Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 987 ggr
Itchy
0

ta ut kanin på balkong

jag undrar ifall det är för sent & för kallt för att börja ha sin kanin ute på en inglasad balkong ??

han är otroligt rastlös, och har jag honom på balkongen så kommer buren stå öppen & han kan skutta bäst han orkar & vill

You can't spell Bitchy without Itchy

bambiiii
0

min kanin bor på balkong,han klarar det utmärkt (med en vinterbur som jag har byggt så klart) ;) jag tror att det är bättre att bo på balkong eller ute för då får man frisk luft HELA tiden! :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

Beror på vart du bor
Men här nere i södra Sverige är det inte så kallt ännu.
Man får vänja lite i ettapper:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inspiration
1

Mina får skutta ut på balkongen nån gång om dagen, men bara om de vill. På senaste tiden har de gått in ganska snabbt. Tror de tycker det är lite kallt. Men de springer ju lösa större delen av dygnet så de har annat att välja på också. Men just när de är som mest i gasen så passar det perfekt att öppna och låta dem rusa av sig :)

Itchy
0

jag bor i örebro, och det är inte alls kallt ännu, lite därför jag började fundera, golvet på balkongen är täckt av mattor, så han skulle inte frysa om tassarna eller så, och det varken regnar eller blåser in

Inspiration
0

Dock är det ju ganska kallt om nätterna nu. Men det kan man ju kolla på smhi eller något.

Inspiration
0

Det är ju 0 gradigt på nätterna i Örebro nu. Så det blir ju mer än 10 graders skillnad mot inomhustemperatur. Men det beror ju på om du hade tänkt att bara rasta honom ute eller om han ska bo ute.

Itchy
0

#6 det är tänkt att han ska få bo därute om allt funkar då han skulle må bättre av att få springa av sej mer, och det är lite varmare ute på balkongen än utomhus då mycket av överskottsvärmen från köket går direkt dit ut

[ÖstergärdetsKaniner]
2

Jag för min del tycker att det är för kallt för att ta ut innekaniner permanent nu..Är ju snart mitten på november.. Det går bra en stund på dagen, men på natten tycker jag att du ska ha honom inomhus. Bättre att vänta tills våren.

Nuffekanin
0

Eftersom kaniner får vinterpäls så ska de ju klara lite kyla. Men om du har betonggolv är det väl smart att lägga dit en matta eller handdukar :)

Mvh Nuffelover

Itchy
0

#9 läs inlägg #4

Fridaaaa
1

#9 Innekaniner får inte vinterpäls så som utekaniner. Där kan man inte ta ut innekaniner hur som helst osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinab
1

Tumregeln är att det inte ska kilja mer än 10 grader. Om du har en termometer kan du kolla hur varmt det är på balkongen tidigt på morgonen, då är det som kallast. Är det 5-10 grader eller varmare hade jag utan tvekan flyttat ut kaninen om det är så att den får mer plats att röra sig på där. Se bara till att han har lite extra mat och mycket halm för att hålla värmen de första nätterna.

Itchy
0

jag hade täänkt ha en tjock filt över buren som värmer upp en del & som skapar en mörk vrå han kan söka sej till om han vill, men jag ska leta reda på termometern och kollahur mkt det skiljer i temp

CorneliaAndersson
0

Fyll isåfall gärna buren med halm. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Luppa]
0

#13 Jag har svårt att tro att den filten får ligga på plats särskilt länge, han lär dra i den… Och när den ligger på plats så tror jag inte att den värmer lika mycket som den försämrar luften i buren, tyvärr.
Jag rekommenderar inte att flytta ut en kanin nu, inne är det över 20 och ute runt 0… Stor risk att han blir sjuk.