Vad har han för teckning egentligen?
Såg tråden "Dvärgvädur med Scheckteckning" och funderade lite på om min Melini inte är scheckteknad?
Har skrivit brokad tidigare då jag inte vart säker på om det fanns scheckteckning på dvärgvädurar eller om man "får" kalla det i vilket fall.
Här är några bilder, så om någon vet så kommentera! :)
Tyvärr dåligt ljus, men färgen är i alla fall blå/gul japantecknad om jag sett rätt.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ser faktiskt ut lite som scheckteckning, men jag vågar inte säga något säkert.
Brokad/ schecktecknad, De är ju ingen godkänd scheckteckning
#4 Hur menar du? :)
Alltså, han ska inte ställas eller liknande, vill bara veta vad jag ska skriva i härstamningsbeviset.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#6 nä men jag skulle säga brokad, eftersom den inte är godkänd schecktecknad ;) om du förstår. Jag fick ungar som inte va godkända dalmatiner och då sa jag brokad
#7 Okej, tack ^^
// Anka
Har haft flera brokade ungar som sett ut sådär, har alltid skrivit brokad och inte scheck :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#9 Okej :)
Hur ser en korrekt shecktecknad ut egentligen?
// Anka
De beror ju på Vilken ras?, tex. har engelsk scheck och tysk jättescheck olika teckningar
#11 Jo, men hur ska/bör den se ut på t.ex dvärgvädur? :)
// Anka
#12: Det beror på, precis som Sanna säger. Även om det är dvärgvädur, så gäller samma standard för de olika scheckteckningarna. Dvärgväduren kan alltså ha godkänd tysk scheckteckning, engelsk scheckteckning eller rhinsk scheckteckning. Standarden för de olika teckningarna ser alltså samma ut oavsett Vilken ras? de sitter på.
#13 Jaha, okej ni menar så! :)
Tycker han liknar en dålig rhinsk scheckad 
// Anka
coolt med en ovanlig tecning!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Du kan kalla han för en dålig scheck om du vill, för han är ju det, men eftersom ålen (strecket på ryggen) är bruten så är den inte utställningsbar =).
Brokad är det man kallar alla icke-godkända teckningar som orsakas av brokat-genen (mantel, dalmatiner, scheckarna).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#15 Ja :)
#16 Okej, fast vad jag vet så har han ingen scheck längre bak, så då bör man väl kalla honom brokad, så ingen känner sig lurad? För han kan väl inte ge godkänd scheckteckning? :)
// Anka
Det enda som är kartlagt rörande de brokade teckningarna är att de alla är brokade, dvs Kk. (KK = vitscheck kk = otecknad).
Vad han avlar är omöjligt att veta innan du provat =). Alla mantlade ger inte bra mantlar, alla scheckar ger inte bra scheckar…
Det är inget fel att kalla han för feltecknad scheck, inte heller att kalla han för brokad. Det är helt upp till dig =).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#18 Jaha, okej :) Tack så mycket!
// Anka