Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 916 ggr
gyffe
0

Både balkong och inne?

Hej. Vi behöver lite hjälp. Vi har vår kaninbur ute på en inglasad balkong och de brukar även springa in när vi är hemma. Kan de fortsätta komma in nu när det börjar bli kallare? Nu är det ca 10 grader på balkongen men vintern kommer väl så småningom. Eller blir det för stor tempskillnad.

gyffe
0

Ingen som kan råda oss? Jag vet att kaninerna inte mår dåligt av att bo där ute.

Det tråkiga är att vi knappt umgås med dem nu. Det är ju mörkt nu när man kommer hem och barnen tycker inte det är så mysigt att sitta därute på kvällarna.Kanske skulle ta in dem helt över vintern istället.

bambiiii
1

Vet inte riktigt min kanin bor på balkongen som är inte inglasad,jag brukar ta in honom en kvart  per 3 timmar jag har gjort det länge,och han mår jätte bra och är van vid det!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Bamse 08
0

Man brukar säga att det ska max skilja 10 grader :)

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

Skiljer det mer än 10 grader är det inte bra att ta ut & in hela tiden tror inte jag, bättre att man klär på sig ordentligt och umgås med den där ute.

#2 Va ute på balkongen istället med han, inte bra att ta in  & ut så hela tiden:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

4# jag försöker det,men jag kommer att bli förskyld och hostar mycket ja usch så jobbigt! är det nu oxå pågrund av förigår så fixade jag bambis bur i en hel timme i blåsten och regnet! :S

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#5 Man blir förkyld av virus inte av lite kyla, man får klä på sig ordentligt.

bambiiii
0

6# Jaså? lurade de mig bara för jag inte ska gå ut? :S (men ta på  dig ordentligt och ha skarf och vantar när du är ute) sa skolsystern!

Fridaaaa
0

#7 Har man virus i kroppen och är ute och inte har tillräckligt med kläder då kan man blir förkyld.
Men har man kanin ute måste man ut varje dag oavsett, annars får man helt enkelt ha kaninen inne hela tiden:)

bambiiii
0

8# Jo det är klart jag ska kela och leka med den varje dag,är jag sjuk och måste verkligen stanna inne så brukar mamma går ut och ge kel istället och mat osv!

eamy
0

Jag har själv 2 kaniner som gärna springer ut och in från våran inglasade balkong när vi öppnar där,  dom bor ju dock inne, men att ha balkongdörren öppen så dom små liven kan springa in och ut ska nog inte avra skada :)

gyffe
0

Det lutar nog åt att vi tar in våra över vintern. De gillar att springa runt härinne och vi tycker också det är mysigt. Dessutom är de inte så tama än men de börjar bli det lite mer för varje dag. Då är de ju med oss hela tiden vi är hemma.Ute på balkongen blir det lite mer snabbvisiter mellan läxor, middag och andra kvällsbestyr.

Chieko
0

Har ni möjlighet att ta in dem är det bäst! Dock hade jag själv som ni förra vintern och det funkade bra att hon var inne med oss när vi var hemma och ute resten. Men alltid lättare att ha inne i värmen på vintern, ni slipper fryst bajs och fryst vatten osv :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

gyffe
0

12# Det smidigaste hade ju varit att ha dem ute på balkongen på nätterna och när vi inte är hemma och inne när vi är hemma. Men om jag förstått rätt blir det för stor tempskillnad.

Chieko
0

#13 Ja det blir det… Men som sagt så hade vi det så utan att det blev några problem. Hade inte plats inne och hon var van vid att skutta fram och tillbaka som hon ville så hade inte hjärta att stänga henne ute även om det var planen från början. Ni kan ju testa låta dem skutta mellan, och om ni märker sjukdomstecken ta in dem då?

/Karin

Chieko
0

Kan tillägga att vi inte hade det så varmt inne då fönstren var stora och glappade… Så har man 25 grader inne blir det ju större skillnad än 18…

/Karin

lunahhh
0

Ja, man märker nog hur de vill ha det. Tycker de att det är för varmt så vill de väl gå ut. Häromkvällen missade vi att en av kaninerna inte var ute när vi lade oss.(Dålig kommunikationSkäms). När jag kom upp på morgonen låg han och gottade sig på mattan under soffbordet. Men nästa natt sov han ute och verkar inte ha ont av det.

gyffe
0

ja, så kan det gå. Har faktiskt hänt oss också. Jag vaknade på natten av att en kanin hoppade upp i sängen när jag trodde han var ute. Han gosade in sig och verkade inte alls tycka det var för varmt fast han var van vid 10-12 grader.