kanin och onyttigheter
jag såg ett program för rätt länge sedan där de sa att kaniner hade väldigt lätt för att bli tjocka för de älskade sötsaker som choklad och kakor. det är bara det att min kanin totalvägrar att äta sådant. det han har ätit är väl popcorn, en sombrero(typ av chips kan man säga) och hör och häpna lite brysselkex! men han satt i soffan då han blev bjuden på brysselkex och jag misstänker att om han varit i köket hade han gått till matskålen hellre. men hur är era kaninen vad gäller onyttigt godis?
Min är ganska kräsen, äter typ bara frukt förutom växter, pellets, hö…. :) Och lite kaningodis såklart! ;P

Man ska inte ge sin kanin godis osv. :) Så Hampus har aldrig smakat :)
Ger inte sådant till mina kaniner. Gräs och extra goda frukter/grönsaker får vara deras godis. :)
Har aldrig testat att ge varken choklad eller kakor, och det kommer jag aldrig göra heller. Dom är kaniner och äter gräs, frukt och grönsaker, inte choklad..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Eftersom Roxy snor allt möjligt så vet jag att hon inte är kräsen. Candy äter nästan inte ens grönsaker/frukt eller pellets, så hon äter aldrig godis, förutom chocklad som en kompis bjöd henne på.. :P Expo vet jag inte..
Juste, jag har inte testat att ge henne nåt sånt där heller.

Choklad gjort för människor ska man aldrig servera till djur då det finns ett ämne i chokladen som de inte tål, oavsett djurart! Har till och med hört från min moster som är hunduppfödare att man ska undvika den speciella hundchokladen.
Vad är detta för TV-program som säger så här, i princip att man kan/ska ge kaniner choklad och kakor?? Helt galet ju!
#8 "Vad är detta för TV-program som säger så här, i princip att man kan/ska ge kaniner choklad och kakor?? Helt galet ju! "
Jag undrar det samma :S
Jag skulle inte ge mina kaniner sådana saker "/
- Mvh Emma
Jag har aldrig gett mina kaniner godis frivilligt, men eftersom dom är lösa i huset och rätt smarta av sig, så har jag kommit på Saga när hon hoppar upp på soffan, sen upp på bordet å ställer sig å äter ur godisskålen. Allt från sura godisar till choklad. Det spelar ingen roll!
Så nu när vi upptäckt att hon gör så så har vi helt enkelt inte sånt framme längre..
Alfred ääälskar chips och ostkrokar, även om jag inte gett honom det frivilligt heller. Jag å kompisar brukar ligga i min bäddsoffa å se på filmer, å har då en godisskål mellan oss.. mer än en gång så har Alfred försökt ta chips & sånt!
Men ja, å så är ju mina kaniner lite knäppa också ;-)
Tur att det snart är sommar så man kan ha dom ute mer så slipper dom sno godis å sånt av oss här inne
Och tro nu inte att kaninerna ätit jättemycket godis å andra onyttigheter! Det är alltid nån här hemma då dom är lösa, så vi har ju hunnit stoppa dem innan dom ätit så mycket!

saker man tappar på golvet försvinner ofta snabbt, nachochips slank ner och en bit kaka, men inte potatis och inte makaroner.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

i programmet sa dem inte att man skulle ge det men de sa att kaniner var godisgrisar som gärna åt det. tror det var ett gammalt avsnitt av veterinärerna där en tant kom in med sin kanin som var jättetjock. hon gick promenader med honom men han åkte på en kärra. veterinären rådde henne att iaf minska på choklad och kakor och övriga sötsaker och se till att han hoppade runt lite. tanten sa då att det skulle bli så svårt för han tyckte ju om det så.

#12 Galet program och galen tant! Har till och med för mig nu när jag tänker efter att hundar kan dö av att få i sig för mycket choklad! Mina djur har inte ens chansen att komma åt varken, kakor, choklad, chips och liknande! Varken hunden, kaninen el. hamstrarna!
Och vilken vettig veterinär råder till att minska på chokladen, den ska ju väck helt!
#13: Ja, jag tror också dom kan dö, eller i alla fall blir väldigt sjuka. Kan nog de flesta djur.
Min systers iller fick i sig choklad och spydde minst 20 gånger efter det. Skulle aldrig ge det till mina kaniner
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Skalman har inte smaka på sånt som chocklad chips och godis, han har inte ens smakat på sån gnagarblandning. det som är mest onyttigt som jag gett till honom är väl fröer, typ, solros och valnötter och liknande! =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag ger mina kaniner , mat ( vanlig kaninmat ) grönsaker tex , morötter, gurka osv. :) Och kaningodis. Mina kaniner äter gärna allting. Men jag ger dom inte så mkt per dag för då blir dom så runda och det är aldrig bra att ge dom för mkt. Morötter och grönsaker kan man ge nästan hur mycket som helst av. Akta bara så attt dom inte får deare eller något. men grönsaker är bara nyttigt.