jyckar på människor? (KANIN) ! :o
Hej jag va hos min kusin idag och sen när jag kom hem så hoppade min kanin runt mig snurrade runt mig 5 varv och sen började han klättra på mig och försöka para sig med mig? vad är det med honom han följer efter mig överallt! :o? Kanin kaniner para sig med människor!?
Han uppvaktar dig för han är könsmogen.
Bästa är att kastrera honom.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min ena hane uppvaktar mig genom att springa runt mig och "knorra", han rider dock aldrig! Men det beror nog på mycket hormoner och sådant, haft en hane som gjort det på mig och han blev agressiv, menar dock inte att din hane kan/eller kommer bli det men det bästa är att kastrera om inte detta beteende försvinner ^^,
min belgiska jätte uppvaktar med som #2 beskriver det med "knorrande" och springer runt men aldrig juckat mot någon.
Men i ditt fall, där din gör det hade jag helt klart kastrerat. Risken finns är att han börjar skvätta med.
Jag har haft många hanar som hoppat på ben och armar men aldrig har de blivit kastrerade eller blivit aggressiva. Snarare som så att de var de snällaste hanarna. Så visar han inte att han blir stressad och mår dåligt av det så skulle inte jag kastrera honom. Jag är inte vän med narkos och har bara varit med om dåliga saker med den så jag kommer aldrig söva en kanin igen. Skulle jag behöva söva en kanin så blir den avlivad istället. Du märker ju ifall han blir förändrad och mår dåligt av sitt betende. Är ju inte som så att honorna blir sterilicerade för att de brunstar.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#4 Fast sterilicering hjälper inte mot brunst, man måste kastera en hona för att hon inte ska brunsta eller inte bli dräktig :)
#5 Menar inte så. Utan håller en hane på och juckar så får han straffet att bli kastrerad, blir en hona lite sur under brunsten så steriliceras inte hon utan henne låter man va och får va lite sur tills brunsten är över. En hona visar ju inte att hon är villig genom att jucka på saker, det gör en hane.
Min nya hane hoppar på benen om man går i hans Hage och springer efter en i hagen eller om han går fritt.
Mvh Emma
jag vill inte kastrera honom,kommer han att sluta? , det händer väl inget om han hoppAr på mig?man vet aldrig,tycker själv synd om djur so bli kastrerade de kommer aldrig att skaffA barn och familj, han fr göra vad han vill men kastrera kommer jag never att göra, tänk er att er vän skulle göra så mot er! :( :'(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#7 Han lkan sluta med det men man vet aldrig. Haft en som slutat med det. Det tog sin lilla tid och det krävs tålamod. För att min skulle sluta så fick min kompis hoppa med honom i säkert 2 månader. Han bodde hemma men min kompis tävlade honom på varje tävling och han hatar egentligen andra människor men det gjorde att han slutade hoppa på mig. Försökte han så sa jag till honom och sen efter att jag sa till honom en gång så slutade han för gott.
Mvh Emma
#7 Har du två konton? För jag blir lite förvirrad x'd
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7 En kanin behöver inte få ungar, det är inte viktigt. Du kan inte jämföra oss människor med en kanin,fungerar inte så.
Hade någon av mina hanar gjort så, hade jag kastrerat, om den gör det ofta för det blir bara jobbigt.
TS: Nej, en kanin kan inte få barn med en människa.
Jag har kastrerat min han kanin och är glad att jag gjorde det för att de kan bli jobbigt om han vill para sig med allt och alla och så skulle han bli stressad.
Det går inte att jämnföra en kanin med en människa som Frida säger.
Om hane skulle para sig med en hona så skulle kaninen knappast tänkte åå där är ju mina barn! :P
Om du kasterar är det kanske 80% chans att han slutar med det betendet :)
What doesn't kill you makes you stronger.
Kommer han att sluta,tycker inte att det är kul?
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#12 Nja, tror att han kommer att sluta om han kastreras.
Nja, tror inte att han tycker att det är så kul att försöka para sig hela tiden :P
om han inte kastreras då?
#12 Troligtvis kommer han ha såna perioder titt som tätt. Har dem väl börjar jucka är det i regel svårt att bli av med utan kastrering. Varför är du emot att kastrera honom?
15# jag kanske ska ha kull! men förresten hu mycket kostar det att kastrera?
#16 Olika, beronde från vilken klinik man kastrerar på för mig kosatde det typ 350 kr att kastrera Bamse.
guud vad billigt,trodde det kostade 1900kr typ! jag bor i karlskrona hur får jag reda på de?
#18 Ring till en veterinär och fråga :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#18 fast detta var ju för 3 år sedan ungefär.
Men du kan ju leta runt lite på google och se om du ser någon bra och passande vet. klinik så är det bara att ringa och fråga vetrinären :)
18# okej tack för svaren allihopa!
15# du bor nära karlskrona vet du hur mycket det kostar! ?
´Mamma sa att det var bäst att göra det, men jag e lite orolig!
#16 på nättrabys klinik, som ni har närmast kostar det 730 kr.
Ang: har ni plats med bur till hona + hane och till ungarna sen?
Krävs en del när man avlar på kaniner, inte bara Att ta en kull :)
Kastrering är inget straff. Jag har kastrerat min hane och kommer kastrera min hona också. Ingen större vits att ha fertila djur om man inte avlar eftersom vissa blir stressade.
Med bra veterinärer är riskerna inte så stora, fördelarna överväger!
Du slipper hanigt beteende och får en mindre stressad och mer social hane.
#21 Din mamma har rätt, bästa är att göra det. Och nättraby är bra på smådjur :)
24# ok tack,ska kastrera honom om ett par månader
Hihi, när han sringer runt om dig betyder det att han "gifter sig" med dig :D ahhaha, många hanar har gjort så mot mig.
HEHE! jag gifter mig ganska tidigt (12 år)

något som jag tänkt på ang kaninen… Har dina kusiner kaniner? kan ju vara så att han känner deras lukt och vill markera dig som sin?
28# nej
! nu har alla i familjen blivit irreterade på honom och alla vägrar kastrera honom! DE VILL inte att jag ska vara så nära honom längre! snälla jag dööör!
jag håller på att tappa kontrollet! Jag kan inte tänka mig mitt liv utan bAMBI! SNÄLLA KOMMER HAN ALDRIG ATT SLUTA! OM HAN SLUTAR MED DET SÅ ÄR HAN VÄLKOMMEN IGEN!
#30 Vad menar du??
// Anka
ja kommer han att sluta jucka mot mig så ska min familj acceptera honom som de alltid har gjort! Tror ni att an kommer att sluta?
#32 Jag vet inte om han kommer sluta. Varför vägrar de kastrering?
// Anka
Snälla lugna ner dig och skriv med små bokstäver.
Nej det är inte säker att han kommer sluta helt och hållet med det.
Men ni måste kela och gosa med honom som vanligt. Inte rätt mot honom att straffas för ett naturligt beteende
jag vet inte!
#35 Prata med dina föräldrar om att en kastrering kan göra honom lugnare och förhoppningsvis som tidigare. De måste ju finnas någon anledning till varför de vägrar?
// Anka
nu har jag löst det ! mamma och pappa ska komma på en bra ide eller vad man nu ska kalla den! som är bra för mig och för Bambi
#37 vad ska ni göra då?
jo kela ska jag göra lika mycket!jo vi ska helt enkelt strunta i det han gör som den vanliga Bambi!
Berätta för dina föräldrar att han kommer sluta jucka, lukta illa och vara stressad om ni kastrerar honom och det kostar bara omkring 500 kr.
Lycka till!
TACK FR ALLAAA SVARR <3<3<3<3<3<3
TRÅDEN KAN LÅSAS