[Köpes] dvärg ras med stamtavla
Hej jag är ute efter en dvärgras till utställning. Hona är ett måste samt att stamtavlan är okej samt att den är godkänd för utställning! Helst en unge som kommer bli leveransklar nu de närmaste tiden nov- dec. Dvärgvädur, lejonhuvad, hermelin är aktuellt. Denna kanin är till min syster som vill gå i mina spår och ställa ut själv men då jag enbart har stamtavlor på mina jätte raser så passar inte mina egna dvärgvädurar då de är kel kaniner.. Och hon vill ha en dvärgras! Så tveka inte att höra av er om ni har vad jag söker!! Jag bor i Hudiksvall så bor du i Gävleborgstrakten så är ju de ett stort plus!
Vad vill hon ha för färg?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Oj de har hon inte sagt.. Har du nått på lut..??? Kan ju inte fråga så mycket de är ju en överraskning.. :-)
Nej, just nu har jag bara en rysstecknad hona som e levklar snart. Men folk brukar inte vilja ha rysstecknade :P Synd att hon ville ha hona, jag har två unghanar jag försöker bli av med, helt fel årstid ;)
Dvärgvädur i Viltgrå
Ja de är ett måste då jag känner henne rätt väl och misstänker att hon kommer at ta en kull på henne.. Inspirerad v sin stora syster så klart.. :-)
#4 Ja, det brukar kunna vara så haha. Synd att jag inte har någon bra kull nu. Det är inte riktigt rätt årstid för kullar nu. Jag vågar inte ta kullar såhär sent på året, ungarna blir så svårsålda. Har ni nån hane hon kan para den kommande honan med?
Dvärgvädur i Viltgrå
Kolla med MArianne Jargeus, hon hade en jätte fin lovande hona som hon skulle sälja när jag va hos henne sist.
Kom på att Kicki har honor till salu. http://hallsjos.cybersite.se/text_114110.html
Dvärgvädur i Viltgrå
#7 men vart bor hon? Står inte på hemsidan? Telenumret verkar de som att hon bor låååångt ifrån mig…
#8 Ja det tänkt jag inte på :/ e nog 20 mil från Hudik!
Dvärgvädur i Viltgrå
Vart ligger de då??
Kollat hos Meijhas kaniner? De bor utanför Umeå och har en hermelin hona till salu. De kommer att åka söderöver snart… Här är bilder & hemsidan: http://www.meijhaskaniner.com/tillsalu.htm
Fast 4 månader är på gränsen.. Hon har nämligen en gammal nucka hemma mycket lugn och gjotde inget väsen av sig när hon var hos mig o sattes ihop med en annan kanin så henne är ja inte bekymrad över.. Däremot ett ungdjur som precis blivit könsmogen kanske ha väkdiga problem med en "gammelnucka" om du förstår va ja menar.. Därför vill ka ju helst ha en 8 veckors unge om du förstår vad jag menar..
Jo då var hälsa på meijhas för ett tag sen då jag hämta en tysk jättescheck.. :-) har dom ungar o ska neröver menar du? Va är de för ras?
tokmaja78 -> De har en hermelin hona till salu. Vad jag förstår så är den med stamtavla. Tror den är zobel blå… De ska ner till Tyskland i december och åker bil ner genom Sverige. 
#8 Hallsjös kaningård ligger inte så långt från mig,tror det är östervåla hållet.
#15 Ja precis, en bit från Östervåla !
Dvärgvädur i Viltgrå
Jag har en Lejonhuvad Blå hona som e leveransklar idag :)
Jag bor iochförsig 2 timmar ifrån dig. Men min pappa jobbar i Gävle !
Dvärgvädur i Viltgrå
#17 de lät ju lite intressant! :-)hur ser stamtavlan ut på henne?? Va kostar hon?
#18 http://kanin.ifokus.se/discussions/4ecf5b61d4ebea4b190071e3-s-lejonhuvade-kaninungar#discussions-2 där har jag annons på de :)
Inga luckor i stamtavlan.
Dvärgvädur i Viltgrå