Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 731 ggr
sanna31
0

Ställa ut på "skoj"?

Hej!

Jag är lite småsugen på att ställa ut vår lilla kanin dam. Men tror inte hennes färg är "godkänd" för riktig utställning. Något om prickar på fel ställen enligt uppfödaren.

Men har hört att det finns nån annan klass, typ sällskap eller kelkaninsklass. Hur vet man om det finns nån sån klass när det ska vara utställning? Och hur anmäler man dit? Eller är det ingen mening med att göra något sånt? Är det bättre att skaffa en "riktigt" utställningskanin? Tacksam för hjälp!

CorneliaAndersson
0

Hmm kan bara ge råd om att ''skaffa en ''riktigg'' utställnings-kanin'' Även fast du skaffar en kanin som gått utställning så måste du vara med i SKAF (Sveriges KaninavelsFöreningars Riksförbund) :P (Om du ej visste ;))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[h-malm]
1

Såna där utställningar för kelkaniner/kaniner utan stamtavla kallas PET-utställningar. Dit kan du ju alltid anmäla er för då behöver inte kaninen ha stamtavla eller godkänd ras/teckning.

Har vart på PET-utställning en gång och det var på Kistamässan. Vet inte vart det finns annars =)

[Fruktiz]
0

#2 Lillerudsdagarna hade pet-klass i år.

Zvintos
0

Om det är "bättre" att skaffa utställningskanin beror nog lite på hur pass ofta du vill åka på utställning och hur mycket du vill satsa på det. Vill du bara åka någon enstaka gång, så funkar PET-klass. Men denna klass (Klass S) finns inte på alla utställningar.

sanna31
0

Hej allihop!

Tack för alla svar! Jag tror det skulle vara nån kaninutställning i Kvänumtrakten i början av nästa år och det skulle vara lagom långt till att börja med.

Ska börja med en sån klass och se hur jag tycker det är, blir man biten så får det kanske bli en till kanin så småningon. Är väl bäst man kontaktar någon som har hand om den utställningen man tänkt sig för att fråga om de har kelkanin klass.

dermot
0

*Nyfiken* Vad är det för en kanin du har? Har du någon bild? ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

sanna31
0

Hm, jag och lägga ut bilder är inte min starka sida, men jag kan försöka. Hon är en dvärgvädur iaf. Brokad, japantecknad gul/svart/vit, wienertecknad.

sanna31
0

Hennes mamma heter Björkebergs Pecan, om det säger dig något. Hursomhelst är våran ganska lik sin mamma. Men ska som sagt försöka fixa en bild.

Saeasco
0

Wienertecknat är inte godkänt i utställningsväg över huvud taget, så det är bara PET-klass du kan köra på då. ^^

De är ju ack så söta med sina tokiga vita fläckar.

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom