Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 2369 ggr
Tina-lin
1

(S) Dvärgvädur Satin, Dvärgvädur rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nedanstående vuxna kaniner till salu:

Sunnerstas Bulle
Färg: Svart/vit wienertecknad
Päls: Satin
Född: 15/4 2011

Bulle är en väldigt speciell kaninhane. Han har nämligen inga öron, hans mamma bet av dem när han var någon dag gammal. Men han är en jättefin kille! Lugn och timid. Anledningen till att jag säljer honom är att han inte tappat sina pungkulor ännu och lär ju inte göra det heller när det gått så lång tid nu. Och han skulle användas i min Avel så därför kan jag inte ha honom kvar.

Bulle säljes för en symbolisk summa på 100:-

Blåzippans Rodeo
Färg: Svart/vit japantecknad (dock ser han lite gulare ut nu än när han var liten…)
Päls: Rex
Född: 8/2 2010

Rodeo är en jättefin kille. Lugn när man bär honom, inga problem att lyfta eller klippa klorna på. Rätt så liten dvärgvädur rex, med kompakt kropp och rätt så bra huvud (inte så smalt som dvärgvädur rexen annars ofta har).
Anledningen till att jag säljer Rodeo är för att han bär på för lite wienerteckning.

Rodeo säljes för 300:-

Blåbärets Mezzola
Färg: Isabella wienertecknad
Päls: Rex
Född: någon gång i april (har inte hennes härstamningsbevis)

Mezzola är jättesnäll men väldigt skygg. Det har dock blivit mycket bättre sedan hon flyttade hit men hon är inte som mina pojkar. Hon är dock inte agressiv på något sätt! Varken när hon brunstar, är dräktig eller har ungar (hon har en kull på en vecka just nu).
Mezzola säljer jag då hon har väldigt dåliga öron. I somras låg det ena när det var riktigt varmt ute men sedan ställde det sig upp igen…
Mezzola har en kull nu och kan tidigast flytta när hennes ungar är åtta veckor gamla.

Mezzola säljes för 100:- Eller skänkes om ni är intresserade av någon av hennes småttingar.

Hör gärna av er för mer frågor. Hemmet är viktigast för mina raringar, jag har väldigt svårt att sälja vuxna kaniner…
Min mailadress är asgranden@hotmail.se eller så går ni in på min hemsida www.asgranden.blogg.se 

Mvh Tina
Åsgrändens Kaniner

Tina-lin
0

Bild på Rodeo

Tina-lin
0

Bild på Mezzola

Alone
0

vart finns dom? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Tina-lin
0

#3 De finns söder om stockholm i Huddinge. :)

Alone
0

#4 finns det möjlighet att få transport till småland? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Tina-lin
0

#5 Jag känner tyvärr ingen som ska till Småland men kan ju alltid höra efter på djurtransport.ifokus det är ju ingen ovanlig pendling sträcka!

HolyFuck
0

Åh, blev lite sugen på Bulle! Hur fungerar det när de inte har tappat kulorna? Kan de fortfarande befrukta? Och skulle det på något sätt gå att kastrera? Har aldrig varit med om det innan faktiskt!

Tina-lin
0

#7 Jag har inte varit med om det tidigare heller! Men utan pungkulor kan han inte få bebbar. Vet inte hur det är med kastrering, det blir ju inte en vanlig där de lätt knipsar av utan då måste man nog "öppna" upp mer- men jag bara spekulerar har inte varit med om något sådant tidigare.

Han är kanonfin annars, på bilden är han fyra månader men nu har han fått ett "bulligt" ansikte. Han påminner om ett stort marsvin :P Väldigt försiktig när han är med andra kaniner.

HolyFuck
0

#8 Har du lust att rådfråga en veterinär? Jag vill gärna veta innan att han inte kan få till det, så att han inte hamnar med en tjej och det händer något dumt :P

Zvintos
0

#9: En hane med båda kulorna uppe i buken är helt steril. Men, det kan bli så att ena kulan trillar ner så småningom och då är kaninen inte längre steril utan kan faktiskt få ungar. Så det allra säkraste är en kastrering, som då blir mer omfattande precis som #8 säger.

dermot
0

Är intresserad av Bulle!

Dock finns jag i Skåne… :/

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Majasmamma]
0

Har PM:at dig! :)

HolyFuck
0

#10 Tack! Då har jag lite bättre koll :)

Tina-lin
0

#11, 12 Har svarat på era mail. :)

Tina-lin
0

Puttar upp min tråd lite

Tina-lin
0

Bulle är inte till salu längre. Kollade igenom honom idag och visst, nu har pungkulorna trillat ned! Båda två! Han vara bara sen helt enkelt!

zezagena
0

Vad kul, bättre sent än aldrig Skrattande

Hade oxå en hane som var sen, han var ca 6 mån när testiklarna vandrade ner på plats men han var född på senhösten så antog att det därför han sen..

Tina-lin
0

#17 Ja jättekul! Jag blev jätteförvånad och glad! Jäkligt seg kille :P Tur att jag inte hann sälja honom! Tänk om han hade fått flytta till någon där han hade fått gå med lite honor, oj oj vad roligt det hade blivit då…

Ja denna kille är ju född på våren. Knasigt!

[Majasmamma]
0

#16 Tur i oturen att vi inte hann komma och kika på honom då! Flört

Men vilken tur för er, jag är övertygad om att han kommer att få urfina ungar. Tänk att de kan vara så "sega i starten"!

Tina-lin
0

#19 Ja tur för mig :P Men tack så mycket ändå, till er alla som erbjöd ett nytt hem åt Bulle! Det är såna hem som ni erbjöd som man önskar att alla ens kaniner man säljer får! :)

Ska bli jättespännande att se vad han kan lämna, lite satiner! Ja verkligen seg i starten! Har inte haft en så seg hane förut…Men någon gång ska väl vara den första!