Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 564 ggr
engens
0

Hur ska jag göra?

För snart ett år sedan sålde jag en kanin till en tjej. Det tog lång tid att ordna leverans men tillslut fixade det sig. Hon berättade för mig då att hon hade dålig ekonomi så det kunde dröja innan hon betalade. Eftersom hon hade fått stå ut med att leveransen tog så långt tid så sa jag att det gick bra om hon betalade när hon kunde, men inte trodde jag att det skulle ta ett år. Jag har påminnt henne flera gånger och hon har svarat att hon inte har råd. Det finns andra som är skyldig mig pengar för kaninungar och jag vill inte ligga ute med så mycket pengar. Hur ska jag göra?

Zvintos
2

Tyvärr finns det nog inte mycket att göra än att dra lärdom utav det och aldrig skicka iväg en kanin som inte är betalad.

NaDa...
0

Be henne att betala lite i taget?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

engens
0

#1 Ja, jag har verkligen lärt mig något.

#2 det har jag gjort :(

zatanica
0

Hur långt är det emellan er? Är det rimmligt avstånd säg att du kommer och hämtar kaninen om hon inte betalar. Jobbig sitts för övrigt, fattar inte att folk kan göra så :(

Clariiz
0

Säger som Ninni, finns inte mycket du kan göra. Vill hon inte betala henne så gör hon inte det.
Förmodligen lär hon ju ha råd, exftersom hon äger en kanin. Det kostar ju pengar i foder, strö, veterinär osv.

Gör inte om samma misstag igen, skicka aldrig iväg en kanin som inte är betald. Du kan ju också tänka: Har personen inte råd med kaninen, har den råd men en laglig bur? ev. veterinärkostnader osv?

Tror tyvärr inte lagen kommer stå på din sia, även om detta är oerhört surt :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

engens
0

#4 det är nog bortemot 35 mil :(

#5 jag har verkligen lärt mig något, kommer -som du säger- aldrig skicka iväg en kanin som inte är betald!

Lina R
0

Jag kör också att kaninen lämnar inte mina händer innan den är till fullo betald.

Jag skickar aldrig iväg en kanin som någon annan ska leverera om jag inte fått in hela summan.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

zatanica
0

Hm, funderar, ingen här som bor i närheten av kaninen då som kan leka inkasso åt dig? Borde ju gå att lösa om man tänker till lite.

Så fult av folk verkligen förstår inte hur man kan göra så :(