd ändå, härlig personlighet har han! Blir nog bra oavsett kön :)

/Karin

BusBella
0

#31 Ja, hade ju varit lite värre om du hade haft en hona som du ville sätta ihop honom med och sen sett att det var bebbar i boet.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Chieko
0

#32 Haha ja. Men han är för liten för att göra bebbar än, och hade fått lämna tillbaka om jag ville :)

/Karin

Kickan90
0

Super söt hane ;)
Nästa gång e det nog bra om man själv som köpare också kollar igenom kaninen innan man åker, lätt hänt att man blir så glad och inte tänker efter att kolla igenom så att allt stämmer.
Men en hane måste inte skvätta, de gör det oftast om det kommer nya dofter där de skuttar.

Något bra namn ännu? :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Chieko
0

Haha ja man lär av sina misstag ;) Vet ju att jag borde kollat igenom både ett och annat, tänkte aldrig så långt. Som du säger: så glad att få en skutt att jag glömde vara noggrann. Fast jag är glad att jag inte var det, hade inte haft min gos i så fall!

Men inget namn än, har inte hittat något jag gillar än

/Karin

bambiiii
0

Han passar som en liten Brownie eller Balder/Loke

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Kickan90
0

#35 haha ja precis ;)

Drengur..? betyder pojke på isländska ^^

Här finns annars 2 sidor med bra namn ;)
http://hem.passagen.se/lisa_calpe/Lite%20kuliga%20kanin%20namn.htm

http://hem.passagen.se/susanna2/GochB/Kaninnamn.html

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Deniseskaniner
0

gud va fin hon är :))

[linneasandberg]
0

Vincent/Valentin/Charlie/Rasmus/Hampus det är några namn jag gllar ^^

[nataschaj]
0

ursäkta språket!!

men så jävla fin va!!

Chieko
0

Är lite inne på Deus (vilket betyder gud) eller Falco, men är inte helt nöjd… Vad tycker ni? Han heter Farferis Ambrosius i stamtavlan

/Karin

dermot
0

Brutos ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~