Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 2596 ggr
Inaarah
1

Att låsa trådar

Då vi allt oftare blir ombedda att låsa trådar där det ställts en fråga som blivit besvarad, har vi diskuterat lite gällande detta. Vi har alltså valt att inte låsa trådar  så länge det inte handlar om trådar som spårat ur, icke aktuella säljestrådar eller trådar som inte är tillåtna.

För även om trådskaparen fått ett svar, kan det finnas andra som har något att säga, en åsikt eller liknande och då finns det chans att lära sig mera. Så länge det fortfarande rör ämnet anser vi att detta är okej.

Det blir alltså mycket mera jobb för oss, Sajtvärd och Medarbetare att sitta och låsa trådar hela tiden som egentligen inte finns någon anledning att låsa. Så detta underlättar för oss och för att flera ska kunna diskutera och tala om sina åsikter om saker.

Sammanfattat:
• Vi kommer låsa Köp- och Sälj-trådar som inte är aktuella längre, när det är OT-stopp samt trådar som spårar ur. Andra trådar låser vi inte då det blir mera jobb för oss samt att flera kan få säga sin åsikt och diskutera i samma ämne.

Denna kommentar har tagits bort.
DEMNJA
0

Tycker det låter bra! Även om det i vissa trådar inte alltid finns så mycket mer att säga är det bra att kunna putta upp trådar när samma fråga kommer igen :)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

alwiz
0

Låter bra :)

kaninsnobben78
0

Det låter super !Skrattande  Det är bra att ni låser några trådar om någon hakar upp sig på reda sig på!

DEMNJA
0

Trådar utöver dem som nämns kommer inte att låsas så fort trådskaparen ber om det. Trådarna som nämns kommer dock att låsas i vanlig ordning. Det vill säga trådar som spårar ur, inaktuella annonstrådar och otillåtna trådar.

Så uppfattar iaf jag det.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

kaka1234567
0

vad menas med köpa och sälja trådar

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Onslow
0

#15 Trådar man skapar för att man antingen vill köpa eller s'lja något. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

kaka1234567
0

Ja ha tack =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Zvintos
0
imsuchadiva
0

Hade misstad den här tråden helt och hållet Tungan ute

[nataschaj]
0

21 me too :P

Ellenfyrkant
0

Köp- och sälj trådar tycker jag borde raderas när de är inaktuella, i stället för att låsas.

Mvh Ellenfyrkant

Inaarah
0

Puttar tråden.

#23 De kan behöva finnas i historiken för TS eller andra, eller så kan folk få tips? osv med t.ex priser, färg, h-bevis o dyl. Anledningen att man låser då är ju för att tråden är inaktuell men som sagt kan den behövas i framtiden.

Inaarah
0

Putt, fler kan behöva läsa!

kaningodis
0

Låser ni äldre trådar i kategorin utställning också?

Kan endast se trådar från juni och framåt.

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

#26: Det finns en anledning till det, och det är pga att vi var tvungna att ta bort den kategorin när trollen härjade som värst.
Det blev helt enkelt för mycket att rensa, så jag fick tyvärr ta bort den och göra en ny likadan.
Med resultat att de gamla trådarna försvann.

Zvintos
0
kaninsnobben78
0

Jag tycker att om någon blir Hotat kan stänga domSkrattande

[Bolten]
0

#30 om någon blir hotat hör de ju till i att tråden spårar ur..??

[Dezederia]
0

Jag gillar det :) Fast blir lite oroad av man inte kan få sin tråd låst om man vill. Och då tänkte jag mest på om man skapar en tråd och ber om hjälp med sin kanin för att den är sjuk eller något, och sedan slutar det emd att den avlivas kanske :/

Då borde man ju kunna få sin tråd låst om man ber om det. Kan ju inte va kul om den puttats upp hela tiden. Finns ju visa som kan må dåligt över det.

Bara en tanke ^^  Annars låter det bra med öppna trådar speciellt om man söker efter något :)

teddybaby
1

Jag förstår faktiskt inte varför människor ber om att få sina trådar låsta. Har man skapat en diskussion så får man ju ta att folk säger sådant som man inte gillar, det hör forumdiskussioner till. Det man som enskild kan välja att göra är att sluta läsa och delta i diskussionerna när man blir irriterad över det som uttrycks.

Man kanske istället ska tänka sig för ett par gånger innan man skapar en tråd.

Zvintos
0

#32: Självklart kan undantag göras.
Men rent generellt så låses inte trådar bara för att, om man uttrycker det så. Glad

[Dezederia]
0

#34 Ok Då är jag helt med! Skrattande

Zvintos
0

puttar denna lite