Det blev en liten dvärgteddy
När hon är tre månader tror jag väl det var?
Ja, du kan börja med sele med henne nu.
Fick också hem min dvärgteddy tjej men för ca. 2 veckor sen, lycka till med henne! Och vilken häftig teckning hon har! Som en panda typ. ;)
Så söt!!
Vart kommer hon ifrån? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hunden och ninen matchar ju varandra, snyggt! :D Tänk bara på att gå långsamt fram så hon inte blir rädd i sitt nya hem.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Grattis, himla söt! :D
Jag brukar vänja dem vid sele först utan koppel några gånger, och går det bra, så tar jag på koppel. Alla mina kaniner har kunnat gå i sele stort sett direkt:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilken fin tjej! Varifrån är hon? =)
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon ligger mest inne under sin sitthylla och sover. Hon har varit framme och ätit och druckit lite. Hon är så söt! Jag tog fram henne så hon kunde få skutta lite i soffan. Hon är frammåt och inte alls rädd för beröring :)
Förresten hon heter Annelie
Okej, men jag gör nog så att hon får ha selen på sig ett tag vid 3 månaders ålder innan jag sätter koppel på henne och tar ut henne så att hon vänjer sig lite.
Hade tänkt att köpa sele på http://rabb-it.se/ Storlek S är ju det självklara, men är det kanske t.o.m för stort? Aja, jag får se. Det är ju ändå ett tag tills hon blir 3 mån så hon hinner växa lite på den tiden.
Jag köpte henne via Blocket så vet inte "varifrån" hon kommer så att säga. Men hon hade inte stamtavla så det är inget renrasig kanin då?! Vet inte hur det fungerar i kaninvärlden riktigt. Antar att hon räknas som blandras.
Här är en liten video på henne, vad är hennes färg? Tyckte säljaren sa något om Wiener(?!).
Medarbetare på Hundar.ifokus
#13 Storlek S blir nog lite stort, men hon lär växa i den! 
Vad kul att hon verkar framåt, men det är ändå bra att ta det lite lugnt, så att inte något händer.
Att hon inte har stamtavla betyder inte att hon måste vara blandras. Uppfödaren ("Säljaren") menade antagligen att hon är wienertecknad.
#13 Dvärgteddy är inte en godkänd ras och kan därför inte ha stamtavla. Härstamningsbevis kan de dock ha, men de räknas inte som blandras ifall de saknar det. =)
Hennes färg är svart wienertecknad.;)
#13 En kanin kan vara renrasig även utan stamtavla :) Men dvärgteddy är ingen godkänd ras så dem kan inte ha stamtavla ^^
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aha okej då förstår jag! I hundvärlden som jag är van vid räknas allt som inte har stamtavla som blandras.
Är dvärgteddy en relativt ny ras i Sverige då?
#16 okej tack då vet jag Vilken färg? hon har :)
#15, Ja jag tar det väldigt lugnt med henne! Vill ju inte förstöra hennes nyfikenhet med att skrämma henne :)
Naw, sjukt söt. :3
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Ellerhur hon är så jäkla gullig :)
#13 Åh, vad söt! Jag vill också ha en sådan liten gulleboll!
Hon var riktigt söt, grattis! 
#18 Den har inte funnits här så länge, nej. =)
Jättesöt ^^
Kastanjegårdens Kaniner