Hylla till fackare...
Det finns två hyllor hos min mamma som tidigare har varit burskåp åt marsvin.
Dock är den tyvärr endast 49 i bredden - strax under laglig mått. Men sen så är den ca 134 cm lång eller något sånt. Strax över 130 allafall. Och höjden är strax över 50-55 (går att flytta hyllorna lite upp och ner så man kan ändra höjden lite som man vill).
Finns en hylla där man kan göra två fackare, och den andra en tre fackare. Dock funderar mamma på att andvända den som är tvåfackare till tvåvåning och göra en ramp upp. Men trefackaren är fri. Men då är det ju just att dom båda är 49 cm bredd.
Men eftersom den är så lång som den är, gör det något om den är nån cm kortare i bredden? Plus att dom (framtida kaniner) får springa väldigt ofta lös. Den som är längst ner är där jag tänkte isåfall ha Mitsu som kommer att få springa lös jämt precis som hon gör nu.
Jag vet vad lagen säger. Men ändå.^^
De kommer isåfall att vara för dvärgkaniner.
Plus att den kommer isåfall endast vara en tillfällig fackare tills sommaren eller något då man får mera tid till att bygga ihop ett ordentligt bygge och hunnit spara ihop lite pengar inför bygget.
Jag tror inte att kaninen märker skillnad på en centimeter… Men är det innemått? Ofta mäter man utsidan vilket blir mer än insidan.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Visst är det bara 1 cm och det gör väl inte så mycket.
men å andra sidan är 50 cm absolut minsta tillåtna mått av en anledning. Då kan man tycka att 1 cm hit och dit inte väl spelar någon roll. Men kan man ha 49 cm kan man väl ha 48? Och kanke 47?
Det är så jag tänker. Någonstans måste ju gränsen gå, och 50 cm är redan på tok för kort enligt mig.
Sedan undrar jag som #1 om det är innermått eller yttermått?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Det är innemått som jag har räknat =)