Nya hem ska hittas, seriösa sådana!
Jaha då var det dags igen, det är bara att nu ska jag försöka göra något åt saken: )
Ännu en bortskänkes annons på blocket. Ännu en mor och dotter/son kanin som kan hamna hos vem som helst, bara för att det är gratis.
Jag skickade mail på en gång när jag såg annonsen, skrev sedevanliga frågor, frågade varför. Skickade också ett sms till ägaren, eftersom det var sent så sa jag skrev jag att jag inte kunde ringa just då. Hon ringde efter bara 10 minuter(klockan var då runt 23.00). Hon talade knaglig svenska, vill tillägga att detta inte är något jag tycker är fel, men det gör det ju svårare att förstå varandra.
Jag ställde frågor, det jag fick fram var att det var två kaniner en mor och en liten en. Hon kunde inte ha kvar dem hon skulle flytta och dit hon skulle flytta fick hon inte ha kaniner. Hon förklara att hon köpt kanin sedan hade kaninen fått ungar (som ni kankse märker så näms inte kaninen med namn,ägaren sa inget namn alls), nu hade alla ungar förutom en fått hem. Pappan verkade hon gett bort till någon hon kände. Han var dvärgvädur, honan visste hon inte, hon var någon blandning. Lillen var svart, vilket kön=okänd.Jag bad om att hon skulle skicka bilder så kunde jag titta på vad det kunde vara för blandis, hon sa att det inte behövdes kaninerna är sååå fina.
Ja, ja summa kardemumma.
Jag ska ringa henne nu på morgonen, hämta kaninerna om ingen annan hinner före, så desperat lät det som.
Sedan ska jag ta mig tid att hitta bra hem till dem, den tid hon inte verkar ha.
Så håll utkik idag ni som söker en ny kompis: )
Jag kommer checka kaninerna idag. Lite hälsostatus, bettet, kön(på lillen). Sedan lägger jag upp lite bilder och så kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop och hitta dem riktigt bra hem, istället för stress fixade hem eller hamna som ormmat.
Wish me/ us( ninisarna) luck!
Du gör något jättebra här! Har också sett mängder av liknande desperata försök att bli av med kaniner med ungar, ibland flera kullar efter samma mamma där alla sitter i en liten bur. Tragiskt. Man får inte diskutera annonser, så du kanske kan starta en ny tråd ifall kaninerna kommer hem till dig. Lycka till!
Skulle finnas fler som du! verkligen superbra gjort av dig.
Lycka till och visa bilder på ninerna sen :)