Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 3244 ggr
MelanieL
7

tankar om försäkring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Tänkte bara berätta för er hur viktigt det är att ha försäkring på sin kanin, har ett bra exempel på detta som jag skulle vilja dela med mig av.

Zelda min kanin fick en tumör som skulle kunna vart cancer (Vi valde att inte skicka test) Så det blev operation för hennes del. Efter 3 dagar märkte jag att ett stygn såg konstigt ut men brydde mig inte så mycket om det.. Sen hände det. Jag kollar på henne och hela såret har öppnat sig och jag ser rakt in i Zelda, Kött eller muskel eller vad det var. Blev att åka direkt till veterinären nästa morgon och göra om hela operationen. Smärtstillande och antibiotika i 5 dagar. 

Med detta vill jag säga: SKAFFA FÖRSÄKRING PÅ ERAN KANIN!

Att i stort sätt bara låta en veterinär kolla på vår kanin kostade 500 kr. Första operationen fick vi betala 1500:- för. Den andra ca 1000:- samt självrisk på 800 om jag inte minns fel..

Och med försäkringen behövde vi bara betala 25%. Om vi inte hade haft försäkringen hade alltihopa kostat över 10.000:-. Om min uträkning stämmer. 10.000 tusen kroner är inte lite och vi hade varit tvungna att avliva henne.. 

Snälla! Ni som inte redan har en, skaffa! Nu efteråt är jag otroligt glad att vi hade det!

Efter FÖRSTA operationen.

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu nästan en vecka efter 2a operationen :) Blev att köpa tröjor till henne då hon verkligen inte trivdes i kragen och annars gnager hon på stygnen!

/ Melanie

Skrattande

CorneliaAndersson
0

awwe vilken söt tröja.. Vad hemskt med din kanin :''(

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Cameliont]
0

Väldigt bra inlägg! Mina är veterinärvårdsförsäkrade i Agria.

Grizzlans
1

Grejen för mig är att jag absolut inte har ekonomi att försäkra min kaniner. Driver uppfödning och har 15kaniner just nu. Och tror många känner samma sak. Mina hundar är försäkrade, endast. Istället har jag ett stort sparkonto utifall jag skulle behöva ta dem till veterinär. Varje år sätter jag in pengarna jag egentligen skulle lagt på försäkring, plus att det är en bra ränta. Jag tänker inte kasta bort pengar på försäkring när jah har så friska hundraser, har aldrig haft en hälta på dem. Skulle jah ha en drabbad ras skulle jag nog tänka annorlunda… Jag har haft hund i sju år och har bara varit hos veterinären vid vaccination. Så nu när jag har tre hundar lägger jag undan 6000 varje år. Och då tävlar jag elitnivå med mina hundar, de får bra foder, simmar på hundsim och springer i skogen flera timmar varje dag. Så de är absolut bortskämda! Så tänker jag iaf. Och jag vet att inte alla kommer hålla med mej ;-)

Lina R
1

Jag hade försäkring när jag bara hade två, Agria, väl värt det när det fastnade ungar i Lilly. Gick på 1500 istället för 10 000. Tyvärr inte värt det när man har uppfödning eftersom man inte kan gruppförsäkra dom. Försäkringspremien blir tokdyr. Dessutom så är många problem som honor opereras för (livmodersproblem) likamed att dom blir obrukbara i aveln och då avlivar jag hellre än opererar. Att söva kaniner är dessutom väldigt riskfyllt, och då kan jag faktiskt göra dom den tjänsten att jag låter dom somna in härhemma istället för stressen med vetbesök. Vi har inga kunniga kaninvettar häruppe så jag behandlar själv problemen som går att lösa, och de som inte gått att lösa har inte vett heller kunnat (varit och pratat och visat bilder för vet). Avmaskningsmedel, ohyremedel, bakteriekulturer (ex proviva eller verum laktosfri), critical care, noviform ögonsalva, allt är receptfritt :-).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Cameliont]
0

#5 Så riskfyllt är det faktiskt inte att söva kaniner, förutsatt att kaninen är frisk och veterinären vet vad han/hon gör.

Suskiv
0

Vi har kaninen försäkrad, men så har vi bara en och då är det lönsamt med försäkring.

Vi gjorde det stora misstaget och ha en oförsäkrad katt som blev sjuk. Veterinären gjorde det hon kunde för att få ner priset, men kalaset slutade ändå på ca 4000 kr för livmoderinflamation. hade gått på mer än 10 000 om inte veterinären varit shysst.

Egentligen borde katten ha körts till Strömsholm eftersom det var på jourtid, där skulle den ha opererats, legat inne minst ettt dygn efter operation och fått antibiotika. Våran veterinär knökade ihop dagens sista två operationer så hon fick lite tid, hon opererade på plats, skrev ut antibiotika och så fick vi ta hem katten. Större risk men billigare.

Ja katten överlevde och så fort vi visste att hon skulle överleva så föräskrades hon. Några år senare fick hon omplaceras pga allergi. :-(

Så vi komemr aldrig göra misstaget att ha ofärskrade husdjur. Elelr jo hamstrarna är oförsäkrade, men vi har sagt från början att blir de sjuka så avlivas de.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Chieko
0

Hade inte min kanin försäkrad när hon blev sjuk. Fick betala ca 4500 för henne, då var det undersökningar och 2 dagar inlagd. Hade jag valt att operera henne hade det kostat 15000 och inte säkert att hon hade överlevt. Vet dock inte om jag hade valt att operera henne om hon hade varit försäkrad, antagligen… Så ja, alla kommande kaniner ska försäkras!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Fridaaaa
1

Har inga kaniner försäkrade, har en buffert istället.
*pepparpeppartaiträ* har jag aldrig behövt åka till veterinär med alla dem kaniner jag har haft.

Plus att det finns inte veterinärer här som är bra på kaniner. direkt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lina R
0

#6 Ja, om man har kaninkunniga vettar. Det har vi inte i Norrbotten.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

[sessa922]
0

Tkr det är jättebra att du TS uppmanar alla att skaffa sig en försäkring! Har haft/har försäkringar på alla mina djur, dvs allt från häst till hund, marsvin och katt. Ska skaffa ninunge i feb & då ska jag teckna försäkring på en gång, man vet aldrig när det kan köra ihop sig. Vad är det för försäkring du har nu på kaninen?

Hur mår din kanin nu? såg ut som riktigt otäcka stygn :/

Linnet
0

Inga försäkringar här inte, det skulle knappast löna sig. Men det är klart har man otur så har man, men eftersom vi ibland haft ca 12 kaniner och 10 marsvin så skulle det ju aldrig gå ihop ekonomiskt.

Clariiz
2

Jag har en kanin försäkrad av 15 st. Dock var han försäkrad då han kom till mig.
För mig skulle det inte löna sig att ha dem försäkrade. Dessutom bor vi granne med en oerhört duktig veterinär som ofta kommer och hjälper oss med djuren helt gratis.
Han tar endast betalt för det som kostar för honom dvs. prover m.m. Men ofta vill han inte ens ha betalt för det.

Det senaste var att han kom hem hit, kollade på en av mina gerbiler, skrev ut och kom och lämnade medicin till den under helgen.
Han vägrade ta emot någon som helst betalning.

Hade jag dock inte haft honom, och haft färre kaniner hade jag förmodligen valt att försäkra dem. men i dagsläget vänder jag mig till honom och har pengar undanstoppade istället.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lina R
1

Har man max två kaniner är det värt att ha försäkring :-). Har man många är det bättre att ha sparkonto.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
annahassel
0

hjag försekrar inte min kanin frithioff för han blir alldrig sjuk

Fridaaaa
0

#17 Du kan aldrig garantera att en kanin aldrig blir sjuk. Kan komma plötsligt. Så finna aldrig garantier.

[sessa922]
0

#14 Jo de kan man förstå :) Har inget bolag alls nån sorts gruppförsäkring överhuvudtaget för er som föder upp?

MelanieL
0

Ne förstår precis vad ni menar med att ni har så många kaniner! Men för mig så vad det helt enkelt det som räddade Zeldas liv och jag kommer garanterat teckna försäkring på alla kommande kaniner :)

Vi betalar endast 27:- i månaden för våran försäkring så för våran del är det ju ingen snack om saken.

Sen kan jag ju tilläga att har du fler en 3 kaniner så får du en rabatt på 10% :) Om man skulle välja att försäkra 5 kaniner hade det kostat 122:- i månaden. 10 kaniner 243:-, 15 kaniner 365:-. osv.. Fast den avgör ni såklart själva om ni tycker det är värt det.

# Nej eller hur! Tillexempel som Zelda, en tumör? Det kan man inte styra över hur bra man en sköter sin kanin så kan det hända, Och då vill man inte stå där och punga ut 10.000:-! Nu mår hon bra på fredag ska vi ta ut stygnen ;)

Ne jag står iallafall bakom försäkring!

/ Melanie

Skrattande

Fridaaaa
1

#20 Man kan ju lägga undan en buffert var månad, så skulle kaninen/kaninerna inte behöva veterinärvård har man ju ifall något skulle hända nästa djur osv.
Dock är jag sån, att jag kommer aldrig söva mina kaniner eller marsvin

MelanieL
0

# Ne det är ju helt upp till en själv vad man tycker såklart :) Okej varför skulle du inte det?

/ Melanie

Skrattande

[sessa922]
0

#20 Härligt att din kanin mår bra! :) Ser stygnen fina ut nu eller är de lika otäcka som på bilden du visade?

Nu slog tanken mig att man kan ju få pengar från försäkringsbolagen om man tex har fula ärr osv, är det någon som vet om det gäller på djur också?

Fridaaaa
0

#22 Massa risker vid narkos osv. Vill inte "utsätta" mina kaniner för det.

MelanieL
0

#23 Nej mycket bättre! Syns Verkligen att det läker! :)

Det har jag aldrig tänkt på..  Isåfall kanske utställnings kaniner?

/ Melanie

Skrattande

Lina R
0

Hmmm intressant frågeställning. Fula ommärkningar godkänns ju om man har veterinärintyg. Ett operationsärr där det växer ut vit päls utanpå/blir en kal fläck borde ju också funka med vetintyg. Att få ut försäkringspeng för det är nog svårt iom att kaniner är så billiga i inköp. En 95a kan kosta så lite som 350kr…

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

MelanieL
0

Juste på tal om päls! Som ni kanske förstår rakade dom ju Zelda runt ärret. Hon har svarta fläckar i huden, och det är bara dem som det börja växa på? Endast det svarta i huden inte den vanliga ljusa :O Någon som vet?

/ Melanie

Skrattande

Lusthan
0

Har både katter och kanin försäkrade. Fem katter och en kanin. Kostar cirka 300 kr i månaden för de alla tillsammans och det är så värt det när det gäller. Min kanin Sture fick förstoppning här för någon vecka sen och hade det inte löst sig så bra som det ändå gjorde hade jag behövt hjälp med annat än dropp ifrån veterinären och det hade blivit dyrt. Jag tycker att de 27 kr i månaden är värt varenda krona om det händer något.

Mina katter har varit i princip friska hela tiden sedan jag köpte min första för över sex år sedan men man vet aldrig när sjukorna kommer. Jag har ingen möjlighet att ha en buffert för mina djur eller ens för mig själv då jag pluggar och just nu bort stort med barn men med försäkringen så löser det sig ändå.

Clariiz
0

#24; Fast idag är det oerhört sällan det händer något. Narkos är absolut inte så farligt som många får det att låta som.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

BusBella
0

Våran Sotan var ju aldrig sjuk, fram tills dess att hon fick en liten infektion i ögat men det växte till något större och veterinären fick ta bort hela ögat. Det har blivit infekterat flera gånger och hon har flera gånger också fått bölder under det andra ögat. Vi har säkert lagt ut flera tiotusentals kr för henne (första operationen kostade bara den 6000) och eftersom hon inte var försäkrad i början så får vi fortfarande betala då det räknas som samma sjukdom. Därför har vi nu försäkrat alla ninerna.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Fridaaaa
1

#29 Spelar ingen roll, kommer inte ändra uppfattning ändå, och det är väl upp till mig? =) Jag sköter mina kaniner bra så :)

Clariiz
0

#31; Klart det är upp till var och en men jag tycker inte du ska utrycka dig "Massa risker vid narkos osv". Det kan ge fel bild och vara skrämmande för människor som inte vet något om det.
Det är absolut inte en massa risker. Har kaninen hjärtfel eller är i otroligt dåligt skick kan det ev. bli komplikationer. Men även om det blir komplikationer är det långt ifrån alla som dör.

Men självklart är det upp till var och en om hur man väljer att göra. Hade bara önskat att du skrev jag framför texten :)
Viktigt att skilja på egna åsikter/ tankar och fakta/sanning.

Jag skulle personligen endast söva mina kaniner om jag visste att veterinären var kunnig, gjort det tidigare samt att min kanin var i perfekt kondition. Samt att ingreppet var viktigt för kaninens överlevnad.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Fridaaaa
0

#32 Gäller ju att ha en bra veterinär med. Har ingen här som är bra på just kanin, och söver inte en kanin hos en som inte har gjort det många gånger med bra resultat:)

HolyFuck
0

Jag har mina egna 2 försäkrade. Blir nästan inga pengar alls då. Men omplaceringskaninerna är oförsäkrade. Helt enkelt för att det inte skulle fungera att fixa försäkringar på alla kaniner när de kanske hinner flytta jättefort. Däremot så ser jag ju till att ha pengar om olyckan är framme.

[EllenAlicia]
0

hur mycket kostar det och ha försäkring??

Fridaaaa
0

#35 Olika mellan försäkringsbolagen men inte mycket per månad:)

PrinzeZz
1

det dyraste jag fått betala var 5.500:-, det var för ett kejsarsnitt och vi kom in akut på strömsholm där dom är allt annat än billiga.

Så jag tycker det är skumt när folk pratar om så stora summor som 10.000:-…. Men ja, jag har långt ifrån erfarenhet av priser hos veterinärer då jag varit inne 3 gånger på mer än 10 års kaninägande.

Att jag dessutom har en kanonveteriäner 2 km bort som också är otroligt billig gör inte saken svårare, Jag har ett sparkonto där jag alltid har några tusen, och dessa kan jag ta av om det skulle behövas.

Försäkring skulle bara bli ruskigt dyrt för mej.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Acinorev
1

Vilken tur i oturen att det verkar gå bra för din kanin. Krya på henne!
Alfons är försäkrad. Jag tycker att det är värt 320:-/år eller vad det nu kostar. Man vet aldrig när/om det behövs.

hjartelyckanskaniner
0

TS vad har du för försäkring då du betalar 27kr/mån? Funderar på att försäkra kaninerna.. Fast försäkningarna tar väll inte småsaker som tex kolla ifall det är ögonoinflamation eller andra vanliga undersäkringar på 400-600kr?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Lusthan
0

Agria har jag som tar 27/månad. Om man tar det billigaste så är självrisken på 700 kr har jag för mig så allt som blir över 700 kr kam ju vara värt att vifta med försäkringen över. Ett besök på stort djursjukhus för att ingen hade öppet på helgen gör det värt det. Att säga att man tar hand om sina djur så väl att man inte behöver försäkring är rätt naivt. Jag tar hand om min Sture på ett bra sätt men han blev förstoppad ändå. Varför kunde veterinären inte svara på så därför går han på hö och pelletadiet nu så håller vi tummarna för att han inte får problem igen.. Ibland råkar man ut för saker man inte kan rå för eller påverka, även om man har en buffert så kan man aldrig vara säker på att det räcker. Det kan bli riktigt svinigt dyrt om man har otur. Jag tycker att de där kronorna är värt det.

MelanieL
0

#37 Om vi inte hade haft försäkringen hade det kostat ungefär 10.000 ja. Om du inte läste det var det 2 operationer Zelda fick genomgå, Så hur "skumt" den än låter så är det riktigt dyrt med veterinärer tyvärr :(

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
0

#38 Tack så jätte mycket!

#39 Jag är inte helt säker då det var min mamma som tecknade den men agria är det iallfall. Antar att det är "standard" typ :) En undersökning för oss då veterinären egentligen bara klämde på Zelda, frågade oss lite frågor och bokade en tid för operationen kostade 500kr, fast det varierar säkert från veterinär till veterinär!

/ Melanie

Skrattande

hjartelyckanskaniner
0

#42 Det står att självrisken är 700kr+25%. Så antar att det inte tar en helt vanlig undersökning då..

Men då har ni inte livförsäkring.. har man det blir priset 45kr/mån eller 520kr/år.

Man vet ju som sagt aldrig ifall kaninen blir sjuk. Fast det kommer bli dyrt med försäkringar då jag snart har 10 kaniner.

Mvh Emma

MelanieL
0

#43 förstår inte riktigt vad du menar med tar en helt vanligt undersökning? Våran självrisk låg på 800 vill jag minnas!

EDIT: 700kr var det extra kollade med mamma :)

/ Melanie

Skrattande

[Cameliont]
0

#43 Livförsäkring får man bara om man gett 1500 kr eller mer har jag för mig, så knappast aktuellt för kanin. Det viktigaste är ju att man kan ge sin kanin veterinärvård om den skadar sig eller blir sjuk. Att köpa en ny kanin om det går så illa att det avlider har man ju (tyvär) råd med utan livföräkring eftersom kaniner är så billiga i inköp.

Fridaaaa
0

Jag hade inte valt agria som försäkring, hört många som har haft krux med dem, inte på kanin men på andra djur,

Lusthan
0

En kompis till mig har Agria på sina katter och när vi åkte akut till Strömsholm för att den ena fått kaustiksoda på tungan så var det inga problem. Jag har inte blivit tvungen att använda mina försäkringar hos Agria än men jag hoppas att de sköter sig. I telefonen när jag ringer är de alltid trevliga men då tecknar jag ju försäkringen.

Fridaaaa
0

#47 OKej för vet många som agria har krånglat, inte velat betala vid operation osv haft massa undanflykter.

Bamse 08
0

Har Agria som försäkring :)

Tycker de är bra.

Kostar väl typ 300/p. år

När Bamse hade kliat bort en fästing vid ögat så hade det blivit rött och väldigt svullet vid ögat, och då åkte vi in och undersökningen gick på 700-800 (?) och sen en behandling på typ 400-500 (?) men jag betalade bara 800 för att jag hade försäkring på honom :)

Men sen om man åker in akut med något ubder alvarligt som kommer ju försäkringen till bra till hands.

Sen frstår jag om man är uppfödare om man väljer bort det för det skulle bli väldigt dyrt.

Men sen att man säger att man sköter om sina djur så bra så att de aldrig på sjuka tycker jag låter knäppt för alla vill väll att de ska vara friska?

För jag tror alla här älskar sina kaniner och sköter om de och vill inte att de ska bli sjuka.

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

#49 800kr för en vanlig undersökning låter väldigt mycket. Måste vara annat med dem gjorde?
Har du behövt använda försäkringen?  Det är inte förräns man har behövt använda den som jag vet många har haft problem.

Bamse 08
0

#50 Men de gör en fullständig udersökning och håller på, men vet inte kanske kosta 700 kr kommer faktiskt inte ihåg.

Ja, jag andvände ju den.

1300 hade de gått på men jag betalade bara 800 kr för att jag andvände försäkringen ;)

What doesn't kill you makes you stronger.

[Cameliont]
0

Agria är det största djurförsäkringsbolaget, så självklart hör man mest om dom. Både positivt och negativt.

Har för mig att det finns ett till föräkringsbolag som försäkrar kaniner, men de flesta gör det inte så jag tycker absolut att Agria är ett bra alternativ!

Dom är alltid trevliga i all kontakt och svarar snabbt på frågor plus att de har en telefonveterinär man kan ringa när de flesta andra veterinärer har stängt. (Även för dom som inte försäkrat sina djur i Agria).

hjartelyckanskaniner
0

#52 Finns även Svelands djurförsäkring. Sveland har 800kr i självrisk och sen betalar de 80% av skadan. Agria har 700kr i självrisk och sen betalar de 75% av skadan.

Så en vanlig undersökning (ögoninflamation, ett sår som varar, mm) går oftast bara på en 5-600kr. Jag betalade 600kr där jag trodde att kaninen hade ögoninflamation men sen visade det sig att det var trånga tårkanaler. Men skulle kaninen få en böld pga ev tand som är lite konstig så tar inte försäkringen den för de tar inte tandproblem och sen lite andra saker som jag inte orkar rabbla upp. Detta är från Sveland har inte hittat på Agrias sida vad de inte täcker men skulle tro att de inte täcker tandproblem de heller.
Min kompis och min syrra hade kaniner som fick bölder på käken som växte ut. Såg ut som tumörer men det var inte det. Hade de opererat kaninen så hade det kostat de 8000kr. De vågade inte söva och hade inte pengarna för att operera så kaninerna avlivades.

Mvh Emma

lisiberglund
0

Vilken hemsk historia!

Vilken otroligt söt kanin och söt tröja vart har ni köpt den?

Med all kärlek //Lisi

[Cameliont]
0

#53 Precis, hade för mig att det var Sveland men var inte helt säker så skrev inte ut det. Tror dom och Agria är de enda som försäkrar kaniner dock.

hjartelyckanskaniner
0

#55 Tror också bara det är de två.. Sveland har ett eget tält där man kan prata försäkringar, under Falsterbo veckan. Du är det dressyr, hopptävlingar, Kaninhoppning, agilety, en massa mat och sen vet jag inte hur många tält det är med hästsaker och lite hundsaker. Är säkert 100 tält med hästsaker. Är en sjukt stor vecka. Malin Baryard kommer och hoppar. Eller hon har varit med och tävlat där något år.
Är ju mest för hästar men det är en Svelands vecka och det finns hinder på vår bana (kaninhoppning) med Svelands logga på och sen ett hinder där det är en kanin i rullstol med svelands logga på bommarna. Tror även att ett av hästarnas hinder är med Sveland.
Sen får ryttarna tävla våra kaniner så ska alla rösta på vem de tror vinner så ska man vinna någonting. Ganska roligt att se ryttare på så hög nivå inte kunna kontrollera en liten kanin ;) Kaninen flyger åt alla håll och kanter för den följer ju vart ryttaren har handen och ryttaren efter kaninen också blir det lite volter eller så tar man upp kaninen och sätter den på rätt ställe och sen hoppar de igen. Alla går som små tanter med ryggen över de :P Sen springer de lite och sen är de i mål och då klappar alla på läktaren. Man borde nästan filmat och lagt upp på YT så alla som inte är från Skåne kan se det.

Mvh Emma

[sessa922]
0

Tror det kan bli missförstånd o fel med alla sorts försäkringsbolag, tror det är svårt att få precis alla kunder nöjda även om man förstås strävar mot det. Jag har flera års erfarenhet av Agria och det har aldrig varit något problem!

tokmaja78
0

Tycker att de är synd att de inte finns en gruppförsäkring som de i regel finns för bla hunduppfödare o liknande.. Som sagt sitter man med närmare 15 kaniner blir de ganska dyrt per år 10500 kr för att vara exakt.. Betvivlar att försäkra mina djur för den summan per år skulle gynna mig i dagsläget… Sen när den försäkrade kaninen fått ungar s gäller ju inte försäkringen dom enbart vid förlossningen om någon ex skulle fastna eller om de på annat sätt skulle bli fara för den försäkrade kaninens liv. Kan tycka att de är lite orättvist att försäkringsbolagen anser att de är skillnad på djur och djur samt uppfödning..

tokmaja78
0

RÄkna lite fel såg jag men 320 x 15 är ganska mycket pengar per år… # 20 vilket försäkringsbolag är de du har? Har aldrig hört talas om sådana gruppförsäkringar.. Tycker ändå ja kollat runt på diverse bolag…

[EllenAlicia]
0

hur mycket (ca) kostar det??

Katti
0

Har man 3 eller fler kaniner eller andra smådjur (man kan blanda olika arter, men alltså inte med hundar och katter) så får man 10% rabatt. 15 kaniner skulle kosta 4 320:- om året eller 371:- i månaden. Försäkring för en kanin kostar 27:- i månaden. Det är en glass, typ. Eller ett halvt paket cigaretter!

Jag är ombud för Agria om någon vill veta mer (eller vill försäkra så klart!). Det funkar med både PM, mail och telefon. Alla uppgifter finns på min hemsida, länk nedan!

MelanieL
0

#54 På lindex! Sitter precis lika bra som en hundtröja vi har till henne bara mycket billigare :)

För oss var agria absolut inget problem i alla fall!

/ Melanie

Skrattande

lisiberglund
0

#62 Så detb är bebis tröjor? :)

Med all kärlek //Lisi

MelanieL
0

#63 Japp! Storlek 50 0och 56 passar perfekt till henne ;)

/ Melanie

Skrattande

lisiberglund
2

#34 Åå vad bra! Tack! :) Har letat efter kanintröjor i en evighet! ;)

Med all kärlek //Lisi

Fridaaaa
0

#65 Vad ska du ha kanintröja till?

lisiberglund
0

#66 Lite svårt och ganska känsligt att förklara men Molly är lite kall på hennes rygg det är igenting jag vill prata om särskilt mycket :)

Med all kärlek //Lisi

[sessa922]
0

#67 Har du tagit reda på varför hon e kall på ryggen? finns nog ett annat sätt än att klä på kläder. Om det inte är "extremfall" då dvs som TS kanin, det kan man ju förstå varför hon har tröja på sin nin.

lisiberglund
0

Ja det har vi men de är ingenting jag orkar ta upp här, Vet ansåg att tröjor är det bästa settet för detta. :)

Med all kärlek //Lisi

Lina R
0

Ja, det finns ju nakenkaniner, dom behöver säkert kläder.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

lisiberglund
0

#70  ja :)

Med all kärlek //Lisi

Fridaaaa
0

#70 Dem borde väl vara som nakenmarsvin?
Äta mer för att hålla värmen och bo inomhus i ett rum som är anska varmt (20-22 grader har jag till mitt nakenmarsvin), dem har man inte kläder på :)

lisiberglund
0

#72 Det funkar inte riktigt så med min nin, det är inte bara vermen som spelar roll. :)

Med all kärlek //Lisi

Fridaaaa
0

#73 Men nu är inte din kanin nakenkanin ;)
Om din kanin har en sjukdom är det ju skillnad:)

Körsbär
0

Tur att jag har en försäkring på min kanin Chester, ska snart skaffa en på Ariel.

vilken söt tröja hon har! ^^

lisiberglund
0

#74 precis :)

Med all kärlek //Lisi